.

Vraag

eSIM installeren via simyo app, blijft op installeren draaien. Wat kan ik doen?


E sim installeren via simyo app werkt niet, ik heb geen fysieke sim kaart direct een e sim gekocht.


18 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Rik7778,

 

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat het niet lukt met het installeren van de eSIM. Zou je mij kunnen vertellen waar het mis gaat? Is dit bij het volgen van de stappen in de App of bij het wachten op de code?

 

Ik hoor graag van je.

 

Groetjes,

 

Nihad

Bedankt voor reactie,

Ik volg de stappen in de app, ik log in met het nummer en het wachtwoord vervolgens staat er "download en installeer esim" daar druk ik op en staat er "dit kan enkele minuten duuren" maar na 3x een half uur ben ik ervan overtuigd dat het of niet werkt of ik doe iets verkeerd. Verder als dit kom ik niet, geen code geen omleiding naar instelling ( er staat je telefoon zal straks om toestemming vragen, doet ie niet)

Hoi @Rik7778,

 

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat het niet lukt met het installeren van de eSIM. Zou je mij kunnen vertellen waar het mis gaat? Is dit bij het volgen van de stappen in de App of bij het wachten op de code?

 

Ik hoor graag van je.

 

Groetjes,

 

Nihad

Drukte opverkeerde icoontje voor beste antwoord, was niet de  bedoeling

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @Rik7778,

Bedankt voor je bericht. Het hoort inderdaad niet zo lang te duren. Wat voor telefoon gebruik je? En heb je de Mijn Simyo app al eens helemaal verwijderd?

Groetjes,
Rutger

Hoi @Rik7778,

Bedankt voor je bericht. Het hoort inderdaad niet zo lang te duren. Wat voor telefoon gebruik je? En heb je de Mijn Simyo app al eens helemaal verwijderd?

Groetjes,
Rutger

Ik gebruik een samsung s20.

Ja heb ik meerdere keren geprobeerd.

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @Rik7778,

Bedankt voor je bericht. Ik denk dat ik iets meer gegevens nodig heb om je hier goed mee te assisteren. Zou je mij een prive-bericht kunnen sturen? Dan kijk ik direct met je mee voor een oplossing.

Groetjes,
Rutger
 

Ik heb exact dezelfde probleem. Alleen probeer ik hem op een Pixel 6 te installeren. Van alles al geprobeerd, telefoon opnieuw opstarten, fysieke simkaart uit telefoon gehaald en app verwijderen en opnieuw geïnstalleerd. Maar het lukt niet om de esim te downloaden. 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Rik7778 en @dxb247,

Bedankt voor je bericht. Ik krijg zojuist te horen van onze technische afdeling dat wij op dit moment een storing ervaren met de installatie voor de eSIM op Android telefoons. Er word op dit moment hard gewerkt aan een oplossing. Zodra dit is opgelost zal ik dit via een update in dit topic delen.

Onze excuses voor het ongemak! 

Groetjes,
Seren 

Beste Seren, 

Bedankt voor je snelle reactie. Weet je toevallig ook of het eventueel mogelijk is om de esim later vanuit het buitenland te installeren?

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @dxb247,

Dat kan zeker! Zolang je een stabiele wifi verbinding hebt is dit mogelijk.

Groetjes,
Seren 

Hi, 

I am facing the same problem. Is there any update regarding the esim installation for android? I use a pixel 3 and my esim installation has also been on the "downloading esim" screen for a few hours. I have no other esim in my phone and I'm connected to wifi.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Tofurobotx,

Thank you for your message. Unfortunately, there is no update on this issue yet. When I know more, I will make sure to update you guys. I am very sorry for the inconvenience!

Greetings,
Seren 

Zelfde probleem op fairphone 4, 

Wilde  op de site inloggen om te kijken of ik daar  een  e-sim kan  downloaden om handmatig te installeren, maar als ik inloggegevens  submit zegt chrome `saveLoginInfo is not defined`, dus alles lijkt een beetje stuk op  het moment.

Good evening,

 

I have exactly the same problem on a fairphone 4. Is there any other way to install the esim outside of the APP? a code to enter or anything like that?


Thank you

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @dxb247@Rik7778@Hampei,

Allereerst nogmaals onze welgemeende excuses voor het probleem met de eSIM installatie op het Android platform. Inmiddels kan ik het goede nieuws mededelen dat dit probleem nu is verholpen! De oplossing bestaat uit het updaten van de Simyo app. De Simyo app kan gewoon bijgewerkt worden vanuit de Google Playstore. Vervolgens kan je de eSIM opnieuw downloaden en de installatie afronden. Het beste kun je hierna nog even de telefoon opnieuw opstarten.

Mocht je de eSIM validatiecode niet kunnen ontvangen wil ik je vragen om mij een privé bericht te sturen met jouw persoonlijke gegevens (telefoonnummer, geboortedatum, volledig adres en e-mail). Zo kan ik zo snel mogelijk de validatiecode per e-mail naar jullie toesturen. Nogmaals onze excuses voor het ongemak!

@cupu  @Tofurobotx I will share the English translation here for you: 

First and foremost, our sincere apologies for the problem with the eSIM installation on the Android platform. Our technical department just updated us on this issue and I can now share the good news that this problem has now been solved! The solution consists of updating the Simyo app. The Simyo app can simply be updated from the Google Play Store. You can then download the eSIM again and complete the installation. It is best to restart the phone afterwards.

If you cannot receive the eSIM validation code, I would like to ask you to send me a private message with your personal details (telephone number, date of birth, full address and e-mail). This way, I can send you the validation code by e-mail as soon as possible. Once again, our apologies.

Groetjes,
Rutger

Dank dat werkt inderdaad prima nu. 

Rutger het is nu wel gelukt heb de app opnieuw geïnstalleerd en nu werkt alles.

 

Bedankt

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @Hampei en @Cyberking,

Wat ontzettend fijn om te horen dat alles nu weer naar behoren werkt!

Mocht ik verder nog iets voor jullie kunnen betekenen dan hoor ik dat natuurlijk graag!

Groetjes,
Rutger

Reageer