.

Beantwoord

eSim installeren lukt niet meer (simyo app geeft opstartmenu niet meer). Wat kan ik doen?


Ik wil graag een link per mail ontvangen voor mijn esim. Is dit vanavond nog mogelijk?

Mijn esim is van mijn telefoon verwijderd en wil ik er graag opnieuw opzetten.

Ik verneem graag.

icon

Beste antwoord door Tessanne 2 May 2021, 18:30

Bekijk originele reactie

22 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hi Jay3417, 

 

Welkom op het forum en goed dat je contact hebt opgenomen! 

 

Zojuist heb ik een privébericht gestuurd met daarin jouw validatiecode. Laat je weten of het installeren is gelukt? 

 

Groetjes,

Tessanne 

Hoi Tessanne,

Hartelijk dank voor de snelle en goede reactie.

Het is gelukt.

Top geregeld!!

Mijn eSIM werkt niet meer na herinstalleren van mijn iPhone. Hoe regel ik het dat ie weer gaat werken?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Markch1,

 

Wat ontzetten vervelend dat de eSIM niet werkt!

 

Heb je de activatiesms wel ontvangen en in kunnen voeren? Heb je de oude eSIM verwijderd? Welke melding heb/krijg je nu?

 

Groetjes,

Daisy

Dank!

Dank!

Graag gedaan namen diegene die je hebt geholpen. Maar wie is nogal onduidelijk :grin:

Reputatie 7

Dank!

Graag gedaan namen diegene die je hebt geholpen. Maar wie is nogal onduidelijk :grin:

Sterker het is mij zelfs onduidelijk waarmee @BRDEVR geholpen is...:thinking:

Reputatie 6
Badge +6

Was alles in het leven maar zo makkelijk 😂

Ik heb exact hetzelfde aan de hand. Het zou handig zijn moesten jullie hier een oplossing voor vinden. 

Reputatie 7
Badge +6

Hi Rov, 

 

Welkom op het Simyo forum! 

 

Aan de oplossing wordt zeker gewerkt. Voor nu is de oplossing dat ik de code naar jou heb gestuurd via een privéberichtje. :blush:

 

Hopelijk kom je er zo uit! Zo niet, laat het gerust weten dan kan ik je verder helpen. 

 

Groetjes, 

Tessanne 

Ik weet niet of er Android Fabrikanten zijn die deze optie verwijderd hebben in hun schil, maar bij het terug zetten van de Fabrieksinstellingen wordt gevraagd of je de Esim wilt behouden. Zeg je nee, wordt deze ook gewist. Dit wordt volgens mij ook in iOS gevraagd.?

Maar wat je ook kunt doen, is voor de zekerheid al een nieuwe code opvragen in de MijnSimyo app, deze even opschrijven en mocht je na de algehele reset geen Esim meer geïnstalleerd hebben, dan kun je dit zo weer instellen omdat je dan de code al hebt. 

Ik heb laatst beide opties geprobeerd en dat werkte.  De eerste reset was omdat ik terug ging van Android 12 beta 1 naar Android 11 en had toen mijn Esim behouden. De 2e keer gewoon omdat ik het wilde testen of je een code kan opvragen alvorens je de reset uitvoert. En dit bleek dus zo te zijn. Voorwaarde is wel dat je nog sms kan ontvangen. 

Reputatie 7
Badge +6

Thanks Ray voor deze aanvullende info!

Ik heb zojuist mijn iPhone moeten resetten en nu kan ik de enim niet activeren omdat ik een 6 cijferige code moet invullen die via sms verstuurd word. 
Je zult begrijpen dat wanneer de enim niet is geactiveerd ik ook geen sms zal kunnen ontvangen.
Ik heb echt mijn telefoon vanavond nog nodig is het mogelijk dat ik via een email of ander media deze code kan ontvangen?
Ik hoor graag wat mogelijk is.
Alvast hartelijk dank

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb zojuist mijn iPhone moeten resetten en nu kan ik de enim niet activeren omdat ik een 6 cijferige code moet invullen die via sms verstuurd word. 
Je zult begrijpen dat wanneer de enim niet is geactiveerd ik ook geen sms zal kunnen ontvangen.
Ik heb echt mijn telefoon vanavond nog nodig is het mogelijk dat ik via een email of ander media deze code kan ontvangen?
Ik hoor graag wat mogelijk is.
Alvast hartelijk dank

Ik verwacht niet dat dat vanavond nog gaat lukken; De Simyo medewerkers zijn zeer zelden nog zo laat aanwezig.

Voor een volgende keer: Als je een toestel met eSim wilt resetten, vraag eerst een nieuwe eSim aan. Dan ontvang je een code per SMS op je oude simkaart. Noteer deze, reset het toestel, en activeer de nieuwe eSim met deze genoteerde code.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Depiek,

 

Goed dat je contact opneemt! Ik heb je een privébericht gestuurd!

 

Thanks Groentjuh voor de tip!

 

Groetjes,

Daisy

I am having the same issue. I need to activate the esim card, but I cannot receive SMS code. Could anyone help. Thanks in advance.

I am having the same issue. I need to activate the esim card, but I cannot receive SMS code. Could anyone help. Thanks in advance.

I have called the Support department at 08008007 and they gave me the 6 digit code. and asset you to activate the esim. Great support.

DePiek schreef: 

I have called the Support department at 08008007 and they gave me the 6 digit code. and asset you to activate the esim. Great support.

Extra information... They are available on working days from 9:00 - 17:30.

problem solved by calling customer service. Thanks!

Reputatie 7
Badge +6

Hi GXC,

 

I am glad to hear you got the code! 

 

Dankje DePiek en Friesian!

 

Groetjes, 

Tessanne 

goedenavond ik heb het zelfde probleem als boven ik moet hem met de hand in gaan voeren dus heb codes nodig voor mijn iPhone

 

alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Lcl,

 

Ik heb ook gereageerd onder je andere berichtje. Stuur je mij een privébericht met jouw adresgegevens en mailadres voor 17:00? Dan stuur ik de code naar je op!

 

Groetjes,

Daisy

Reageer