.

Beantwoord

Emporia Flip Basic Senioren Telefoon zwart pakt de sim niet, wat kan ik doen?


Dag,

Ik heb een Emporia Flip Basic Senioren Telefoon gekocht, maar als ik de simyo 3in1 sim erin stop, herkent hij de SIM niet. De melding is “plaats de simkaart”. Als ik er een “oude” mini SIM instop, werkt hij wel. En als in de 3in1 in een andere telefoon stop werkt die ook. De SIM is dus goed, de telefoon is ook oké, maar ze willen niet samenwerken..

Wat kan ik hier aan doen?

Is het mogelijke om een “oude” mini sim te krijgen?

icon

Beste antwoord door Daisy 24 March 2021, 13:01

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi druyter,

 

Welkom op het Simyo forum. Het kan zijn dat het toestel op het 2G netwerk werkt, de nieuwe simyo simkaarten ondersteunen dit niet. Oude simkaarten wel, vandaar dat deze wel werkt. 

 

Deze simkaarten kunnen we niet meer opsturen, is het mogelijk de "oude" mini sim te blijven gebruiken in het toestel?

 

Groetjes,

Daisy

Dag Daisy,

 

De telefoon is net nieuw, dus zal wel volgens de nieuwste standaarden werken..

De oude simkaart is geen optie, daarom had ik nu juist een nieuwe gekocht…

Groet...

Reputatie 7
Badge +9

De telefoon is net nieuw, dus zal wel volgens de nieuwste standaarden werken..

Dat model mobiel is in 2014 geïntroduceerd.

@Daisy, waaraan moet een mobiel precies eigenlijk tegenwoordig aan voldoen om te werken met Simyo?

Reputatie 7
Badge +6

Het toestel moet het 3G/4G netwerk kunnen ondersteunen. Een toestel die bijvoorbeeld alleen het 2G netwerk ondersteunt zal met onze (nieuwe) simkaarten niet werken omdat deze alleen op het 3G/4G netwerk functioneren. 

Hoi @Daisy dat had ik nooit/niet verwacht omdat KPN netwerk 2G langer blijft werken dan 3G. (edit - Simyo maakt gebruik van het KPN netwerk.) 

https://www.overons.kpn/nl/nieuws/2018/kpn-gaat-in-2022-stoppen-met-3g-netwerk

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Friesian,

 

Ik ga dit voor de zekerheid nog even navragen want dit is wel tegenstrijdig. Ik kom er nog op terug.

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Friesian,

 

Ik heb nogmaals nagevraagd en kreeg de volgende reactie:

 

Het 2G-netwerk blijft aan tot tenminste april 2025. Enerzijds als back-up voor bellen en sms'en, anderzijds voor Internet-of-Things diensten. Het klopt dus dat het 2G netwerk nog wel te gebruiken is maar niet als "primair" netwerk, vandaar dat de simkaarten ook het beste werken op het 3G/4G netwerk. Daarom word er aangeraden een toestel aan te schaffen die dit kan ondersteunen.

 

Groetjes,

Daisy

Ik blijf het toch wel bijzonder vinden omdat je nog steeds eenvoudige gsm's kunt kopen in de winkel. Ik denk dat er zelfs nog genoeg mensen zijn die niet met een smartphone kunnen omgaan, te moeilijk vinden. 

Reputatie 7
Badge +9

Hoe werkt dat dan in 2022? Moet je mobiel dan minimaal 4G ondersteunen om te kunnen werken met Simyo? Immers 2G kun je niet als primair netwerk gebruiken en 3G is dan gestopt? Dan heb je dus alleen 4G als primair netwerk over, wat zeker feature phones nog lang niet allemaal doen!

Reputatie 7

Ik blijf het toch wel bijzonder vinden omdat je nog steeds eenvoudige gsm's kunt kopen in de winkel. Ik denk dat er zelfs nog genoeg mensen zijn die niet met een smartphone kunnen omgaan, te moeilijk vinden. 

Ik ben hierdoor ook wel in verwarring gebracht.

Mensen zullen of door de winkels geïnformeerd moeten worden of zij moeten zelf in de materie duiken ;)

 

Reputatie 7
Badge +6

@ groentjuh Goeie vraag, dat weet ik ook niet helemaal. Ik weet in dit geval net zoveel als jullie, misschien zelfs iets minder:wink:

Reageer