.

Beantwoord

Hoe zet ik mijn contacten over?

  • 19 April 2017
  • 1 reactie
  • 1647 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 4 reacties
Kan ik op een nieuwe simkaart de telefoonnrs. uploaden en pas daarna activeren ( zodat ik in ieder geval een werkende telefoon heb gedurende dit proces) Of verdwijnen de nrs weer bij activatie.

Ben benieuwd
Derk
icon

Beste antwoord door Jihane 20 April 2017, 13:03

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +10
Hi Derk,

Wat goed dat je dit even uit komt zoeken 🙂 Het is niet meer dan logisch dat je je contacten op je telefoon wilt houden, ook bij het wisselen van een simkaart. Heb je een smartphone? Dan kun je dat heel makkelijk doen met behulp van je smartphonesysteem.

iPhone:
Een iPhone houdt over het algemeen alle informatie gewoon op het systeem zelf, in plaats van de simkaart. Als je toch het liefst wilt dat je 100% zeker weet dat je contacten op je apparaat staan, dan kun je op je iPhone gaan naar Instellingen > Contacten > Importeer simcontacten. Dan kun je gerust je simkaart wisselen, want al je contacten staan dan opgeslagen op je apparaat.

Android:
Bij een Android ga je in het menu naar 'Contacten'. Dit staat dus niet tussen Instellingen, maar als een soort app in je normale menu 🙂 Dan klik je rechtsboven op 'Meer', en dan op 'Instellingen'. Daarna klik je op 'Contacten importeren/exporteren'.

Het activeren van een simkaart heeft hier verder geen effect op. Als je namelijk een simkaart activeert, dan is de oude inactief, wat inhoudt dat je oude simkaart geen netwerkverbinding meer kan maken. Maar dat betekent niet dat alle gegevens erop verwijderd worden. Het betekent alleen dat je niet meer kunt bellen, sms'en of internetten ermee.

Er is eigenlijk geen enkele reden om je contacten op je simkaart te willen hebben, in plaats van op je telefoon. Je kunt namelijk, als je van telefoon wisselt, makkelijk je contacten overzetten via Gmail of iCloud.

Laat je me weten of je er zo uit komt?

Groetjes,
Jihane

Reageer