.

Beantwoord

Worden contacten niet gekopieerd naar een vervangende simkaart?

  • 9 August 2014
  • 6 reacties
  • 2540 Bekeken

Badge
Ik heb een vervangende simkaart aangevraagd en gekregen, omdat mijn oude te groot was (nu een micro). Die doet het, maar ik vind mijn contacten niet meer. Wel alle google-contacten, dus e-mailadressen, maar ik ben op zoek naar alle telefoonnummers die ik op mijn simkaart had.
Gaan die niet mee op een vernagende simkaart? Dat is wel lastig.....
Ook vind ik op mijn motorola moto G geen app voor contacten.
Kan mij iemand helpen?
Hartelijk dank alvast!
Marjolein
icon

Beste antwoord door Anonymous 10 August 2014, 10:57

Bekijk originele reactie

6 reacties

Goedemorgen Marjolein22.

Om contacten op te slaan ga naar. youtube filmpje.
Waarschijnlijk kun je een aantal nrs terughalen dankzij email contacten en misschien hebben die ook contacten die jij zoekt.
Verder zou ik voortaan de contacten op de telefoon opslaan omdat die langer meegaat dan een sim.
En zorg wanneer mogelijk voor een backup al is het maar op papier bijvoorbeeld.

Groet,
Friesian
Reputatie 5
Badge +11
Hoi marjolein22,

Wanneer je contacten op slaat op je simkaart, worden die fysiek op je simkaart opgeslagen.
Als wij je dan een vervangende simkaart sturen zul je zelf de contacten moeten overzetten. Wij weten niet welke nummers je op je simkaart hebt gezet en kunnen ze niet kopiëren.
Je kunt kijken of de tip van Friesian iets voor je is, heb je dat al geprobeerd?
Badge
Hoi marjolein22,

Wanneer je contacten op slaat op je simkaart, worden die fysiek op je simkaart opgeslagen.
Als wij je dan een vervangende simkaart sturen zul je zelf de contacten moeten overzetten. Wij weten niet welke nummers je op je simkaart hebt gezet en kunnen ze niet kopiëren.
Je kunt kijken of de tip van Friesian iets voor je is, heb je dat al geprobeerd?

Ja, dat heb ik geprobeerd, maar het is wat ingewikkeld. Jammer, dat ik er niet eerder aan gedacht heb om de telefoonnummers van de oude simkaart te kopiëren, dan was er geen vuiltje aan de lucht geweest. Maar nu is die waarschijnlijk gedeactiveerd. Of kan ik hem weer even "terugroepen" met de oude code?
Reputatie 5
Badge +11
Hi marjolein22,

Je kunt nu niet meer bellen met je oude simkaart, maar als je 'm in je telefoon doet kun je volgens mij prima de telefoonnummers er nog af halen.
Kun je laten weten of het je gelukt is? En ook wanneer het je niet lukt?
Badge
Beste Ernst, het is gelukt! Je moet altijd erg wennen aan nieuwe toestellen, vind ik. Maar nu is alles okay.
Hartelijk dank voor de hulp; het leek op een wondertje, dat het ging.
Reputatie 2
Badge +6
Hey marjolein22,

Dat is fijn om te lezen 🙂 Gelukkig werkte de tip van Ernst goed! Als je nog andere vragen hebt, dan helpen we je graag verder op ons forum.

Reageer