.

Beantwoord

Wijzigen pincode van je simkaart

  • 10 April 2014
  • 4 reacties
  • 5993 Bekeken

Ik wil graag de pincode van de simkaart wijzigen. Ik heb via menu - instellingen - vergrendelingsscherm de pincode ingesteld.
De pincode van de simkaart blijft echter bestaan.
Ik heb een Samsung I8260.
Hoe kan ik dit wijzigen zodat er één pincode overblijft?
icon

Beste antwoord door Dries 11 April 2014, 13:32

Bekijk originele reactie

4 reacties

Ik wil graag de pincode van de simkaart wijzigen.
Ik heb een Samsung I8260.
Hoe kan ik dit wijzigen zodat er één pincode overblijft?



Hallo Jennn53

Dat je de pincode graag wilt veranderen, begrijp ik.
Zoals ik het zie kan dat niet door mezelf verandert worden.


Kijk ik op Mijn Simyo.
Mijn gegevens .
Dan staat er de pincode maar geen mogelijkheid tot wijziging.

Groetjes,
Friesian
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Jennn53,

Welkom op het forum :)

Bij sommige telefoons is het mogelijk om je pincode van je simkaart te veranderen. Als dat bij jou niet werkt, dan ligt dat aan je telefoon. Je moet wel weten dat als je je pincode van je simkaart verandert, wij dat niet kunnen zien. Op Mijn Simyo verandert het ook niet. Als je dus je pincode wijzigt, is dat op eigen risico. Wij raden je dit dus niet aan om te doen.

Een andere mogelijkheid die je hebt is om 3x verkeerd je pincode in te voeren. Daarna wordt er om je pukcode gevraagd, waarna je een nieuwe pincode moet invoeren. Vul dan nogmaals je nieuwe pincode in voor bevestiging. Daarna is je pincode gewijzigd. Ook dit is geheel op eigen risico. We kunnen dan ook niet je nieuwe pincode zien, ook niet op Mijn Simyo. Als er iets misgaat met deze handelingen en je simkaart wil niet meer ontgrendelen, zul je voor € 5,- een nieuwe sim moeten aanschaffen.

Heb ik je vraag zo goed beantwoord?

@Friesian, bedankt voor het meedenken!
Hoi Jennn53,

Welkom op het forum :)

Bij sommige telefoons is het mogelijk om je pincode van je simkaart te veranderen. Als dat bij jou niet werkt, dan ligt dat aan je telefoon. Je moet wel weten dat als je je pincode van je simkaart verandert, wij dat niet kunnen zien. Op Mijn Simyo verandert het ook niet. Als je dus je pincode wijzigt, is dat op eigen risico. Wij raden je dit dus niet aan om te doen.

Een andere mogelijkheid die je hebt is om 3x verkeerd je pincode in te voeren. Daarna wordt er om je pukcode gevraagd, waarna je een nieuwe pincode moet invoeren. Vul dan nogmaals je nieuwe pincode in voor bevestiging. Daarna is je pincode gewijzigd. Ook dit is geheel op eigen risico. We kunnen dan ook niet je nieuwe pincode zien, ook niet op Mijn Simyo. Als er iets misgaat met deze handelingen en je simkaart wil niet meer ontgrendelen, zul je voor € 5,- een nieuwe sim moeten aanschaffen.

Heb ik je vraag zo goed beantwoord?

@Friesian, bedankt voor het meedenken!



Bedankt voor de reactie(s).
Ik heb nu de vergrendeling van de simkaart laten vervallen.
Badge +8
Hoi Jennn53,

Sommige toestellen maken een verschil tussen een Sim-pincode en een toestelpincode die je ook nog kunt instellen. Wellicht is dat wat er bij jou verkeerd ging. Als je je toesteltype kunt vermelden, kunnen anderen je misschien helpen met het instellen van één pin, zoals jij dat graag wilt :)

Groetjes,
Charlene

Reageer