.

Beantwoord

Wat moet ik invullen als er komt te staat Ontgrendelings-PIN SIM-netwerk?

  • 2 April 2014
  • 18 reacties
  • 16163 Bekeken

Wat moet ik invullen als er komt te staat Ontgrendelings-PIN SIM-netwerk
icon

Beste antwoord door YS2770 18 June 2014, 16:51

Bekijk originele reactie

18 reacties

Hallo tomm_bb

Dat is de pincode voor je sim die je telefoon vraagt, een beveiliging tegen misbruik.
Die pincode heb je schrifteljk ontvangen.
En staat in Mijn Simyo.
Bij Mijn gegevens.
Die pincode geeft je simkaart vrij voor gebruik.

Groetjes,
Friesian
Badge +8
Hoi Tomm_bb,

Ik denk ook dat je toestel hiermee om de PINcode vraagt. Die staat inderdaad onder Mijn gegevens, zoals Friesian al aangeeft.
Mocht dat nou niet werken, zou je dan je toesteltype kunnen vermelden? Dan heb je kans dat iemand met hetzelfde toestel weet wat er wordt bedoeld. :)

Groetjes,
Charlene
Ik zit met hetzelfde. Ik heb mijn PINcode gebruikt bij het opstarten.
Daarna kwam de vraag om de ontgrendelings-PIN SIM-netwerk.
Ik heb de pincode geprobeerd, werkt niet.
Ik heb de PUK-code geprobeerd, werkt niet.
Ik weet niet hoeveel pogingen ik heb, maar durf nu even niet voor de derde poging (simkaartnummer?) te gaan.

HELP!

Ik heb een Samsung Young
Het zit m er dus in dat mijn telefoon (net een maand in mijn bezit) niet simlock-vrij is.

Wordt nu aan gewerkt dus komt goed.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi YS2770, welkom op het Simyo forum:)

Wat goed dat je er zelf al zo snel je antwoord vond!
Hoi YS2770, welkom op het Simyo forum:)

Wat goed dat je er zelf al zo snel je antwoord vond!



Ach ja. Misschien had ik eerst verder moeten zoeken :o en dan mijn vraag pas stellen.
Wie weet heeft de volgende hier weer wat aan...
Badge +6
Hoi YS2770,

Ach, het is heel begrijpelijk dat je natuurlijk snel je telefoon wil kunnen gebruiken met onze simkaart ;)

En inderdaad, het is een probleem dat vaker voorkomt, dus handig voor een volgende forumgebruiker die met dit probleem te maken krijgt 🙂
Ik heb dezelfde melding. Dus ik kan nu ook niet bellen. Wordt dit automatisch opgepakt door iemand van Simyo of moet ik hiervoor gaan bellen?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Marleen195,

Het lijkt dat je telefoon dan niet Simlock vrij is. De leverancier van je telefoon kan dit oplossen. Weet je nog waar je 'm hebt gekocht en kun je contact met hen opnemen 🙂?

Groetjes, Tiury
Ik heb zojuist al weer twee keer aan de lijn gehangen met jullie en er wordt elke keer gesproken over het contact opnemen met 'de leverancier' dus ik heb op jullie verzoek maar gebeld met de Phonehouse. Dat is namelijk mijn leverancier van mijn toestel. Na lang wachten eindelijk een antwoord dat ik niet bij hen moet zijn maar bij mijn eerste telefoonprovider. In mijn geval Vodafone. Nu is daar, na lang wachten en uitleggen, een call aangemaakt en wordt de simlock er afgehaald. Kan na 1 jaar. Dit duurt ongeveer 3 dagen.
Jammer dat het zo allemaal moet lopen. Tijdens het overstappen naar Simyo (11 september al!!) wordt je hier door niemand op gewezen. Je krijgt een brief bij de ontvangst van je SIM-kaart waarin staat dat je direct aan de gang kunt. Dat is dus helemaal niet waar in mijn geval.
Misschien iets voor het Simyo team om voortaan te gaan vermelden in de brief of tijdens het overstappen.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Marleen v Aarle,

Als ik je verhaal zo lees kan ik me voorstellen waarom je hier teleurgesteld in bent. Toch is het zo dat er nog maar weinig providers zijn die hun telefoons voorzien met een simlock. Het is dus in nagenoeg alle gevallen zo dat het gewoon de simkaart activeren is en je direct klaar bent voor gebruik. We gaan kijken of we hier alsnog duidelijker in kunnen zijn 🙂. Bedankt voor de tip!

Groetjes, Tiury
Ook bedankt voor je terugkoppeling. Begrijpelijk dat je dit niet opneemt als het bijna niet meer voorkomt.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Marleen v Aarle,

Ik vind het fijn om te lezen dat je het begrijpelijk vindt. Hopelijk heb je nu veel plezier van je Simyo simkaart :)

Als je nog eens met vragen zit, dan zijn we altijd bereikbaar op het forum 😳
Ik heb het zelfde probleem!! Alleen ik heb een tijdelijk oude mobiel in gebruik met mijn zelfde simkaart. De simkaart deed het eerst wel in andere mobieltjes. Ik heb mijn mobiel bij bol.com gekocht jaren geleden en zit nu al een jaar bij simyo. Kunnen jullie het ook oplossen? En zo snel mogelijk alsjeblieft want nu ben ik niet bereikbaar !!!
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Jiske,

Wat vervelend dat jij je simkaart niet in je oude telefoon kunt gebruiken. Ik snap heel goed dat het niet fijn is dat je nu tijdelijk onbereikbaar bent. :(

Je hebt een simlock op je telefoon, waardoor jij je Simyo simkaart nu niet kunt gebruiken. Kan het zo zijn dat er een simkaart bij je telefoon hoorde, toen jij 'm gekocht had van Bol.com? In dit geval verzoek ik je om contact op te nemen met deze provider, want zij kunnen de unlockcode gratis naar je toesturen. Hiervoor is de enige voorwaarde dat je telefoon ouder is dan een jaar. Laat je mij weten of het lukt op deze manier?

Ik zie trouwens dat jij je abonnement met extra voordeel kunt verlengen! 😃 Hierom heb ik je een leuk verlengingsaanbod toegestuurd per e-mail. Klik op de link in de mail voor meer informatie.

Houd er rekening mee dat deze link slechts 24 uur geldig is. Als 'ie is te komen vervallen, dan kun je dit gerust laten weten.

Als je andere vragen hebt, dan horen we het graag van je!

Groetjes,
Asma
Bedankt voor de snelle reactie! Ik heb bij bol.com geen simkaart gekregen maar ik heb die bij vodafone gekregen bij mijn prepaidabbo. Moet ik nu een mailtje ofzo naar ze sturen? Want ik heb geen inlogcodes meer
Ohja en bedankt voor het mailtje !! 🙂
Reputatie 5
Badge +9
Als je toch nog vragen hebt, weet je ons te vinden :)

Groetjes,
Caspar

Reageer