.

Beantwoord

Wat kan ik doen als ik een foutmelding krijg als ik de simkaart in mijn Samsung S4 doe?

  • 19 October 2016
  • 17 reacties
  • 384 Bekeken

Onlangs een nieuwe simkaart gekregen van Simyo. Op 10 oktober zou alles geactiveerd moeten zijn.
Naar nu pas blijkt, krijg ik een foutmelding bij netwerkverbinding als ik mijn mobiele gegevens aan wil zetten.
"Plaats simkaart voor netwerkverbindingen". Nu heb ik al e.e.a. voorbij zien komen op dit forum.
Ik heb dus het idee dat de simkaart "nog" niet goed geactiveerd is. Kan dit kloppen.??

Ik heb overigens inderdaad een Samsung S4. De simkaart klikt ook goed in het houdertje en blijft zitten.

Gaarne jullie reactie.
icon

Beste antwoord door Caspar 20 October 2016, 13:04

Bekijk originele reactie

17 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi tvdholst,

Welkom op 't forum.

Wat vervelend dat je de foutmelding "plaats simkaart voor netwerkverbindingen" krijgt.

Samsung S4's en Simyo simkaarten hebben wel eens vaker voor problemen gezorgd. De simkaart lijkt in veel gevallen niet goed in het toestel te zitten waardoor wij een dikkere simkaart opsturen.

Aangezien jij meldt dat de simkaart goed in het houdertje zit, stuur ik nog geen dikkere simkaart op. Ik heb je simkaart eerst even gereset en alle instellingen opnieuw aangemeld op het netwerk. Doe even je toestel helemaal uit en aan om te kijken of het heeft geholpen. Zo niet, dan stuur ik je een dikkere simkaart op.

Laat je me weten of de reset heeft geholpen?

Groetjes,
Caspar
Hallo Casper,

Ik heb het toestel uit en aangezet maar het heeft nog geen effect gehad.
Ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding
Wil je een dikkere simkaart opsturen?? Kijken of dat wel lukt.

Groet, Toine (tvdholst)
Reputatie 5
Badge +9
Hoi tvdholst,

Wat vervelend dat je nog steeds dezelfde foutmelding krijgt. Ik heb je gelijk een dikkere simkaart opgestuurd. Je zult deze binnen een paar dagen binnen hebben! Laat je het weten of het probleem met de nieuwe simkaart opgelost is?

Groetjes,
Caspar
Hallo Jasper,

Gisteren nieuwe simkaart gehad. Ik was in de veronderstelling dat het simkaartje al geactiveerd was.
Ik heb 3x verkeerde pincode gebruikt om in toestel te komen..
Nu is simkaart geblokkeerd. Als ik in mijn Simyo kijk, zie ik alleen de gegevens van het oude kaartje (pukcode en pincode)
Wat nu??

Groet, Toine
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Toine,

Wat vervelend dat er verwarring is ontstaan over je simkaart! 😞 Hij dient inderdaad eerst geactiveerd te worden. Dit stond ook in de brief die je bij je nieuwe simkaart ontving. Pas na activatie zul je een e-mail krijgen met een nieuwe pin,- en pukcode. Op dat punt zullen ook de codes op Mijn Simyo aangepast worden zodat je de nieuwe codes ziet staan.

Is het nu mogelijk om de pukcode in te voeren? Dat hoort de volgende stap te zijn. Ik zie dat je simkaart intussen geactiveerd is, dus je hebt een e-mail ontvangen met nieuwe codes.

Laat je me weten of dat zo lukt?

Groetjes,
Jihane
Goedemorgen,

Het is gelukt om met behulp van de pukcode weer in de telefoon te komen. De telefoon geeft niet aan dat er géén simkaart is maar.... het probleem is nog niet opgelost want op het moment dat ik de mobiele gegevens aan wil zetten moet ik opeens weer een simkaart plaatsen.
Ik heb ook geprobeerd te bellen naar dit nummer maar dan krijg ik de mededeling dat dit nummer niet bereikbaar is.
De simkaart pas wel goed in het houdertje..
Jullie kunnen je voorstellen dat ik niet erg blij ben..... Vanmiddag of morgen ga ik proberen de simkaart in een ander toestel te plaatsen en kijken of ie het daar wel doet.

Of is er nog een andere oplossing??

Groet, Toine
Goedenavond,
Ik heb de simkaart in een Nokia toestel gehad. Met de pukcode en pincode de simkaart ontgrendeld en daarna had ik geen problemen met de simkaart. Ik kon bellen en gebeld worden.Deze Nokia is echter een zakelijke mobiel dus geen optie om te blijven gebruiken.
Ik heb de simkaart nu weer in de Samsung Galaxy S4 gedaan en opnieuw kan ik de mobiele gegevens knop niet aanklikken en krijg ik de melding om een simkaart te plaatsen voor de netwerkdiensten. Het ligt dus echt aan de S4 maar waarom doet mijn zakelijke simkaart en mijn vorige Simkaart (HEMA prepaid) het wel in de S4 en de Simyo simkaart niet??
Dat is voor mij de grote vraag.. Voor de zekerheid. Ik heb de S4 zelfs teruggezet naar de fabrieksinstellingen....
Graag een oplossing...

Groet, Toine
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Toine,

Wat een gedoe! Dit is voor jou helemaal niet fijn natuurlijk. Weet je wat ook een rol kan spelen? De dikte van de simkaart. Het gebeurt namelijk wel eens dat de Samsung Galaxy S4 een dikkere simkaart nodig heeft. Dit kan verklaren wat er aan de hand is! Andere telefoons hebben geen problemen met de dikte, en jouw telefoon registreert de iets dikkere HEMA simkaart wel.

Dit gaan we oplossen, Toine! Ik ga jou gewoon een dikkere simkaart toesturen. Je ontvangt 'm binnen enkele dagen. Het enige verschil met een reguliere simkaart is dat je hem niet zelf kunt activeren. Je kunt mij dan gewoon een privéberichtje sturen en dan activeer ik 'm handmatig voor je. Heel makkelijk dus.

Groetjes,
Jihane
Beste Jihane,
Zoals je misschien gezien zult hebben in deze topic, heb ik al een dikkere simkaart toegestuurd gekregen. En die werkt dus helaas ook niet.
Vreemd is gewoon dat andere simkaarten het wel doen in de S4 en deze weigert.. Mijn oudste zoon heeft ook een S4 met een Simyo kaart en die heeft geen problemen.. Deze simyo kaart moet het dan toch ook gewoon doen??

Groet, Toine
Badge
Ik heb nog geen nieuw simkaart maar hetken je problemen. Het id toch bizar.
Badge +7
Hoi tvdholst,

Oeps! Die tweede dikke simkaart was niet de bedoeling. Deze kun je doorknippen en weggooien.

Het is inderdaad heel vreemd dat je simkaart in jouw telefoon deze melding geeft! Kun je de Simyo simkaart van je zoon in jouw telefoon stoppen, en jouw simkaart in de telefoon van je zoon stoppen? Geeft je simkaart dan nog steeds deze melding? Zo ja, dan ligt het probleem bij de simkaart. Dan helpen we je uiteraard verder.

Als de simkaart van je zoon in jouw telefoon hetzelfde probleem heeft, wil je dan controleren of de instellingen van je telefoon goed staan? Je kunt hiervoor onze Toestelhulp gebruiken. Mocht je hierna nog steeds dezelfde melding krijgen, raad ik je aan om even bij een telefoonwinkel langs te gaan. Wellicht dat zij kunnen zien waar het mis gaat.

Laat je weten wat er gebeurt als je de telefoons en simkaarten verwisseld?

Groetjes,
Samantha

@Hakuna Heb je hetzelfde probleem? Zo ja, dan willen we jou ook graag helpen. Laat je dan een berichtje achter?
Badge
In mijn "oude" huawei geen probleem. In foon van zoon samsung S3 geen probleem. Alleen in deze nieuwe S4.
Bij einkel ziens ze niets vreemds.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Hakuna,

Oei! Dat lijkt erop dat jij ook een dikkere simkaart nodig hebt! Dat gaan we dan meteen in orde maken! Je kan de simkaart binnen drie werkdagen tegemoet zien in je brievenbus!

Is dat goed?

Groetjes,
Ilias
Badge
Lijkt me goed plan
Badge +7
Hoi Hakuna,

Gelukkig 🙂 Als je de simkaart hebt ontvangen, stuur je mij dan een privéberichtje met het simkaartnummer? Dit kun je doen door op mijn foto te klikken. Dan zorg ik dat je nieuwe simkaart wordt geactiveerd.

Als je hier nog vragen over hebt, laat je dit dan weten? Ik wacht je berichtje af.

Groetjes,
Samantha
Badge
Hoi heb nieuwe sim gister ontvangen...waarom niet gewoon activatie code erbij? Nu moet ik wachten tot morgen!
Kom er trouwens ook achter dat ik alleen op wifi bereikbaar ben!
Mag hopen dat problemen voorbij zijn na plaatsen nieuwe sim
Badge +7
Hoi hakuna,

Ik snap dat het vervelend is dat je deze simkaart niet meteen kon activeren. Dat komt omdat we deze dikkere simkaarten handmatig versturen. Deze simkaartnummers zijn dan nog niet gekoppeld aan jouw telefoonnummer. Dit moeten wij doen zodra jij je simkaart thuis hebt. Zodra de simkaart gekoppeld is, kan deze geactiveerd worden. Dit doen wij dan ook meteen voor je.

Ik heb vanochtend je simkaart gekoppeld en geactiveerd. Zijn je problemen dat je alleen op wifi bereikbaar bent inmiddels opgelost? Zo niet, laat dit maar weten in ons privegesprek. Daar kan ik je iets sneller helpen ;)

Groetjes,
Samantha

Reageer