Beantwoord

Wat gaat er mis met het doorschakelen?

  • 30 september 2019
  • 19 reacties
  • 644 Bekeken

Mijn nummer wordt doorgeschakeld naar mijn andere mobiele nummer. Nu heb ik de simkaart in diverse telefoons gestopt maar allemaal geven ze geen doorschakeling aan. Bij nogmaals uitschakelen geeft de telefoon aan "mislukt" dit geldt ook voor inschakelen.

##002# en 12339 al geprobeerd.
icon

Beste antwoord door Jihane 1 oktober 2019, 12:35

Hoi Vlietame,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat er dingen misgaan met het doorschakelen! Ik heb echter nog niet helemaal helder wat de kern van het probleem is. Zou je dat nog willen verduidelijken? Gaat het erom dat er geen doorschakeling plaatsvindt en lukt het nu ook niet om de doodschakelingen te verwijderen? Welke melding krijg je als je ##002# [zend] probeert?

Ik hoor het graag van je!

@Groentjuh en @Ray, bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Jihane
Bekijk originele reactie

19 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Met
  • *#21#
  • *#61#
  • *#62#
  • *#67#
kun je zien welke doorschakelingen actief zijn.

Met #21# (met wifi-bellen aan, geloof ik) of ##21# (met wifi-bellen niet aan) zou je een directe doorschakeling moet kunnen uitzetten.

Alles geprobeerd maar blijft doorschakelen.
Reputatie 7
Misschien vreemde gedachte. Maar haal eens de simkaart uit je toestel waarna doorgeschakeld wordt en probeer dan nogmaals de doorschakelingen op te heffen.

Wie weet helpt dat.
Ook al geprobeerd, had ook nog een nokia liggen en daarmee geprobeerd maar zelfde resultaat.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Vlietame,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat er dingen misgaan met het doorschakelen! Ik heb echter nog niet helemaal helder wat de kern van het probleem is. Zou je dat nog willen verduidelijken? Gaat het erom dat er geen doorschakeling plaatsvindt en lukt het nu ook niet om de doodschakelingen te verwijderen? Welke melding krijg je als je ##002# [zend] probeert?

Ik hoor het graag van je!

@Groentjuh en @Ray, bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Jihane
@Jihane ,

Ik wil de doorschakeling uitschakelen. Zie hieronder de melding die ik krijg bij ##002#

En bedankt voor de reacties, nu nog de oplossing😁

Reputatie 5
Badge +4
Hoi Vlietame,

Bedankt voor je snelle reactie!

Ik ben even langs de technische afdeling gelopen omdat ik geen expert ben in doorschakeling. Mijn collega kon zien dat de doorschakeling eigenlijk altijd al uit heeft gestaan waardoor je dus ook die foutmelding kreeg.

Ik hoop dat het zo wat opheldering geeft en dat het probleem nu is opgelost.

Groetjes,
Daisy
Hoi @Daisy ,

Maar hoe kan het dan dat er nog wel automatisch direct wordt doorverbonden naar een ander nummer?
Als ik bel naar mijn simyo nummer gaat mijn kpn nummer over. En als ik de simkaart in 3 verschillende telefoons probeer is het resultaat hetzelfde.
Kan het zijn dat bij mijn oude simkaart de doorschakeling aan stond en dat dit nu bij de nieuwe nog blijft bestaan??? (zonder dat dit zichtbaar is?)

Het probleem is dus niet opgelost. (kan ook niet als er niets veranderd is)
Reputatie 7
Badge +10
Hi Vlietame,

Wat vreemd! Er staat dus wel een doorschakeling aan, maar het uitzetten gaat dus maar niet? En hoe zit het als je via je telefooninstellingen gaat naar je doorschakel-instellingen?

Groetjes,
Jihane
bij de telefooninstelling staat alles uitgeschakeld. Het moet dus ergens in het systeem bij simyo fout gaan.

Graag oplossen!
Reputatie 7
Badge +10
Hi Vlietame,

Duidelijk! Het is vandaag zondag, maar morgen zal ik langs de technische afdeling gaan om uit te zoeken wat er aan de hand kan zijn. Ik kom hier morgen op terug!

Groetjes,
Jihane
Het is inmiddels woensdag en nog geen oplossing gehad van simyo…..
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Vlietame,

Excuses voor de latere reactie!

Ik heb overlegd met een collega, en we zijn tot de conclusie gekomen dat het verstandig zou zijn om deze code ook nog te proberen: ##21# [zend]. Hiermee worden namelijk ook doodschakelingen geannuleerd. Mijn collega van de technische afdeling liet me weten dat dit waarschijnlijk werkt!

Laat je me weten of dat ook zo is?

Groetjes,
Jihane
Ook dit heb ik nu nogmaals geprobeerd maar het probleem blijft hetzelfde.
Je kan ook zien op de factuur dat er steeds kosten worden gemaakt omdat steeds naar hetzelfde nummer wordt gebeld.
Reputatie 7
Badge +10
Goedemorgen!

Ik heb zojuist gebeld met de netwerkspecialisten van KPN. Die lieten mij weten dat het van belang is of jij gebruik maakt van voLTE (bellen via 4G). Wil je controleren of dat aan staat op je mobiel? Je doet dat door te gaan naar Toestelinstellingen > Verbindingen > Mobiele Netwerken. Schakel daar de optie bellen via 4G in.

Zodra dat gedaan is, kun je de volgende code gebruiken om de doorschakelingen uit te zetten: #21[beltoets]

Laat je me weten hoe dit gaat?

Groetjes,
Jihane
De telefoon stond al op 4g bellen alleen de #21(zend) is de oplossing.
Duurt even maar is nu geregeld.
Reputatie 7
Badge +10

Hoi Vlietame,

 

Wat fijn om te horen dat het dan toch opgelost is :) Top! Dank voor je terugkoppeling ook! 

 

Laat jij het weten als je nog een andere vraag hebt?

 

Groetjes,

Jihane

Reageer