.

Beantwoord

Wanneer ondersteunt Simyo e-sim?


Per wanneer gaat Simyo de e-sim ondersteunen?
icon

Beste antwoord door Jihane 1 June 2018, 17:05

Bekijk originele reactie

21 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi BertB,

Ik heb geen idee wanneer deze ondersteuning er komt. Een moderator zal dit verder behandelen en jouw bijdrage verplaatsen naar een gedeelte van het forum waar deze vraag beter tot z'n recht komt.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Bert,

Welkom op het Simyo Forum!

Goede vraag! Voor iedereen die het nog niet weet, een e-sim is een hele kleine vervanger van de simkaart. Hij is ongeveer 5 bij 6 millimeter. Hier lees je wat achtergrondinformatie. Het is, denk ik, de toekomst van de simkaarten. Toch moet ik zeggen dat deze ontwikkeling momenteel niet op de agenda staat bij ons. We hebben het er niet eerder over gehad, tenminste. Ik zal dit idee een keertje opgooien tijdens een vergadering, goed? Maar eerlijkheid is ook nodig, dus ik zal je alvast kunnen vertellen dat je hier op korte termijn niet op hoeft te rekenen.

Wat vinden jullie van het idee van zo'n extreem kleine simkaart?

@ Franswon, dank voor je reactie! :D

Groetjes,
Jihane
Wat vinden jullie van het idee van zo'n extreem kleine simkaart?

Och, ik lees weleens dat mensen de simkaart bijknippen, wat trouwens niet kan. Stel je voor dat je naar de kapper gaat, in mijn geval is dit echt gebeurd. Hij/zij vraagt: hoe wilt u geknipt worden?

Ooh, knip het maar een beetje bij. Dit kan ik niet zegt de kapper, ik kan wel een beetje afknippen.😀
Zo zie ik het ook bij dat soort simkaart, bijknippen zal echt niet gaan, ook niet voor een grotere simkaart.😆😉
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Iedereen,

Ik denk dat Jihane gelijk heeft en we voorlopig nog geen ondersteuning bieden voor e-sim. Zoals met veel nieuwe technische snufjes zal het ook wel even duren voordat er een flink aantal telefoons zijn met zo'n ingebouwd simkaartje. Tegen de tijd dat die ondersteuning er wel komt, dan gaan we hier uiteraard over berichten! 🙂 Heb jij toevallig een Pixel 2 BertB of ben je gewoon benieuwd?

@Friesian heerlijk droge humor weer 🙂 Bedankt daarvoor!

Groetjes,
Thomas
Zojuist zijn de nieuwe iPhones aangekondigd, allemaal met dual sim support dmv e-sim. Zit er al wat schot in de zaak met e-sim support nu Apple met de nieuw iPhones ook e-sim ondersteund?
Tegen de tijd dat die ondersteuning er wel komt, dan gaan we hier uiteraard over berichten! 🙂



Groetjes,
Thomas


@dds,

Ik heb er nog niks van vernomen dus ik denk dat bovenstaande nog steeds geldt.
Per wanneer gaat Simyo de e-sim ondersteunen?
het door Jullie gegeven antwoord is volgens mij grote onzin! Je spreekt van een erg klein kaartje en is helemaal GEEN kaartje nodig. De “e” staat voor Electronic embedded sim Dus INGEBOUWD

De esim is in de iphone of ipad ingebouwd en daarom moet ik straks mijn ca 6 simyo nummers onder gaan brengen bij de eerste die esim wel ondersteunen gaat.

Zou fijn zijn als jullie medewerkers wel gewone en vakkundige antwoorden gaan geven!

Valt mij eigenlijk zelfs erg tegen, dat gegeven antwoord bedoel ik dan. Natuurlijk ook dat er nog nooit in het “team” over gesproken zou zijn! Is dit nu het zusje van KPN?

Als dat zo doorgaat stop ik na ruim 25 jaar met KPN, ze blijven achter in de technische ontwikkelingen.

Een teleurgestelde langjarige simyo klant 🙈😭
Reputatie 7
Badge +6
Je moet niet zo mopperen😁..... hier heb je wat meer info:
https://www.iculture.nl/nieuws/iphone-dualsim-nederland/
Wat moet ik met die link? Ik bezit zelf ook de gave om nieuws te vergaren. Ik schreef dat ze raar advies/uitleg gaven over e-sim. Ook dat KPN cq Simyo als groot bedrijf er nu pas mee zou beginnen. Ik bezit al ruim jaar ipad met esim dus ook data abo van KPN Toen gaven ze ook aan er mee bezig te zijn.

Dus zakelijk gezien bijzonder teleurstellend en nu wachten op waarschijnlijk tmobile die als eerste esim gaat leveren.
Reputatie 7
Badge +6
Dus zakelijk gezien bijzonder teleurstellend en nu wachten op waarschijnlijk tmobile die als eerste esim gaat leveren.



Dan kun je dit mooi in de gaten houden met jou gave😉
Ik verwacht dat als er meer merken/toestellen er zijn die dit ondersteunen er meer vraag naar is. En dat dat de regel zal zijn voor ondersteuning. Ook al is er tegenstand vanuit de providers.
Reputatie 7
Badge +10
Hi allemaal,

Er worden zeker goede vragen gesteld! Voorlopig hebben we nog geen concrete plannen vanuit KPN om de e-sim te integreren. Zoals eerder gezegd is, wordt het zeker in de gaten gehouden. Als blijkt dat er veel vraag is naar de e-sims, dan zullen we daar absoluut iets mee doen. Ik kan nu echter geen datum of tijdsperiode noemen waarin dit gebeuren zal.

Groetjes,
Jihane
Ik las dit en moest weer even aan dit topic denken. Kort samengevat. Voorlopig geen enkele provider die E-sim gaat ondersteunen in Nederland.
Reputatie 4
Badge +3
Dat is goed om te weten, Ray! Fijn dat je het deelt. Enige wat we nu kunnen doen, is afwachten 🤓
Reputatie 7
Badge +9
Ik ben deze week de trotse eigenaar geworden van een

woohoo!!!
Deze ondersteunt zoals bekend e-sims. Hier in de UK is er 1 provider die e-sims al ondersteunt maar helaas is dat niet mijn provider. Maar het zou geweldig mooi zijn als ik in de nieuwe iPhone een Simyo e-sim (een virtuele simkaart in feite) zou kunnen installeren naast de gewone simkaart! Dan ben ik helemaal af van het meesjouwen van een aparte Simyo-telefoon met een Simyo simkaart elke keer als ik de lage landen bezoek! Ik kijk dus elke dag met spanning op dit fameuze forum of er al een sprankje hoop is dat Simyo de e-sim gaat omarmen. I can't wait...!
Reputatie 7
Badge +10
Nog geen e-sim, Scotsman! Sorry! Maar wat tof dat je een iPhone Xr hebt! Is 't alles wat je ervan had verwacht?

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +9
Hij voldoet in alle opzichten. Ik kwam van de 6s die wat kleiner is en met name voor het lezen van kranten e.d. en het bekijken van video's is het grotere scherm van de Xr plezierig. Ik kocht de Xr "blind" d.w.z. ik heb niet de moeite genomen om hem in levenden lijve in de Apple store te bevoelen en betasten en ik ben volledig afgegaan op de informatie van Apple en andere websites. Hij is dus duidelijk groter en ook wat zwaarder dan de 6s maar omdat mijn handen behoorlijk aan de maat zijn is dat voor mij geen probleem. De gezichtsherkenning van de Xr werkt bijzonder goed (er is geen home knop met vingerafdrukherkenning meer zoals de eerdere iPhones hadden). Of de camera net zo goed is als iedereen op het internet beweert weet ik nog niet want ik heb dat nog niet kunnen testen. Het enige minpuntje van de nieuwe iPhones is het ontbreken van een traditionele 3.5mm hoofdtelefoonaansluiting. Maar voor een luttel bedrag is er een adaptertje te koop waarmee je ouderwetse hoofdtelefoons op de lightning port kunt aansluiten. Kortom ik ben zeer tevereden met mijn Black Friday aankoop! Nu maar wachten op de Simyo e-sim....

PS. Simyo deed geloof ik niet aan Black Friday, of heb ik dat gemist?
Reputatie 7
Badge +9
PS. Simyo deed geloof ik niet aan Black Friday, of heb ik dat gemist?
In het diepste geheim heb ik gezien dat......

Nee, Simyo deed niet meer. Ik heb actief lopen zoeken, maar niets gevonden.
Reputatie 6
Badge +5
Bedankt voor de uitgebreide review, Scotsman 🙂 Ik ben ook wel benieuwd naar de camera, zou je wat foto's kunnen plaatsen als je deze hebt uitgetest?

We hebben inderdaad niets gedaan met Black Friday, Scotsman en Groentjuh!

Groetjes,
Niels
Er zijn intussen aardig wat providers in andere landen die Esim ondersteunen. Naast de iPhone XS, iPhone XS Max of iPhone XR hebben ook de Google pixel 2 en Google pixel 2 XL de Esim aan boord. Maar ook enkele wearables en tablets.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Ray,

Laten we hopen dat het in Nederland ook aan gaat slaan! Vooralsnog zijn er in Nederland nog geen providers die dit aangekondigd hebben zover ik weet. Zelfs niet bij de providers waarbij het bij het moederbedrijf in een ander land al wel werkt.

Ik verwacht dus niet dat KPN dit op korte termijn prioriteit gaat geven. Het zou natuurlijk kunnen dat ze hier op de achtergrond al wel mee bezig zijn maar hier weten wij op dit moment niets vanaf.

Groetjes,

Kevin

Reageer