.

Beantwoord

Waarom wordt mijn simkaart niet herkend?

  • 5 November 2017
  • 7 reacties
  • 158 Bekeken

Hallo, zojuist terug uit het buitenland en nu wordt mijn simkaart niet meer door mijn toestel herkend. Uitzetten etc werkt niet, wat nu?
icon

Beste antwoord door Caspar 6 November 2017, 15:13

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Miaa,

Je kunt eerst proberen om je toestel uit te zetten, simkaart en indien mogelijk de accu te verwijderen (ook de oplader loskoppelen) en na een kwartiertje alles weer terugzetten. Met deze koude start reset je de verbindingen.

Lukt dit niet probeer dan of jouw simkaart het wel doet in een ander, simlockvrij, toestel en die andere simkaart het doet in jouw toestel.
Met deze test detecteer je waar het probleem zit.

Ligt het aan jouw simkaart dan kan een moderator deze kaart resetten, helpt dit ook niet dan moet de simkaart vervangen worden.

Hou je ons op de hoogte?
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Miaa,

Welkom op 't forum :)

Jammer dat je simkaart opeens niet meer wordt herkend door je toestel sinds je terug bent gekomen uit het buitenland.

Ik heb je simkaart gereset. Hiermee worden alle insellingen opnieuw aangemeld op het netwerk. Doe hiervoor even je toestel uit en aan. Werkt het nou nog niet, probeer dan even je simkaart in een ander toestel.

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Caspar

@franswon bedankt voor je hulp.
Hmm.. blijkbaar was mijn positieve bericht toch te vroeg.. inmiddels (10 min later..) weer een 'geen simkaart' melding.. 😞
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Miaa,

Oh jeetje, dat is balen. :(

Kun je mij laten weten welk toestel je gebruikt? Ook zou ik je graag willen vragen een kruistest uit te voeren. Hiervoor plaats jij jouw simkaart in een andere telefoon en een andere simkaart in jouw telefoon. Op deze manier kunnen wij achterhalen wat er precies fout gaat.

Laat je mij weten wat hiervan de uitkomst is?

Groetjes,
Asma
Hoi, gek genoeg heeft hij het dus na jullie sim reset wel even gedaan.. maar vervolgens toch weer niet herkend..
Het gaat om een iphone4. En ik moet echt even goed opzoek gaan naar iemand die ook nog zo'n toestel heeft voor de kruistest.. 😉
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Miaa,

Het hoeft echt geen iPhone4 te zijn hoor, als het maar een simlockvrij toestel is met hetzelfde formaat simkaart!
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Miaa,

Ik zal voor de zekerheid je simkaart nogmaals resetten. Kun jij je telefoon nogmaals uit- en aanzetten? Op deze manier zal je simkaart zich met de juiste gegevens op het netwerk registreren.

Als het probleem blijft bestaan, dan kun jij je simkaart in elk ander toestel plaatsen zoals Franswon aangaf. Enige voorwaarde hiervoor is dat het simlock vrij is en een micro simkaart in past.

Laat je ons weten wat hiervan de uitkomst is?

@Franswon, bedankt!

Groetjes,
Asma

Reageer