.

Beantwoord

Waarom wordt mijn simkaart niet herkend?

  • 30 July 2017
  • 8 reacties
  • 290 Bekeken

Badge
Reeds een aantal dagen geen internet en belmogelijkheid via symio..Alle instellingen correct en volgens schema ingesteld. Alles volgens opdracht toegevoegd. Geprobeerd netwerk handmatig in te stellen. Krijg steeds de opmerking simkaart wordt niet herkend. Simkaart in een ander toestel. Niet stuk. Ligt absoluut aan mijn symio. Had een abonnement voor een jaar en wordt nu automatisch verlengd. We hebben de indruk dat hierbij iets fout is gegaan. Graag mijn abonnement en instellingen nakijken. Zit nu in Duitsland in een grote plaats en voordien in Italië. Ook daar geen 4G internet. Kan alleen werken met een kosten post voor WIFI maar kan NIET BELLEN EN INTERNETTEN terwijl dit voor mij vanwege omstandigheden erg belangrijk is!! Graag per omgaande een moderator laten lijken. Ga ervan uit dat dit per omgaande wordt opgelost!!
icon

Beste antwoord door Jihane 3 August 2017, 11:48

Bekijk originele reactie

8 reacties

Badge
Ik vind het buitengewoon vreemd dat er met mijn bovenstaande melding niets gedaan wordt. Zelfs sms en lukt niet meer!!
Reputatie 7
Badge +10
Hi Gems!

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat je simkaart niet herkend wordt! Ik zie dat je voorheen wel hebt kunnen bellen en internetten vanuit het buitenland. Ik heb dus meteen een reset uitgevoerd op je simkaart, waarmee ik de instellingen op het netwerk opnieuw heb aangemeld. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Je geeft aan dat je je simkaart in een ander toestel hebt geprobeerd. Heb je ook een andere simkaart in jouw toestel geprobeerd? En wat gaf je simkaart eigenlijk aan in die andere telefoon? Werd 'ie daarin ook niet herkend?

Laat je het me weten?

Groetjes,
Jihane
Badge
Beste Jihane
Mijn simkaart in een andere telefoon gaf gelijk een groot kruis: geen netwerk! We hebben geen andere simkaart in mijn toestel geprobeerd.
Inmiddels zijn we weer thuis en werkt alles weer. Op de terugreis gisteren in Koblenz merkte ik dat alles weer ok was. Kun je mij misschien even doorgeven wanneer en hoe laat er een reset is uitgevoerd? Waar kan ik terecht voor de mb's die ik had opgespaard voor mijn vakantie en mijn gehele belsaldi die beide nu zijn komen te vervallen ivm het einde vd maand zonder deze gebruikt te kunnen hebben? Groetjes Gems
Badge
Ik probeer het nog maar een keer. Waarom krijg ik nu weer geen reactie op mijn vragen hierboven genoemd??
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Gems,

Sorry voor de late reactie. Vanwege drukte op al onze kanalen, reageren we later dan je van ons gewend bent. We doen ons best om alle vragen alsnog zo snel mogelijk te beantwoorden.

De reset van Jihane is doorgevoerd op 3 augustus en was afgerond rond 12.00 uur. Komt dit overeen met het moment waarop jij weer gebruik kon maken van het internet? Verder snap ik dat het enorm vervelend is dat je MB's en belminuten had bewaard voor je tijd in het buitenland, en dat je deze nu niet hebt kunnen gebruiken. Helaas kan ik er niet voor zorgen dat je deze terugkrijgt. De inhoud van je bundels vervalt standaard aan het einde van de maand.

Nu snap ik dat je er geen gebruik van kon maken zonder jij hier bewust iets aan kon doen. Vooral als de reset de oplossing is geweest. Om die reden heb ik je 1000MB cadeau gedaan. Je kunt dit cadeau uitpakken via Mijn Simyo in je overzicht. Zodra je dit doet, gaat de bundel direct in en is hij geldig tot het einde van de maand. Ik zie dat je deze maand ook 1000MB hebt gekregen vanwege je Simyaardag 🙂

De bundel die ik je cadeau wil doen, kan niet samen met de Simyaardag actief zijn. Om die reden zal ik een agendapunt aanmaken zodat ik de 1000MB op 1 september voor je aanzet. Je moet de bundel dan nog wel zelf uitpakken via Mijn Simyo. Ik hoop dat je hier tevreden mee bent.

Groetjes,
Angela
Badge
Hallo Angela
Beetje late reactie maar zag nu pas dat je gereageerd had. Het tijdstip van het weer gebruik kunnen maken van het netwerk klopt exact met de reset. Ik heb het erg vervelend gevonden in mijn vakantie en was behoorlijk geïrriteerd.
Dit kun je helaas niet meer terug draaien maar waardeer je gebaar met betrekking tot het bijboeken van MB's in de maand September dus dankjewel!!

Groetjes Gems
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Gems,

Mooi dat het allemaal klopt. Graag gedaan namens Angela.

Laat je 't weten als je verder nog vragen hebt?

Groetjes,
Caspar
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Gems,

Zoals afgesproken, heb ik zojuist 1000MB gratis toegevoegd aan je bundels. Het is belangrijk dat jij deze extra bundel zelf nog activeert op Mijn Simyo. Zodra je inlogt, zie je op je overzicht een tegel staan met een cadeau. Je kunt dit cadeau uitpakken door erop te klikken. De 1000MB zal direct ingaan en kun je gebruiken tot het einde van deze maand. Heb je deze MB's niet nodig deze maand? Dan kun je ze laten staan en per 1 oktober activeren. Mocht je ze pas later in de maand activeren, let er dan op dat de bundel alsnog maar geldig is tot het einde van de maand waarin je ze activeert.

Laat je het weten of het gelukt is?

Groetjes,
Angela

Reageer