.

Beantwoord

Waarom wordt mijn simkaart niet herkend?

  • 20 April 2017
  • 5 reacties
  • 1517 Bekeken

Ik heb een nieuwe nokia 216 gekocht, maar als ik deze in het toestel stop krijg ik de melding "geen simkaart", terwijl de simkaart het in mijn vorige toestel gewoon deed. Wat kan dit zijn?
icon

Beste antwoord door Jihane 21 April 2017, 14:42

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hi Jtex,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat onhandig dat je simkaart niet gelezen wordt door je Nokia 216! Wat voor simkaart heb je? Is het een normaal formaat, of een micro of nano? Hier kun je zien wat het verschil dan precies is. In de Nokia 216 gaat een normale simkaart - dat is dus de grootste variant. Is dat ook de simkaart die je erin hebt geplaatst? Als je een kleinere hebt, dan kun je een nieuwe simkaart bestellen via Mijn Simyo. Je logt dan in en surft naar Instellingen > Simkaart. Je krijgt dan namelijk een 3-in-1 simkaart thuisgestuurd die € 5,- kost en die alle formaten bevat.

Ik heb voor de zekerheid ook een reset uitgevoerd op je simkaart. Dit houdt in dat ik je simkaartinstellingen op netwerkniveau heb vernieuwd. Wil jij je toestel een kwartier uitdoen en daarna weer aandoen? Hopelijk zorgt dit voor een verschil!

Als dat ook niet werkt, wil ik je vragen om te controleren of een andere simkaart wel in jouw Nokia 216 wordt herkend. We weten al dat deze simkaart in je oude telefoon prima werkt, maar hoe zit het met een andere simkaart in je nieuwe telefoon? Deze informatie kan ons vertellen waar de kern van het probleem zich dan precies bevindt.

Laat je het weten?

Groetjes,
Jihane
Beste Jihane,

Bedankt voor de reactie. Het type simkaart klopt wel. Het is een normale simkaart. Hij is alleen wel een jaar of 5 oud, is dat het misschien?

Het resetten heeft helaas niet gewerkt. Ik krijg nog steeds de melding "geen simkaart" terwijl hij het in de vorige telefoon nog doet.

Een andere simkaart om te testen hebben we helaas niet. :(

Groet,
JTEX
Beste Jihane,

In de beschrijving van de telefoon staat dat de simkaart een mini-UICC-uitsnede moet hebben.
Heeft mijn simkaart dat?

Groet,
JTEX
Reputatie 7
Badge +9
Een mini UICC sim is inderdaad wat tegenwoordig als een "normale" simkaart wordt beschouwd. Het is de grootste van de drie soorten simkaarten die in telefoons gebruikt worden (de andere twee zijn micro en nano simkaarten). Ik denk dat een nieuwe simkaart van Simyo het proberen waard is. Een vervangende simkaart is te bestellen via Mijn Simyo.
Badge +7
Hoi jtex,

Wat jammer dat de reset niet heeft geholpen! Ik zie dat er inmiddels al een nieuwe simkaart onderweg is. Deze simkaart heb je waarschijnlijk vandaag of morgen thuis. Laat je het weten of je met deze simkaart nog steeds die melding krijgt?

Groetjes,
Samantha

@Scotsman, Heel erg bedankt voor je hulp 🙂

Reageer