.

Beantwoord

Waarom wordt mijn simkaart niet herkend?


Hallo iedereen,

Sinds laatst heb ik mijn nieuwe Simyo prepaid simkaart ontvangen. Na ontvangst heb ik de simkaart meteen in mijn telefoon gestopt, alleen het probleem is dat hij niet wordt herkent. De telefoon bedraagt een iPhone 5s. deze dingen heb ik al geprobeerd: telefoon aan/uitzetten, netwerkinstellingen herstellen, geforceerd rebooten, sim eruit halen en er weer in zetten en ook heb ik de sim in mijn oude iPhone 4s gestopt (door de nano-sim weer in de micro-sim vorm te stoppen) maar ook de 4s gaf aan dat er geen simkaart erin zat. De huidige situatie is dus nu als volgt: in mijn oude 4s heb ik weer mijn vorige simkaart gestopt omdat ik anders niet bereikbaar zou zijn (de oude sim herkent hij dus wel) en in de 5s zit nu de Simyo simkaart die dus niet wordt herkent. De telefoons zijn gekoppeld aan dezelfde Apple ID (misschien gaat er daardoor iets fout:?) op Mijn Simyo staat dat de simkaart actief is. verder had ik bij het bestellen ook nummerbehoud aangevraagd en dat bevindt zich nog in de eerste status zoals het staat in Mijn Simyo. ligt het probleem dan aan de simkaart zelf? of zie ik iets over het hoofd?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden 😳
icon

Beste antwoord door Caspar 16 April 2016, 10:59

Bekijk originele reactie

11 reacties

N.B. het kan zijn dat ik deze vraag te snel heb getypt :8
Reputatie 5
Badge +9
Hoi badoyel,

Welkom op het forum!

Wat raar dat je simkaart niet herkend werd. Kan ik uit je tweede bericht begrijpen dat het probleem opgelost is?

Zo niet, dan ga ik kijken of ik het kan oplossen. Het kan namelijk zo zijn dat de simkaart stuk is. Ik heb je simkaart voor de zekerheid gereset en opnieuw aangesloten op het netwerk. Wordt hij nu wel herkend?

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar
Hallo Caspar,

Wat fijn dat je me wilt helpen. Met mijn tweede bericht bedoelde ik dat er door het te snel typen spelfouten in de tekst zouden kunnen zitten. Maar om even terug te komen op het probleem: blijkbaar heeft de simkaart reset niet geholpen, want de telefoon blijft maar zeggen dat er geen simkaart in zit. Ook na het eruit halen en het erin zetten van de simkaart en na een reboot van mijn telefoon blijft hij zeggen dat er geen simkaart in zit. Ik durf geen snelle conclusies te trekken, maar zou het inderdaad kunnen dat het aan de simkaart ligt?

Groetjes,
Badoyel
Reputatie 7
Badge +9
Weet je zeker dat de 5S simlockvrij is?
Hallo Scotsman,

Ik ben er 70% zeker van dat de 5s simlockvrij is, maar ik ga proberen om een andere simkaart in de 5s te stoppen en kijken of hij die simkaart dan wel pakt, maar is het niet zo dat als een telefoon een simlock heeft, en je stopt er een andere simkaart in, dat je dan een bericht krijgt dat zoiets zegt als: plaats geldige sim? En als de 5s dan toch een simlock zou hebben, zou ik het wel erg raar vinden dat mijn oude 4s de Simyo simkaart ook niet pakt, terwijl die gewoon 100% simlockvrij is en andere simkaarten wel pakt. Beide telefoons zeggen dat er geen simkaart is geinstaleerd en laten in de linkerbovenhoek de tekst 'Geen simkaart' zien. Er wordt op beide telefoons ook niet om een PIN-code gevraagd.

Hoor graag van jullie!
Inmiddels heb ik de Simyo simkaart ook in een iPhone 3GS geplaats (door de nano sim in de micro vorm in de normale vorm te plaatsen) maar tevergeefs, ook de 3GS zegt dat er geen simkaart is geïnstalleerd. De 3GS is gewoon simlockvrij.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Badoyel,

Het lijkt mij duidelijk dat de simkaart simpelweg niet werkt. Vooral nadat je hem in zoveel telefoons hebt geprobeerd. Om die reden heb ik kosteloos een nieuwe simkaart opgestuurd. Omdat het vandaag zondag is, en op maandag geen post bezorgd wordt verwacht ik dat de simkaart dinsdag op zijn vroegst bij je is. Houd je ons op de hoogte?

Groetjes,
Angela
Ah, wat fijn hartstikke bedankt. Uiteraard houd ik jullie op de hoogte. Maar zal mijn nummerbehoud nog wel doorgaan als ik de nieuwe Simyo simkaart in gebruik neem?

Groetjes badoyel
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Badoyel,

Daar hoef jij je geen zorgen over te maken 🙂 De nummerbehoud aanvraag is al goedgekeurd. De nieuwe simkaart heeft dus verder geen invloed op de aanvraag. Ik heb de simkaart aangevraagd op je huidige tijdelijke nummer. Deze zal dus op de vervangende simkaart gezet worden waarop uiteindelijk jouw te behouden nummer gezet gaat worden.

Fijn dat je ons op de hoogte wilt houden :)

Groetjes,
Angela
Hallo allemaal,

Goed nieuws! ik heb de nieuwe simkaart ontvangen en hij werkt!
Ik wil iedereen heel erg bedanken voor de goede hulp en service. :D

Groetjes,
badoyel
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Badoyel,

Hoera! Dat is zeker goed nieuws. Bedankt voor het laten weten 🙂 Ik denk dat ik namens iedereen die geholpen heeft in dit topic kan zeggen: graag gedaan! Mocht je in de toekomst nog eens hulp nodig hebben, dan zien we je graag terug op het forum. Als je gewoon gezellig een praatje wilt maken mag dit natuurlijk ook ;)

Groetjes,
Angela

Reageer