.

Beantwoord

Waarom wordt mijn NFC simkaart niet herkend door Rabowallet?

  • 16 May 2016
  • 9 reacties
  • 569 Bekeken

Hallo
Ik heb een nieuwe nfc simkaart besteld bij jullie en gekregen en geinstalleerd, toen rabowallet en nfc manager gedownload.
Als ik nu rabowallet open dan geeft hij aan dat er geen simkaart geinstalleerd is en de melding : Geen communicatie met secure element (beveiligde omgeving) mogelijk.
Ik heb een samsung s5 mini met de laatste update.
Kunnen jullie mij helpen.
gr.
icon

Beste antwoord door Caspar 17 May 2016, 16:15

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi audi,

Wat vervelend dat je het contactloos betalen met je simkaart nog niet helemaal soepel werkt.

In ons systeem zie ik dat je nu een NFC simkaart hebt, dus hij zou moeten werken! Je zult even moeten navragen bij de Rabobank waarom jouw NFC simkaart nog niet gekoppeld is of niet te herkennen is. Hopelijk hebben ze voor jou de juiste oplossing! Laat je het weten als je hier nog verder vragen over hebt?

Groetjes,
Caspar
Ik heb eenzelfde ervaring met mijn gewone S5 en de ING. Alles lijkt te functioneren, het aanmelden van de mobiel bij mijn-ING, een nieuwe nfc-simkaart van Simyo erin, de app installeren (ik kan mijn saldo ermee opvragen), maar bij de betaalautomaat (het scherm actief en een open internetverbinding) geen herkenning, ook geen foutmelding of waarschuwing. Wel ging ik aarzelen, omdat ik met de S5 en zijn nfc-functie ook geen bestanden kan overzetten naar een S3-neo, iets wat wel lukt met mijn oude S3. Ik heb dus de leverancier om een vervangende mobiel gevraagd, maar nu ik het verhaal van Audi lees, weet ik het niet meer zeker.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Klaes,

Wat vervelend dat NFC nog steeds niet werkt.

Mijn collega Caspar heeft je een kleine 1,5 week geleden via dit topic doorverwezen naar ING. Heb je ondertussen al contact met ze gehad? Ik ben benieuwd wat zij hebben aangegeven.

Groetjes,
Angela
De lokale ING-vestiging heeft de nfc-functie van mijn mobiel gecheckt, maar kon haar ook niet aan de praat krijgen. Parallel daaraan het feit dat bestandsoverdracht met nfc ook niet lukt, waarschijnlijk zonder relatie met de simkaart. Daarom lijkt het me verstandig eerst te zoeken naar een fout in mijn mobiel.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Klaes,

Wat jammer dat het probleem, ondanks de hulp van ING, nog niet is opgelost.

Het lijkt er inderdaad op dat jouw telefoon de schuldige is. Ik wil je daarom aanraden om contact op te nemen met de leverancier van het toestel. Zij kunnen je hiermee ongetwijfeld verder helpen.

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Sean
Ik kan geen contact krijgen met mijn leverancier. Imobiel reageert niet op mail, heeft geen telefoonnummer, geen Inschrijving bij de Kamer van Koophandel en is op het adres in Landgraaf niet bekend. Ik had het kunnen weten, want Imobiel heeft ook geen enkel betrouwbaarheidskeurmerk.

Is er iemand die wel met een Samsung S5 contactloos kan betalen?
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Klaes,

Wat onwijs vervelend dat je Imobiel niet kunt bereiken. Ik zag op hun website dat ze een chatfunctie hebben, misschien kun je via de chat een medewerker bereiken?

Ik heb het hier even op kantoor nagevraagd, maar ik heb helaas niemand kunnen vinden met een S5. Hopelijk reageert er nog een forumgebruiker.

Laat je het weten als ik nog iets voor je kan doen?

Groetjes,
Sean
Ik ben gestopt met proberen: mijn betaalkaart-met-nfc heb ik ook altijd op zak, dus nodig was het niet. Bovendien wilde ING er na zes maanden € 0,50 per maand voor zien. Misschien later nog eens?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Klaes,

Jammer! Maar gelukkig was het niet nodig, omdat je gewoon je betaalkaart met NFC hebt 🙂

Als je het later nog eens probeert, hou je ons dan op de hoogte?

Groetjes,
Jihane

Reageer