.

Beantwoord

Waarom wordt de iPhone 6S steeds vergrendeld met een pincode?

  • 10 May 2019
  • 7 reacties
  • 2111 Bekeken

Bij de IPhone 6S van mijn dochter wordt de afgelopen dagen meerdere malen de simcode vergrendeld. Ze gebruikt dit toestel in combinatie met een Simyo prepaid kaart sinds eind december 2018. De eerste maanden trad dit probleem niet op. Wat kan hier de oorzaak van zijn en hoe kan ik dit oplossen?
icon

Beste antwoord door Lu. 13 May 2019, 11:56

Bekijk originele reactie

7 reacties

Toch even een controle..
Gaat het om de simpin of om pincode schermvergrendeling? Anders gezegd, is er een schermvergrendeling actief?
Hallo Friesian,
Het gaat om de simpin. Na het invoeren van de pincode schermvergrendeling blijft linksboven waar normaal KPN staat, de tekst 'Simcode vergrendelt' staan. Door te proberen te bellen, kom ik dan bij het scherm waar de pincode om de simcode te ontgrendelen kan worden ingevoerd. Daarna verschijnt KPN met de balkjes linksboven en kan er weer gebeld worden.
Reputatie 2
Badge +2
Hoi Pico,

Welkom op het forum!

Hinderlijk als de iPhone 6S steeds om een pincode vraagt. Is het toestel uitgeschakeld geweest als er gevraagd wordt om een pincode? Het kan ook zijn dat de simkaart er niet goed inzit, waardoor de simkaart steeds opnieuw gelezen moet worden. Eventjes de simkaart eruit halen en er weer in plaatsen zou een oplossing kunnen zijn.

Mocht het probleem zich nog steeds voordoen, je kunt de pincode ook uitschakelen en alleen een schermvergrendeling gebruiken (Instellingen, telefoon, simpincode).

Laat je weten wat hier uitkomt? Ik hoor het graag van je!

Groetjes,
Lu
Hallo Lu,

dank voor de tip. Dit ga ik uitproberen en kom er op terug.
Reputatie 2
Badge +2
Hoi Pico,

Dat is goed! Ik ben benieuwd :)

Groetjes,
Lu
Hoi Lu,
Nu ruim een week geleden je advies uitgevoerd. Ik hoor sindsdien geen klachten meer.
Bedankt.
Groet, Pico
Reputatie 7
Badge +10
Hi Pico,

Dat is fijn om te horen! 🙂 Mocht je in de toekomst nog eens ergens tegenaan lopen, schroom niet om aan de bel te trekken!

Groetjes,
Jihane

Reageer