.

Beantwoord

Waarom worden de pin- en pukcode per e-mail verstuurd?

  • 21 December 2015
  • 6 reacties
  • 166 Bekeken

Hoi,

Ik kreeg na aanmelden van een vervangende sim, telefoonnummer, pin en puk in mijn E-Mail.

Is dit security technisch de bedoeling? Ben van mening dat dit niet hoort en ook onnodig is. Ik kan via de site de gegevens secure inzien.

Groet,
Hans
icon

Beste antwoord door Ray 21 December 2015, 18:10

Bekijk originele reactie

6 reacties

Dit wordt gedaan omdat het verwerken van je Mijn Simyo pagina soms wat langer duurt en je dan geen correcte codes hebt.
Gebruikersvriendelijkheid voor security, duidelijk.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Nicenemo,

Raytje geeft hier het goede antwoord. De gegevens die je per e-mail ontvangt zijn altijd juist en in Mijn Simyo kan de verwerking soms wat langer duren. Bovendien is niet iedereen even goed bekend met Mijn Simyo, vandaar dat wij ook een e-mail sturen.

Groetjes,
Sean

En Raytje bedankt voor je hulp 🙂
Nicenemo ziet ze liever apart gemaild. Kan ik op zich ook wel begrijpen. Maar denk dat het op zich ook wel veilig genoeg is. Neem aan dat alleen jij je mailbox gebruikt, je telefoon altijd veilig bij je houd en niet rond laat slingeren en je Mijn Simyo is voorzien van een veilig wachtwoord.
@Raytje SMTP , het protocol waarmee E-Mail per default door jullie naar mijn mailbox gaat is niet secure.
Het uitlezen van main E-Mail gaat over een secure kanaal met 2e factor authenticatie. Mijn telefoon is encrypted en voorzien van pin.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Nicememo,

Security is natuurlijk heel belangrijk. En het is niet de bedoeling dat onze klanten hieraan twijfelen. Ik heb jouw feedback hierover daarom ook doorgestuurd naar een collega.

Groetjes,
Sean

@Raytje wederom bedankt voor je reactie

Reageer