.

Beantwoord

Waarom werkt mijn vervangende simkaart niet in mijn Nexus 5X?


Badge
Ik heb een aantal dagen geleden een nieuwe nano simkaart van Simyo aangevraagd en keurig ontvangen.
Helaas werkt deze simkaart niet in mijn nieuwe telefoon (Nexus 5X). Via het forum heb ik al gezien dat hier eerder een probleem mee was met hetzelfde toestel. Graag zou ik dit zo spoedig mogelijk willen oplossen, omdat ik op dit moment niet bereikbaar ben. Oude simkaart functioneert ook niet meer, na het activeren van de nieuwe simkaart.
icon

Beste antwoord door Caspar 22 July 2016, 16:45

Bekijk originele reactie

16 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi simyogebruiker2013,

Leuk je weer terug te zien op het forum.

Wat vervelend dat je vervangende simkaart niet lijkt te werken en dat je nu niet bereikbaar bent. Wat voor melding krijg je wanneer je de simkaart in het toestel stopt? Probeer de simkaart ook eens in een ander toestel. Werkt het dan allemaal wel?

Ik heb voor de zekerheid jouw simkaart gereset. Door het uit en aanzetten van je toestel kan je kijken of dit heeft geholpen.

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar
Badge
Bedankt voor je reactie Caspar.
Helaas werkt het nog steeds niet en de telefoon geeft aan geen simkaart aanwezig.
In een ander topic werd er aangegeven dat er een dikkere simkaart nodig is?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Simyogebruiker2013,

Wat jammer om te zien dat de reset niet heeft geholpen. Ik heb hier gelukkig wel een verklaring voor.

De simkaart stond inderdaad niet juist aangemeld op het netwerk, precies zoals Caspar al vermoedde. Wij hebben deze nu handmatig goed gezet. Helaas heeft de simkaart dit geweigerd waardoor er een error ingeslopen is. Deze error is gisteren door onze collega van de IT afdeling opgevallen. Hij heeft dit dan ook direct aangepast voor je. Zou je jouw telefoon nog eens opnieuw willen opstarten?

Verder mis ik nog een stukje informatie wat betreft het testen van jouw simkaart in een andere telefoon en een andere simkaart in de jouwe. Zo kunnen we namelijk zien of de simkaart daadwerkelijk het probleem levert.

In sommige gevallen kan een dikkere simkaart de oplossing zijn. Dit is vaak voor Samsung telefoons nodig. Je kunt dit gemakkelijk testen door bijvoorbeeld een stukje papier op je simkaart te plakken. Maakt hij dan wel een connectie? Dan is je simkaart inderdaad te dun. In dat geval kunnen wij direct een dikkere simkaart voor je op de bus doen.

Houd je ons op de hoogte?

Groetjes,
Angela
Badge
Dag Angela,

Bedankt voor je bericht.
Ik heb de huidige simkaart in het weekend in een andere telefoon geprobeerd en dit werkte ook niet.
Hij werkt nu nog steeds niet, na opnieuw te hebben opgestart. Een andere simkaart werkte wel gewoon direct in mijn telefoon, dus het ligt wel aan de simkaart. Wat betreft het karton, geen idee. Ik heb een nieuwe simkaart besteld, om niet te hoeven prutsen met knippen etc. in mijn nieuwe telefoon, dus dat zal ik dan ook maar niet proberen.
Ik denk dat een nieuwe simkaart de oplossing is en graag zou ik deze dan ook wel zsm ontvangen, omdat ik nog steeds onbereikbaar ben en dit voor mij heel onhandig is op dit moment.
Badge
Is er inmiddels een nieuwe simkaart verstuurd? Helaas kan ik dus ook niet bellen naar de klantenservice op dit moment...
Reputatie 7
Badge +10
Hoi simyogebruiker2013,

Yes, de nieuwe simkaart is de deur uit en zal binnen 3 werkdagen bij je op de mat liggen. Natuurlijk heb ik geen kosten berekend voor deze simkaart. Wil je ons op de hoogte houden? Ik hoor natuurlijk graag het goede nieuws :)

Groetjes,
Angela
Badge
Dag Angela,

Bedankt voor het versturen van de simkaart.
Ik zal het uiteraard laten weten of de nieuwe simkaart wel werkt.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Simyogebruiker2013,

Super, ik ben benieuwd!

Groetjes,
Jihane
Badge
Dag,

Simkaart inmiddels via de post ontvangen.
Deze werkt gelukkig ook, maar nu komt het volgende probleem: ik kan de simkaart niet activeren in mijn simyo zoals aangegeven in de brief. Ik zie alleen het volgende "Geblokkeerd voor zowel uitgaande als inkomende gesprekken" met het oude simkaartnummer.

Dus wat kan ik nu doen?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Simyogebruiker2013,

Wat goed dat je hem ontvangen hebt! Wil je mij via een privébericht het simkaartnummer sturen? Dan zorgen wij ervoor dat hij geactiveerd wordt. Je stuurt mij een privébericht door op mijn naam te klikken. De optie komt dan vanzelf in beeld. Ik zie je bericht graag tegemoet.

Groetjes,
Angela
Badge
Na 2 weken nog steeds niet opgelost. En inmiddels dus ook 2 weken niet te bereiken. Simyo werkt prima als het werkt, maar verwacht bij problemen niet dat het snel en goed wordt opgelost.

Nog steeds wachten dan maar, voor het simpel activeren van een simkaart! En dan nog 5 euro rekenen hiervoor, wat een grap.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Simyogebruiker2013,

Dat je baalt van het feit dat je niet bereikbaar bent, is te begrijpen. We doen dan ook ons uiterste beste om je hierin te helpen. Ik vind het jammer om te zien dat je niet tevreden bent met de service die ik je probeer te geven. Helaas ben ik ook afhankelijk van andere afdelingen in dit verhaal.

Daarnaast wil ik je nog aangeven dat jij geen kosten hebt betaald voor de simkaart. Deze heb ik gratis naar je opgestuurd vanwege al het ongemak wat je tot nu toe hebt gehad.

Ik heb je privébericht ook beantwoord.

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +10
Net na het plaatsen van mijn bericht krijg ik een berichtje van mijn collega. Je simkaart is gekoppeld en geactiveerd. Wil je jouw telefoon opnieuw opstarten en kijken of het allemaal werkt?

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +7
Voor wat het waard is: Ik heb ook een Nexus 5x en die werkt met een Simyo kaart. Geen dikkere kaart nodig gehad.
Badge
Dag Angela,

Bedankt voor je bericht. Inmiddels is de nieuwe simkaart inderdaad geactiveerd en werkt alles weer, bedankt hiervoor!
Ik baalde vanochtend inderdaad wel, voornamelijk omdat ik toch wel graag voor het weekend mijn simkaart geactiveerd wilde hebben.

@wimj12, bij mij werkt hij nu ook met een normale Simyo simkaart.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Wimj12,

Die informatie is enorm veel waard! Dankjewel. Je hebt voor een dergelijk toestel inderdaad geen dikkere simkaart nodig.

@Simyogebruiker2013, enorm goed dat het weer werk! Goed dat het nog even meldt!

Groetjes,
Ilias

Reageer