.

Beantwoord

Waarom werkt mijn Simyo simkaart niet in een alarminstallatie?

  • 5 October 2018
  • 10 reacties
  • 481 Bekeken

Fxa 90 toestel geeft telkens aan dat symkaart ongeldig is. Symkaart is via mobiel toestel ontgrendeld en werkt. Het alarm toestel werkt op 2g.Is het mogelijk dat deze symkaart niet geschikt is.
icon

Beste antwoord door Ray 6 October 2018, 11:22

Bekijk originele reactie

10 reacties

Symkaart is via mobiel toestel ontgrendeld en werkt.

Bedoel je hiermee dat je de vraag naar de pincode heb uitgeschakeld?

Dat is denk ik wel een vereiste om de simkaart te kunnen gebruiken in het bewuste apparaat. Het is echter wel zo dat Simyo de werking niet kan garanderen omdat hun Simkaarten in principe bestemd zijn voor mobiele telefoons.
Voor de duidelijkheid, ik heb de simkaart in miijn mobiel ontgrendeld en hierbij de de pincode gebruikt die ik gekregen heb. Ik kon daarna telefoneren. Heb daarna de symkaart in het fxa 90 toestel geplaatst.
Dan is de vraag naar de pincode niet uitgeschakeld. Want als die in de alarminstallatie zit wordt de toegang daardoor geblokkeerd.

Plaatst nogmaals de simkaart in de telefoon, voer de pin in om te ontgrendelen. Ga naar instellingen en naar beveiliging (of iets soortgelijks) zet daar de pincode uit.

Stop daarna simkaart in de alarminstallatie.

Wat gebeurt er nu?
Ik ga het zeker uitproberen. Alvast bedankt. Mocht het probleem opgelost zijn, laat ik het weten.
Alles uitgevoerd zoals voorgesteld. Toestel blijft antwoorden "simkaart ongeldig". Helaas. Heb mijn probleem inmiddels gemaild naar wwww.fysic.nl. Op hun site staat overigens welke simkaarten allemaal geschikt zijn.
Als ex-mantelzorger van 1 van mijn ouders ben ik benieuwd welke er worden genoemd. Ikl volg dit topic met interesse.🙂
Op hun site staat overigens welke simkaarten allemaal geschikt zijn.


Kan dit niet vinden. Lees wel dat de simkaart 2G moet ondersteunen.

Maar zoals eerder aangegeven, Simyo kan niet garanderen dat hun simkaarten werken.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi MAZDA,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat je simkaart niet werkt in de alarminstallatie! Zoals Ray zegt, zijn de simkaarten primair bedoeld voor mobiele telefoons. Omdat de simkaart wél werkt in een telefoon, klinkt het niet alsof het een fundamenteel simkaart-probleem is. Werkt het dus ook niet als je de pincode al verwijderd hebt? Je kunt testen of de pincode echt weg is, door 'm in een telefoon te stoppen en te kijken of hij dan om een code vraagt of niet.

Laat je ons weten wat er uit het contact komt met dat bedrijf?

@ Ray en Friesian, dank voor alle reacties!

Groetjes,
Jihane
Beste allemaal, ik heb vandaag een Simyo simkaart in de FXA-90 gestopt (na ontgrendelen via een gewone mobiel), en het werkt feilloos. Een tweede Simyo simkaart in een tweede FXA-90 werkt ook vlekkeloos.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Jann,

Fijn om te lezen dat alles goed werkt! Bedankt voor het delen van deze informatie :)

Groetjes,

Niels

Reageer