.

Beantwoord

Waarom werkt mijn simkaart niet in een Samsung Galaxy S4?

  • 4 October 2017
  • 11 reacties
  • 1073 Bekeken

Ik heb een Samsung s4. Regelmatig komt de melding "kan simkaart niet lezen".
Ik kwam op het forum een oplossing tegen, maar ik heb niet de omschreven menu's.
Hoe moet ik dit oplossen?
icon

Beste antwoord door Niels 5 October 2017, 12:06

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo Amymarit2005,

Dit is een bekend probleem met de S4, een dikkere simkaart is hiervoor de oplossing. Een moderator zal je hier verder uitleggen hoe je deze kan bestellen.
Reputatie 6
Badge +5
Hi @Amymarit2005,

Welkom op het Simyo Forum :)

Onhandig zeg, dat je simkaart het niet goed doet in je Samsung Galaxy S4. Heb je deze melding constant, of komt het ook voor dat de simkaart het wel naar behoren doet? Daarnaast ben ik benieuwd naar de oplossing die je op dit Forum hebt gezien. Zou je kunnen laten weten waar je die precies gevonden hebt?

Wat @franswon (bedankt voor je reactie!) zegt klopt. Bij de Galaxy S4 komt het vaak voor dat de simkaart niet dik genoeg is. Ik ga zo snel mogelijk een dikkere simkaart opsturen, alleen zijn deze momenteel op. Op het moment dat deze weer binnen zijn zal ik dat meteen laten weten. Tot die tijd werkt een stukje krant of ander papier achter de simkaart om deze goed op zijn plek te houden 🙂 De klachten zouden dan een stuk minder voor moeten komen. Heb je hier verder nog vragen over?

Groetjes,
Niels
Hier hetzelfde probleem: de Simyo sim-kaart die ik voor mijn dochter had besteld doet het niet in haar Samsung Galaxy S4. Circa een half jaar geleden begonnen de problemen. Afgelopen weekend heb ik maar een nieuwe vervangende Simyo simkaart besteld voor 5 Euro, hoewel de oude het in andere telefoons wel gewoon deed.
Vandaag de nieuwe simkaart keurig ontvangen, direct geactiveerd en in de Samsung S4 geplaatst. Maar helaas, nog steeds hetzelfde bericht: "SIM-kaart plaatsen. Plaats de SIM-kaart voor netwerkdiensten." En wel verbindingsstreepjes bovenaan op de telefoon. Maar als ik iemand probeer te bellen staat er: "Oproep niet verzonden."
Behoorlijk irritant. Daarop gebeld met de Simyo-helpdesk. Omdat de simkaart het wel in andere telefoons doen kreeg ik te horen dat het aan de telefoon ligt en niet aan Simyo. Zonde, want geen goedkope telefoon en mijn dochter is er juist zo blij mee en heeft geen geld voor een nieuwe. Toen ik nog wat verder zocht op Samsung S4 en Simyo kwam ik verschillende forumdiscussies tegen waaruit blijkt dat de specifieke combinatie Samsung Galaxy S4 en Simyo-simkaarten veel vaker problemen geven.
De oplossing schijnt te zijn een andere, dikkere simkaart die evt. in een ander toestel wordt geactiveerd, lees ik her en der terug. Jammer dat de helpdesk dit niet uit zichzelf noemde, maar graag zou ik zo'n dikkere simkaart toegestuurd krijgen om deze oplossing te proberen. Hoor graag. Alvast bedankt!
Ik heb overigens al de oplossing met een papiertje achter de sim-kaart geprobeerd, maar dit lukte niet goed en werkt niet...
Reputatie 6
Badge +4
Hoi P.E.,

Van harte welkom op het Simyo Forum! :)

Ontzettend onhandig dat je dochter haar Galaxy S4 niet goed heeft kunnen gebruiken. Ik heb je gegevens er even bij gezocht maar kan niet zien met wie je in eerste instantie gesproken hebt en/of waarom niet is aangegeven dat je een ander type simkaart nodig hebt. Wel zie ik dat je vanochtend met mijn collega Soeradj contact hebt gehad alsnog, om direct een nieuwe 'dikke' simkaart opgestuurd te krijgen. Ook heeft hij de kosten van je vervangende simkaart voor je vergoedt omdat deze niet het probleem heeft verholpen. Dat is mooi natuurlijk want met dit type simkaart kan ze weer aan de slag. :)

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Thomas
Veel dank, goed en snel geregeld zo!!
Ben wel heel benieuwd of de nieuwe dikkere sim wel werkt, want daar zijn de ervaringen wisselend mee, lees ik terug op de verschillende fora.
We gaan het zien en ik laat het hier weten.
Reputatie 6
Badge +4
Hai P.E.,

Graag gedaan, daar zijn we immers voor. 🙂

Ik ga ervan uit dat de dikke simkaart goed werkt, zo niet dan weet je ons te vinden!

Alvast bedankt dat je ons op de hoogte houdt, ik ben benieuwd.

Groetjes,
Thomas
Even een update sinds het laatste bericht:

De nieuwe dikkere Simkaart keurig snel ontvangen en geactiveerd door te bellen met Simyo. Snel en vriendelijk geholpen.
Vervolgens de simkaart in de Samsung Galaxy S4 geplaatst, maar helaas, ook deze simkaart wordt niet herkend door deze telefoon.

Dit weer voorgelegd aan Simyo via een email. En wederom, een keurige snelle reactie:
"Ik raad je aan om de nieuwe simkaart eerst in een andere toestel te proberen en als het mogelijk is om een andere simkaart in het toestel te proberen. Graag hoor ik de uitslag hiervan."

Deze 'kruistest' heb ik daarop uitgevoerd, met het volgende resultaat:
de Simyo simkaart werkt prima in een ander toestel. En mijn eigen simkaart van een andere provider werkt ook prima in de Samsung Galaxy S4 van mijn dochter.
Het is dus echt de combinatie van de Simyo simkaart en de Samsung Galaxy S4 die problemen geeft.
Wisselen van toestel is echter geen optie.

Dit weer teruggelegd per email aan Simyo, met als reactie:
"Het blijft natuurlijk vervelend dat je geen gebruik kunt maken van je simkaart in combinatie met het Samsung toestel. Hier kunnen wij helaas niet veel aan doen. Wij raden je daarom aan om langs een telefoonwinkel te gaan om het toestel na te laten kijken. Het is namelijk wel vreemd dat een andere simkaart wel werkt in het Samsung toestel en de Simyo simkaart niet. Je kunt beide simkaarten meenemen naar een telefoonwinkel, daar kunnen ze je helpen met het toestel en simkaart."

Ook dit gedaan, maar zonder succes. In de telefoonwinkel hebben ze het nog 2 andere simkaarten van andere providers in de telefoon geprobeerd en die werkten beide prima. "Kennelijk communiceert de simyo simkaart niet goed met deze telefoon", was de conclusie.

Om wanhopig van te worden. Er lijkt dus niets anders op te zitten dan over te stappen naar een andere provider. Of heeft simyo nog een laatste suggestie?
Beste @ P.E.

Bij een andere provider kun je tegen hetzelfde probleem aanlopen. Zou een ander toestel geen uitkomst, optie kunnen zijn?

Fijne dag nog!😎
Friesian
In ieder geval blijken dus 2 andere sim-kaarten het wel te doen in dit toestel.

Mijn dochter heeft dit toestel, dat verder uitstekend functioneert, net voor 100 euro overgekocht. Dus wordt niet blij als ik haar opper om maar gewoon een ander toestel te kopen...

Ik hoop dus toch op een goedkopere oplossing voor haar...
Ik begrijp het meer dan goed, ik zou de laatste zijn om dat niet te doen. Maar als ik een kleine kanttekening mag maken. Het is wel al inmiddels een ouder toestel ook al zijn de specs erg goed. Een nadeel dat je ongetwijfeld kent, naar ik mag aannemen, is dat Android maar een beperkte tijd updates geeft. Dat is dan ook het enige, maar je punt, haar punt dus ook, begrijp ik beter dan je misschien kunt voorstellen.

Fijne dag nog.
De groeten aan jou/jullie.😎

Friesian.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi P.E.

Bedankt voor je update! Wel ontzettend balen dat het nu nog steeds niet goed werkt, meestal is zo'n dikke simkaart dé oplossing. :(

Zou je eens willen proberen om een stukje papier achter de simkaart te plaatsen als je hem in het toestel plaatst? Soms kan dat nét de verdikking zijn waardoor hij goed wordt gelezen. Houd je ons op de hoogte?

Groetjes,
Els

Reageer