.

Beantwoord

Waarom werkt mijn simkaart niet?

  • 7 July 2016
  • 9 reacties
  • 554 Bekeken

Wij hebben net onze iphone verruild voor een Galaxy S4. Bij het overzetten van de simkaart werd deze door de telefoon niet gezien. Na contact met Simyo een nieuwe simkaart ontvangen. Deze wordt soms gezien door de telefoon, maar valt vaak weg. De telefoon moet dan weer opnieuw opstarten. Nu wordt de simkaart alweer een tijd niet gezien, en kan de telefoon dus niet gebruikt worden.

In een andere Galaxy S4 geprobeerd, hetzelfde probleem. SImkaart van andere provider (Tele2) werkt in beide telefoons zonder problemen. Mij lijkt het dat het aan de simkaart ligt of de combinatie met Samsung S4. Is dit een bekend probleem en hoe is dit op te lossen?
icon

Beste antwoord door Sean 8 July 2016, 12:34

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Kasper7,

Welkom op het Simyo Forum.

Uit persoonlijke ervaring: ik heb nooit problemen met mijn simkaarten gehad in mijn S4, ook niet met die van Simyo.


De kans is groot dat je gewoon pech hebt met je nieuwe simkaart.

Een moderator zal hier verder op reageren.
Hoi Frans,
Zal wel erg pech zijn, 2 simkaarten achter elkaar. Maar gezien jouw ervaring zal ik nog een kaart aanvragen, kijken of dat alsnog helpt.Dank voor je reactie. Ik laat het even weten of het is gelukt.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Kasper7,

Ook namens mij welkom op het Simyo forum.

Wat vervelend dat je problemen hebt met je simkaart. Het komt wel eens voor dat onze simkaarten een beetje loszitten in bepaalde Samsung toestellen. Vaak is een dikkere simkaart dan de oplossing.

Ik zie dat mijn collega van de klantenservice zo´n dikke simkaart naar jou heeft toegestuurd. Deze simkaart heb ik voor de zekerheid nog een reset gegeven. Zou jij je telefoon even uit en weer aan willen zetten?

Ik hoor graag van je of dit het probleem heeft opgelost.

Groetjes,
Sean

@Franswon, bedankt!
Hoi Sean,
Super dat jullie het zo snel oppakken. Net weer van alles geprobeerd, maar simkaart wordt helemaal niet meer gezien. Ook overzetten in andere telefoon geeft geen verbetering. Oude simkaart van andere provider wordt door beide telefoons probleemloos geaccepteerd. Erg frustrerend.
Heb je nog suggesties??
Mvrgr
Kasper
Hallo Sean (simyo helpdesk),
inmiddels al meer gelezen over dit probleem. Ook KPN gebrukers liepen hier tegenaan. Het zou gaan om de afstand tussen de veertjes die contact maken met de simkaart, Bij de Galaxy S4 luistert dit kennelijk erg nauw en met de nieuwste NFC simkaarten gaat het dus verkeerd. Zodra er een 'oudere' simkaart wordt gebruikt is er geen probleem. Hebben jullie dit oude type nog 'op de plank liggen'?? Dat zou waarschijnlijk de oplossing voor dit probleem zijn.
Mvrgr
Kasper
Reputatie 7
Badge +9
Interessant, conflict met de NFC op de batterij van de S4?
Ik heb mij alleen ingelezen, dus de technische achtergrond is mij niet helemaal duidelijk. Het zou gaan om de scheiding tussen de 6 koperpunten, die bij de NFC kaart smaller is geworden. Hierdoor zou één van de contacten niet met het juiste vlak verbinding maken (of kortsluiting naar ander contactpunt).
Zodra ouder type kaartje wordt gebruikt, geen probleem, komt een NFC erin, dan is het mis. Tot op heden klopt dit exact met onze ervaringen. De oudere simkaart van Tele2 wordt keurig herkend, de nieuwe(re) van Simyo niet.
Reputatie 7
Badge +9
Ik hoop voor jou dat ze nog 'oude' kaarten hebben.
Reputatie 5
Badge +8
Jeetje wat vervelend dat het nog steeds niet werkt. Top dat jezelf al een mogelijke oplossing hebt gevonden.

Gelukkig hebben wij nog een aantal niet NFC-simkaarten liggen 😃 Er is er inmiddels een naar je onderweg!

Nu duimen dat deze wel werkt :$

Groetjes,
Sean

Reageer