.

Beantwoord

Waarom werkt mijn nieuwe simkaart niet?

  • 1 January 2017
  • 13 reacties
  • 487 Bekeken

Geen service melding, nieuwe kaart is wel geactiveerd, wat is de oplossing ? uit-en aanzetten helpt niet.
icon

Beste antwoord door Scotsman 3 January 2017, 12:32

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Het kan soms even duren voordat het systeem de activatie heeft verwerkt. Zet het toestel over een paar uur nog eens een minuut of 10 uit en daarna weer aan.

Mocht dat niet werken, laat het dan weten dan gaan de Simyo moderatoren ermee aan de slag!
heb toestel 30 min uitgezet zonder resultaat dus moeten Simyo moderatoren ermee aan de slag
Hoe lang duurt het nog ??
Reputatie 7
Badge +10
Hi Geraldo,

Welkom op het Simyo Forum!

Geen zorgen, we zijn er voor je! 🙂 We reageren doorgaans binnen één werkdag, zoals je merkt. Ik heb je aansluiting erbij gepakt, en ik kan me goed voorstellen dat je het onhandig vindt dat je geen gebruik kunt maken van je nieuwe simkaart. Ik heb dus meteen een reset uitgevoerd op je simkaart, waarmee ik je simkaart opnieuw heb aan gemeld op het netwerk. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aan doen?

Als dat niet werkt, wil ik je vragen om je simkaart even in een ander toestel te plaatsen en andersom. Werkt alles dan wel goed?

Ook is het belangrijk dat je let op de pincode. Vraagt je toestel om een pincode en wordt de juiste pincode (die je vindt in de e-mail en op Mijn Simyo > Instellingen > Simkaart) geaccepteerd? Alleen dan kun je verbinding maken met het netwerk.

Hou je me op de hoogte?

@ Groentjuh, dank voor de hulp!

Groetjes,
Jihane
Helaas
Jihane, na drie vruchteloze pogingen niet gelukt, een andere mobiel is niet beschikbaar i.v.m. nanoformaat
Badge +7
Hoi Geraldo,

Wat jammer dat de reset niet geholpen heeft! Wat gebeurt er als je handmatig naar het KPN netwerk zoekt? Dit kun je doen in de instellingen van je telefoon. Als je niet weet hoe dit moet, geef je dan even door welk toestel je hebt? Dan leggen we graag uit welke stappen in je telefoon je hiervoor moet volgen.

Ook raad ik je aan om de instellingen van je telefoon even goed te controleren met behulp van onze toestelhulp. Misschien dat er iets nog niet helemaal goed staat ingesteld in je telefoon.

Mochten deze oplossingen toch niet werken, wil ik je toch echt adviseren om je simkaart in een ander toestel te plaatsen. Is er iemand in je familie/vriendenkring die ook een telefoon met nano simkaart heeft? Door dit uit te voeren, kunnen we achterhalen waar het probleem ligt. Ligt dit bij je simkaart, of bij je telefoon? Dan kunnen we je daarna gerichter helpen ;)

Laat je weten of het is gelukt?

Groetjes,
Samantha
Hoi Samantha heb nieuwe sim kaart geactiveerd op ons vakantieadres in het buitenland binnen Europa, is dit de mogelijke oorzaak ?
Toestel is LG-E460
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Samantha heb nieuwe sim kaart geactiveerd op ons vakantieadres in het buitenland binnen Europa, is dit de mogelijke oorzaak ?

Een simkaart moet na activering eerst aan het Nederlandse netwerk worden gekoppeld voordat de aansluiting gaat werken, dus ik ben bang dat dat inderdaad de oorzaak is.
Gaat 12 januari gebeuren, dank aan iedereen voor alle moeite
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Geraldo.

Dat is inderdaad de oorzaak. Zoals Scotsman al zei, moet de simkaart eerst aangemeld worden op het Nederlandse netwerk. Heel vervelend dat je nu niks aan het kaartje hebt :(

Ik wens je in ieder geval nog een fijne vakantie! Ik hoor graag van je of alles op 12 januari wel naar behoren werkt.

Groetjes,
Sean

@Scotsman, bedankt voor je reactie!
Is gelukt, dus opgelost !!
Badge +7
Hoi Geraldo,

Wat ontzettend mooi om te horen:) Als je nog andere vragen hebt, laat je dit dan weten?

Groetjes,
Samantha

Reageer