.

Beantwoord

Waarom staat er een ander telefoonnummer op mijn simkaart?

  • 17 June 2019
  • 1 reactie
  • 728 Bekeken

Met mijn Simyo SIM, ben ik bereikbaar op 06...54. Vanaf het begin dat ik de chip kreeg merkte ik dat op de één of andere manier in de contactenlijst er een telefoonnummer 06.....71 staat. Dit is met name zichtbaar in het "profile". Daar staan dus 2 telefoonnummers in. Maar het "foute" nummer staat ook in About Phone ==> Phone Number.

Heb in verleden gechecked:

1) Samsung account ==> staat het niet
2) Google Account ==> staat het niet.

Toen laten rusten.

Nu net over naar een Samsung s9 en dacht zo geheel opnieuw instellen en mischien raak ik dan 06...71 ook wel kwijt. Helaas dus niet, het komt weer op.

Nu maar verder in deze uitdaging gedoken en ben er nu achter dat er een telefoonnummer in mijn SIM kaart geplugd is 06...71 (opgedoken via Play Store App "SIM card"). Ik heb een prepaid SIM; en ik denk niet dat ik ooit iets van nummer behoud heb gedaan.

Na diverse artikelen gelezen te hebben begrijp ik dat je via een Blackberry of een iPhone kennelijk het nummer op de SIM kaart kan aanpassen. Geen van tweeën makkelijk bereikbaar.

Vraag me nu af, is iemand bekend met een mogelijkheid om op een android telefoon (met name op mijn S9) het telefoonnummer op de SIM kaart aan te kunnen passen?

Suggesties welkom.
icon

Beste antwoord door Jihane 17 June 2019, 14:30

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +10
Hi Chemicus,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat een bijzondere situatie! Ik heb je aansluiting (eindigend op 54) erbij gepakt en ik zie daar niets vreemds gebeuren. Op je Simyo simkaart past maar één telefoonnummer tegelijkertijd. Het is dus technisch niet mogelijk dat er meer nummers op staan. Toch krijg jij deze melding! Hmm!

We kunnen het een en ander doen: ik kan je nummer kosteloos wijzigen, maar dan ben je 06xxxxxx54 wel kwijt. Lijkt dat je een optie?

Ik wil je ook vragen om 06xxxxxx71 geheel naar me toe te sturen per privébericht. Ik kan het dan opzoeken in het systeem om te zien wat voor nummer dat is.

Laat je 't me weten?

Groetjes,
Jihane

Reageer