.

Beantwoord

Waarom lukt het aanmaken van een nieuwe pincode niet?

  • 14 January 2017
  • 5 reacties
  • 412 Bekeken

Hallo. Met mijn brakke kop heb ik per ongeluk een verkeerde pincode ingevoerd. Daarom vroeg mijn mobiel om de pukcode. Die heb ik ingevoerd en geprobeerd om een nieuwe sim aan te maken. Echter lukte dat niet. Het gaat als volgt:
1. Ik typ mijn PUK code in
2. Ik word gevraagd om een nieuwe PIN code aan te maken, ik voer een nieuwe zelfverzonnen code in
3. Die code wordt niet geaccepteerd en ik word opnieuw gevraagd om mijn PUK in te voeren

Ik heb nog 6 pogingen om dit op te lossen en ik durf niet meer te proberen.
Doe ik iets verkeerd of zo? Help me aub
icon

Beste antwoord door Caspar 16 January 2017, 13:59

Bekijk originele reactie

5 reacties

Is de pukcode in combinatie met de simkaart wel juist?

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/foutmelding-bij-invoeren-pincode-enof-pukcode-51

Wat voor telefoon heb je? Als je een Samsung hebt lees dan de tekst uit onderstaande tekst.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/mijn-samsung-telefoon-accepteert-de-pukcode-n-208?c=26
Het is de enige pukcode die ik ooit heb gehad bij simyo. Ik heb een sony xperia z3
Kun je het ook eens proberen met de pincode die op je MijnSimyo staat. Dat is dezelfde als de oorspronkelijke. Of is het daarmee ook al mislukt?
Ja. 5 pogingen nu... Mijn pukcode wordt geaccepteerd denk ik, want ik krijg een verzoek om een nieuwe pincode aan te maken. Maar dan krijg ik bericht "incorrect SIM PUK code"
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Taras,

Welkom op 't forum.

Wat vervelend dat het misgaat bij het invoeren van je nieuwe pincode.

Wanneer je je puk-code moet invoeren, zul je ook altijd een nieuwe pin-code moeten invoeren. Deze nieuwe pin-code moet je twee keer achter elkaar invoeren, omdat er wordt gevraagd om een bevestiging. Ik adviseer je dus om daar twee keer dezelfde code in te voeren. Het beste is om je code van Mijn Simyo in te voeren, dan hou je dus gewoon dezelfde pincode als die op Mijn Simyo staat.

Lukt het op deze manier wel?

@Raytje bedankt voor je hulp!

Groetjes
Caspar

Reageer