.

Beantwoord

Waarom krijg ik steeds de melding dat mijn simkaart er niet in zit?

  • 1 November 2016
  • 18 reacties
  • 1448 Bekeken

Badge
Erg vervelend zeker 10 kwer op een dag.
Voorheen kruidvatcard geen probleem
Wordt er gek van!

Hebben jullie oplossing
icon

Beste antwoord door Jihane 1 November 2016, 16:36

Bekijk originele reactie

18 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Hakuna,

Welkom op het Simyo Forum

Wat vervelend dat je toestel regelmatig aangeeft dat er geen simkaart in je telefoon zit! Dat is natuurlijk erg storend. Hoe lang ervaar je deze problemen al? Ik zie dat je een Samsung Galaxy S4 hebt (dat haal ik uit je andere topic, hieronder zie je daar een opmerking over ;)). Het gebeurt wel eens dat een Samsung Galaxy S4 onze simkaarten te dun vindt. In zo'n geval stuur ik je gewoon een dikkere simkaart toe.

Ik heb voor de zekerheid een reset op je simkaart uitgevoerd. Wil jiij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Laat je het weten als je hierna een verschil opmerkt? Als dat niet zo is, dan krijg jij een dikkere kaart.

Ik raad je aan om je simkaart even in een ander toestel te plaatsen. Geeft dat toestel ook regelmatig aan dat de simkaart niet herkend wordt?

Ik ben benieuwd!

Ik zie ook dat je dezelfde vraag ook in dit topic hebt geplaatst. Let je erop dat het niet de bedoeling is dat je hetzelfde bericht meerdere malen plaatst? Laten we in dit topic het gesprek verder voeren.

Groetjes,
Jihane

Beste mensen van Simyo,

Hier hetzelfde probleem. 

Om de zoveel tijd komt die melding. Het kan zo een paar uur goed gaan, en dan ineens is die melding er weer. 

Het gaat om een Samsung Galaxy A40. Vrij nieuwe telefoon. Zit ook netjes in een hoesje, dus kan me niet direct voorstellen dat de telefoon kapot is.

Heeft het resetten van de Simkaart zoals jullie voorstellen vaak een positief effect? Dan zou ik dat ook wel graag willen proberen. 

Als het niet helpt, zou eventueel een iets dikker simkaartje kunnen werken? Of past die dan niet meer in de telefoon?

Bedankt!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Pianoguy1976,

 

Welkom op het Simyo Forum! Wel balen dat je hier onder deze omstandigheden terecht bent gekomen! 

 

Ik heb jouw aansluiting er even bij gepakt en voor de zekerheid een reset uitgevoerd, zou jij de telefoon voor 15 minuten helemaal kunnen uitschakelen? Laat je weten of dat heeft gewerkt?

 

Zoals Jihane ook al eerder aangaf is het verstandig om de simkaart even te testen in een ander toestel als dat mogelijk is, dan weten we direct of de simkaart het probleem is of niet. We horen graag wat de uitkomst hiervan is!

 

Een dikkere simkaart zou voor de Samsung Galaxy A40 niet nodig moeten zijn, maar we wachten de uitkomst van de handelingen hierboven even af. 

 

Groetjes,

Tessanne

Beste Tessanne,

Ik zal inderdaad de simkaart vandaag proberen in een ander toestel.

Het is de telefoon van mijn dochter (11 jaar) en die is nu met haar schoolwerk bezig en daar heeft ze hem bij nodig.

Zodra ik meer weet, laat ik het hier weer weten.

Bedankt alvast!

Groetjes

Pianoguy :D

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Pianoguy,

 

Schoolwerk gaat uiteraard voor! We wachten het nog even af. :)

 

Groetjes,

Tessanne

Beste Simyo,

 

We hebben het geprobeerd. Hoewel de simkaart in een andere telefoon geen probleem lijkt te geven, zouden we het toch graag willen proberen met een nieuwe simkaart, zodat we zeker weten dat het daar in ieder geval niet aan ligt.

 

De A40 heeft 2 slots voor simkaarten, en in beide slots krijgen we dezelfde foutmelding. Ik ben bang dat het aan de telefoon ligt.

 

Zijn er nog meer dingen die we kunnen proberen?

Het is een hinderlijke foutmelding… vooral omdat hij meerdere keren per dag komt, dwars door elke app heen. 

 

Hartelijk dank voor de hulp!

Hartelijke groet,

Pianoguy

Hoi Pianoguy.

Dit speelt wel al behoorlijk lang, best wel vervelend te noemen. Omdat er al het weekend tussen zit en je een kleine 2-3 werkdagen mag tellen voordat er dan een vervangende simkaart bij jullie in de brievenbus kan vallen, zou ik intussen iets anders als tip kunnen geven. 

Wanneer je bijvoorbeeld morgen naar de supermarkt zou gaan van  Appie Hein dan zou je daar een prepaid simkaart kunnen kopen en die kunnen gebruiken. 

Misschien kun je ook jouw simkaart in de A40 uitproberen. Btw, een erg goede keuze qua merk en type telefoon!

 

Succes.

Reputatie 7
Badge +6

Hi pianoguy,

 

Ik kan me inderdaad voorstellen dat het irritant is. Ik kan wel nogmaals een simkaart opsturen, hier zitten wel kosten aan verbonden (€5). Op het moment dat je de nieuwe simkaart activeert vervalt de oude wel gelijk. Ik hoor graag of ik er eentje kan opsturen voor je.

 

Groetjes,

Daisy

 

 

Hi pianoguy,

 

Ik kan me inderdaad voorstellen dat het irritant is. Ik kan wel nogmaals een simkaart opsturen, hier zitten wel kosten aan verbonden (€5). Op het moment dat je de nieuwe simkaart activeert vervalt de oude wel gelijk. Ik hoor graag of ik er eentje kan opsturen voor je.

 

Groetjes,

Daisy

 

 

Ha Daisy,

Is het een idee om toch een dikkere te proberen, of gaat die dan sowieso niet passen in de Samsung A40? 

Ik heb de telefoon net helemaal fabriek-gereset. Alles eraf. Alleen WhatsApp staat er op dit moment op, en toen ik de telefoon in het beschermhoesje duwde kwam gelijk de melding weer. 

Dat lijkt dan toch op een soort ‘contact’ probleem. Volgens mijn dochter komt de melding ook vooral als ze de telefoon ‘beweegt’ of in een bepaalde hoek houdt (het lezen van een e-book bijv.).

Ik zou me kunnen voorstellen dat dit met een iets dikker simkaartje niet is. Maar het zou er natuurlijk ook op kunnen duiden dat er toch iets kapot aan de telefoon is.

Wel weer opmerkelijk: er zit een 2e simkaart slot op die telefoon. Ik dacht: ah het ei van Columbus. Ik probeer het daarmee, maar die gaf na verloop van tijd dezelfde foutmelding.

Dus als je denkt dat de dikkere simkaart ook in de A40 past, dan is dat wel een idee (er moet wel een nano-simkaart in… geen idee of die er ook dikker zijn). 
Als je denkt dat dat niet past, heb je dan nog een goede tip?

Misschien dat een nieuw simkaartje sowieso een goed idee is (die 5 euro maakt niet uit). Dan hebben we dat ook uitgesloten. 

Ik hoor het graag, thanks
Pianoguy :D

Hoi Pianoguy.

Dit speelt wel al behoorlijk lang, best wel vervelend te noemen. Omdat er al het weekend tussen zit en je een kleine 2-3 werkdagen mag tellen voordat er dan een vervangende simkaart bij jullie in de brievenbus kan vallen, zou ik intussen iets anders als tip kunnen geven. 

Wanneer je bijvoorbeeld morgen naar de supermarkt zou gaan van  Appie Hein dan zou je daar een prepaid simkaart kunnen kopen en die kunnen gebruiken. 

Misschien kun je ook jouw simkaart in de A40 uitproberen. Btw, een erg goede keuze qua merk en type telefoon!

 

Succes.

Hoi Friesian,

Dit is inderdaad op zich ook een idee ja. Thanks voor de tip. Ik wacht even op de reactie van Simyo. Ik denk dat de kaartlezer in de telefoon op de een of andere manier een beetje gaar is ofzo. 

Daar de telefoon de melding niet voortdurend geeft; soms gaat het een halve dag goed… is het ook lastig testen. Ik hou meer van problemen die zich ALTIJD voordoen, zodat je ook weet dat je het opgelost hebt :D

 

Ik gebruik sinds kort ook deze telefoon, andere provider. Telefoon werkt uitstekend. veel intern geheugen 64GB en werkgeheugen 4GB. Ik begrijp het probleem en hoop dat er een oplossing komt die werkt.

@Pianoguy1976 in plaats van het voorstel van @Daisy  zou je ook deze pagina kunnen raadplegen. Een dual-sim telefoon biedt mogelijkheden.

Reputatie 7
Badge +6

He pianoguy,

 

We kunnen het natuurlijk wel proberen! Kun je mij een privébericht sturen met jouw adresgegevens? Dan kan ik een dikkere simkaart naar je opsturen!

 

Groetjes,

Daisy

Hoi Daisy,

 

Heb je mijn privé bericht gezien/gekregen?

 

Ik was benieuwd of dat zo is.

 

Groetjes 

Marius

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Marius, 

Daisy is vandaag vrij! Als je haar een privébericht hebt gestuurd dan heeft ze die ongetwijfeld ontvangen en leest ze hem morgen :innocent:

Kan ik in de tussentijd iets voor je doen? 

Groetjes, 
Bas

Hoi Marius, 

Daisy is vandaag vrij! Als je haar een privébericht hebt gestuurd dan heeft ze die ongetwijfeld ontvangen en leest ze hem morgen :innocent:

Kan ik in de tussentijd iets voor je doen? 

Groetjes, 
Bas


Ha Bas,

De reden dat ik er aan twijfel is omdat we aan het wachten zijn op een nieuwe (iets dikkere) simkaart voor mijn dochters telefoon en ik normaal gesproken van Simyo heel snel een nieuwe simkaart ontvang, maar het nu niet helemaal duidelijk is of er al een dikker simkaartje onze kant op komt of niet. Het privé bericht (met daarin mijn privé adres) aan Daisy is 4 dagen geleden gestuurd. Kan jij checken of er voor het nummer dat bij dit forum account hoort al een nieuwe simkaart verzonden is?

Groetjes,

Pianoguy

 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Pianoguy, 

Dat kan ik natuurlijk wel controleren! Zo te zien is er nog geen simkaart verstuurd… Mea culpa! Hij komt nu alsnog zo snel mogelijk jouw kant op. Welk formaat heb je nodig? 

Groetjes, 
Bas

 

Hoi Pianoguy, 

Dat kan ik natuurlijk wel controleren! Zo te zien is er nog geen simkaart verstuurd… Mea culpa! Hij komt nu alsnog zo snel mogelijk jouw kant op. Welk formaat heb je nodig? 

Groetjes, 
Bas

Dank je wel! In de telefoon van mijn dochter gaat een nano Sim. Het is een Samsung A40. Zij en ik zijn aan het onderzoeken of het probleem dat zij heeft aan de telefoon ligt. Omdat we aan het experimenteren zijn, hopen we dat er ook een iets dikkere nano-simkaart bestaat. Als dat niet bestaat, dan hoop ik nog steeds een nieuwe simkaart te ontvangen om 100% te kunnen uitsluiten dat het aan de simkaart ligt.

Dus als er een dikkere nano-sim bestaat, dan graag die. En anders gewoon een nieuwe nano sim van een normaal formaat. Kosten is geen probleem.

Reputatie 6
Badge +6

Er komt zo snel mogelijk een dikkere nano simkaart jullie kant op! Die moeten we wel even op maat knippen, dus ik verwacht dat jullie hem vrijdag hebben. Krijg je gratis van ons! Sorry voor het lange wachten :sweat_smile:

Kan ik je in de tussentijd nog ergens anders mee helpen?

Reageer