.

Beantwoord

Waarom krijg ik de melding simkaart registratie fout?

  • 20 November 2019
  • 2 reacties
  • 347 Bekeken

Hallo,

Ik heb zojuist allemaal telefoonnummers ingevoerd en mijn telefoon opnieuw opgestart en nu krijg ik steeds de melding “simkaart registratiefout”.

Hoe kan ik dit oplossen?

icon

Beste antwoord door Ray 21 November 2019, 07:11

Bekijk originele reactie

2 reacties

Ik dit topic, waar een Engels sprekende klant het zelfde ervaart, is er eerst poging gedaan om het op te lossen door een reset uit te voeren. Dit kan alleen iemand van Simyo doen.  

 

Ook kunt u kijken of het probleem zich ook afspeelt als u de simkaart in een ander toestel probeert, en andersom. Dit heet een kruistest en hiermee kom je erachter of de simkaart of telefoon de boosdoener is. 

 

Uit eindelijk is er voor die klant een nieuwe simkaart op de post gegaan. 

 

Een moderator zal u hierbij verder helpen. In de tussentijd zou u die kruistest al kunnen doen en de uitkomst daarvan melden (mits u daartoe in de gelegenheid bent uiteraard). 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi W.V.,

 

Welkom op het Simyo Forum!

Balen dat je deze melding krijgt zeg, ik help je graag bij het oplossen van dit probleem! Wat @ Ray al aangeeft klopt. In deze situatie is een reset van de simkaart als eerst het meest passend. De simkaart wordt dan opnieuw aangemeld bij het netwerk en verder blijven alle gegevens hetzelfde. De telefoon moet na zo'n reset in ieder geval 15 minuten helemaal uitgeschakeld worden. Stuur mij maar even een privé berichtje zodra ik de reset in gang kan zetten.

 

De kruistest is ook erg handig om uit te voeren, omdat we dan inderdaad kunnen vaststellen waar het probleem ligt. Heb je dit al kunnen proberen?

 

Wel zie ik dat de simkaart die je nu hebt al wat ouder is (2011), dus we wachten even het resultaat af van de bovenstaande suggesties, dan kunnen we daarna bepalen of er wellicht een vervangende simkaart nodig is. 

 

Ik hoor graag van je!

 

@ Ray Bedankt voor je antwoord! :)

 

Groetjes,

Tessanne 

Reageer