.

Beantwoord

Waarom krijg ik de melding dat mijn simkaart niet geldig is?

  • 5 November 2016
  • 15 reacties
  • 3747 Bekeken

Als ik mijn simkaart in mijn telefoon stop, staat er dat mijn simkaart niet geldig is en dat het geen hardware probleem met de iPhone is. Wat moet ik nu doen?
icon

Beste antwoord door Caspar 7 November 2016, 17:09

Bekijk originele reactie

15 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Is dit de eerste keer dat je de simkaart in deze telefoon stopt? Dan zou dit kunnen duiden op een simlock. Of deed de simkaart het eerst wel in deze telefoon?
Dit is de eerste keer dat ik de simkaart erin doe. Ik heb het wel al eens met een duitse simkaart geprobeerd maar toen was er precies hetzelfde probleem.
Reputatie 7
Badge +9
Dan zit er wellicht een simlock op de iPhone dat wil zeggen hij werkt alleen met simkaarten van de provider die het toestel heeft geleverd. Simyo simkaarten werken alleen met telefoons die simlock vrij zijn.
Kan ik daar niks aan doen dan? Kan ik mijn telefoon niet simlock vrij maken?
Reputatie 5
Badge +9
Hoi avavr,

Welkom op ´t forum.

Wat vervelend dat je de melding krijgt dat je simkaart niet geldig is. Het zou goed kunnen dat er een simlock op je toestel zit.

Waar heb je het toestel vandaan? De partij waar je het toestel vandaan hebt, die zal weten of het toestel simlockvrij is of niet. Je kunt zelf ook een test uitvoeren door jouw simkaart in een ander toestel te stoppen. Doet je simkaart het daar wel? Dan weet je dan de simkaart gewoon werkt.

Het simlockvrij maken van het toestel kan wellicht bij de partij waar je het toestel gekocht hebt. Verder kan je ook raadplegen bij de provider waarvan het toestel gesimlocked is.

@scotsman, bedankt voor je hulp!

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Caspar
Hoi Caspar,

Bedankt :)

Ja dat lijkt me nu ook het meest voor de hand liggend. Ik heb mijn telefoon tweedehands van een vriendin en ik weet niet van welke partij het is. Ik zal dat aan haar vragen en dan contact opnemen met die partij of de provider.

Heel erg bedankt!
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Avavr,

Dat lijkt mij ook de beste oplossing. Ik heb op deze pagina nog wat informatie gevonden over het simlock vrij maken van een mobiele telefoon. Het lijkt me vrij eenvoudig.

Succes daarmee! Ik hoor graag van je of het is gelukt :D

Groetjes,
Sean
Hoi!

Heel erg bedankt ik ga het zeker proberen en ik zal nog laten weten of het gelukt is:)
Badge +7
Hoi avavr,

Top! Dan wachten we je berichtje af. Ik hoop dat het lukt :)

Groetjes,
Samantha
Hallo allemaal,

Ik heb nog een vraag. Tot nu toe heb ik nog niet de gelegenheid gehad om mijn simkaart te unlocken maar ik ga het binnenkort doen. Alleen las ik net dat ik dit moet doen voor gebruik van de telefoon. Ik heb nu allemaal data (foto's, notities,..) opgeslagen dus betekent het dat ik die allemaal kwijt raak als ik mijn telefoon simlock vrij maak?

Groetjes,
Ava
Badge +7
Hoi avavr,

Ik kan me voorstellen dat je bang bent dat je je foto's en notities verliest als je de telefoon simlock vrij maakt. Als het goed is, verlies je deze gegevens niet.

Toch kun je altijd voor de zekerheid je foto's en andere data opslaan op bijvoorbeeld je computer of in je iCloud. Dan ben je ze in ieder geval niet kwijt mochten ze toch worden verwijderd tijdens het simlock vrij maken ;)

Als je hier nog vragen over hebt, hoor ik dat graag van je:)

Groetjes,
Samantha
Heel erg bedankt en ik zal dat dan maar meteen doen!
Reputatie 6
Badge +7
Hoi avavr,

Wat goed dat je ermee aan de slag bent gegaan! Laat je mij weten of het is gelukt?

Groetjes,
Asma
Ja zal ik doen!
Reputatie 5
Badge +9
Top! We zijn benieuwd. Voor nu nog een hele fijne dag!

Groetjes,
Caspar

Reageer