.

Beantwoord

Waarom krijg ik de melding dat ik niet aangemeld ben bij het netwerk?

  • 20 June 2017
  • 5 reacties
  • 349 Bekeken

Als ik wil bellen krijg ik bovengenoemde melding.
Ik bel met een Samsung vanuit Belgie.
Alles al geprobeerd, uitzetten automatisch het netwerk starten (KPN), het buitenland staat ingesteld op myn simyo.
Een andere telefoon heb ik niet geprobeerd formaat kaartje is anders ik heb een groot kaartje.
Zou u mij kunnen helpen of adviseren want ik vind dit erg irritant?
icon

Beste antwoord door Caspar 21 June 2017, 14:40

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi Aad2,

Welkom op 't forum :)

Wat vervelend dat je de melding krijgt dat je niet aangemeld bent op het netwerk.

Ik heb je instellingen voor het buitenland gereset. Hiermee worden de instellingen opnieuw aangemeld op het netwerk. Doe even je toestel uit en aan om de reset te voltooien.

Verder ben ik benieuwd of je handmatig wel andere netwerken kan vinden? Dit doe je in je telefoon via instellingen > mobiele netwerken/aanbieder.

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar
Hallo Casper,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb het toestel uit en daarna opnieuw weer aangezet echter het probleem is hiermee niet verholpen.
Via instelling mobiele netwerken staat: namen toegangspunten hier staat dan KPN Internet.
Deze wordt automatisch geselecteerd (auto-stand).
Ga ik zoeken naar netwerkoperators dan komen er 3 Belgische te voorschijn nl: B mobistar Proximus en Base.

Vriendelijke groet,
Aad
Reputatie 7
Badge +10
Hi Aad,

Wat vervelend dat dit niet heeft mogen werken 😞 Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Je geeft aan dat je ook de Belgische netwerken ziet verschijnen. Heb je ze allemaal uitgeprobeerd?

En wat zie je bovenin je scherm staat? Staat er dat je geen netwerk hebt, of staat er iets anders?

Groetjes,
Jihane
Ik zie boven direct links van de acculading 3 streepjes staan voor alla 3 de Belgische netwerkoperators.
Voor KPN staat dit ook op ontvangst. Hiervoor was dit niet het geval.
Hierna het bellen getest en het werkt!
Kan u mij vertellen wat de oorzaak van dit probeel was?
Nu maar hopen dat hij het blijft doen.
Bedankt voor de medewerking.

Groetjes, Aad
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Aad,

Hm, wat het nu precies opgelost heeft durf ik niet te zeggen. Het kan zijn dat de reset toch wat heeft gedaan. Verder is het goed mogelijk dat het selecteren van een netwerk de oplossing is geweest. Op die manier geef je jouw simkaart een soort van 'klein zetje' het netwerk op. Uiteraard hoop ik met je mee dat je bereik blijft houden. Mocht dit niet zo zijn, laat het dan gerust weten. We gaan dan verder op onderzoek uit voor je.

Groetjes,
Angela

Reageer