.

Beantwoord

Waarom kost mijn nieuwe simkaart €5?

  • 12 December 2018
  • 8 reacties
  • 281 Bekeken

Toen ik jaaaaaren geleden klant werd bij Simyo heb ik geen 3 in 1 simkaartje ontvangen en nu ik een nieuwe telefoon heb gekocht is het dus de bedoeling dat ik voor een nieuw kaartje 5 euro moet gaan betalen.
Dat vindt ik toch wel een heel slechte service als zelfs het kruitvat dit gewoon gratis vervangt,
icon

Beste antwoord door Kevin 13 December 2018, 10:21

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Hoi Bromtol,

Mijn punt was vooral dat dit nooit een klacht zou hoeven zijn. je kunt ons bereiken via telefonie, Whatsapp, chat, Facebook, Twitter en het forum. Laat ons op één van deze kanalen weten dat je een nieuwe simkaart nodig hebt en we sturen hem gratis naar je op.

Groetjes,

Kevin
Alstublieft 🙂
Hoi Kevin,
De reden waarom ik dit op het forum aankaarten bestaat uit het simpele feit dat toen ik inlogde op mijn Simyo nergens (misschien heb ik niet goed genoeg gezocht) een e-mail adres kon ontdekken waarin ik deze klacht bij jullie kon neerleggen.
De enige mogelijkheid om deze klacht bij jullie neer te leggen was dan ook volgens mij om me aan te melden op het forum en het daar te plaatsen.
Een andere mogelijk was om het telefonisch door te geven en dat had ik achteraf gezien beter kunnen doen.
Dank voor je snelle reactie en nog een fijne dag gewenst.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Bromtol,

Welkom op het Simyo Forum!

Leuk dat je een nieuwe telefoon hebt! Daar wil je natuurlijk ook een passende 3in1 simkaart voor. Zoals Ray ook al aangaf, heb je deze inderdaad jaren geleden niet gekregen omdat deze simpelweg niet bestond.

Bestel je zelf een simkaart op Mijn Simyo dan zijn de kosten hiervoor €5. Dit zijn gewoon kosten voor het maken, verzenden en de administratie van de simkaart. In veel gevallen kunnen wij zelf wel gewoon een gratis simkaart opsturen. Als je al lang gebruik maakt van je huidige simkaart of wanneer er bijvoorbeeld problemen zijn dan sturen wij die natuurlijk altijd gratis op.

Wij doen er heel veel aan om de klantvriendelijkste provider te zijn en de beste klantenservice te hebben. Wij hebben hier wel klanten voor nodig die contact met ons opnemen. Wij kunnen natuurlijk niet weten wanneer jij je nieuwe telefoon aanschaft. Ik vind het persoonlijk dus ook een beetje een vreemde gang van zaken dat je het hebt over '"wel een heel slechte service" zonder dat je contact met ons opneemt?

Ik ga de simkaart nu voor je vergoeden. Hier heb je namelijk gewoon recht op en we zijn blij dat je al zo lang klant bij ons bent!

Neem nou de volgende keer van te voren even contact met ons op. Dan hebben we een leuk gesprek en sturen je gewoon een gratis simkaart op! Dat scheelt aan jouw kant een hoop frustratie en aan onze kant een hoop administratiewerk.

Heel veel plezier met je nieuwe toestel!

@Ray en @Friesian, bedankt voor het antwoorden!

Groetjes,

Kevin
Zoals ik al schreef. Het bestel systeem is standaard zo ingesteld dat je in beginsel 5 euro betaald voor een nieuwe / vervangende simkaart. Een moderator beslist dan of zij dat vergoeden omdat je bijvoorbeeld al heel lang klant bent.

Daarom is de vraag van @Friesian eigenlijk wel een goeie.
Heb je al gevraagd of je misschien een gratis simkaart ontvangt omdat je al heeeel lang klant bent?
Dat snap ik ook wel maar er bestaat ook nog zoiets als service.
Ik ben mijn kaartje niet kwijt, heb het niet vernielt en het was toen inderdaad een groter exemplaar.
Als trouwe klant ben ik dus daarvan de dupe en het zou Simyo sieren als ze al die oude kaartjes van trouwe klanten gewoon eenmalig gratis zouden vervangen
Toen ik jaaaaaren geleden klant werd bij Simyo heb ik geen 3 in 1 simkaartje ontvangen

Die bestonden waarschijnlijk dan nog niet.

De meeste providers vragen een bedrag voor een nieuwe / vervangende simkaart. Productie, administratief verwerken en verzenden is immers ook niet gratis.

Soms wil Simyo ze vergoeden voor klanten die al heel lang klant zijn. Maar dat er op je MijnSimyo staat dat het 5 euro kost is gewoon een vastgelegd bedrag voor een product.

Voor niets gaat de zon op.

Reageer