.

Beantwoord

Waarom kan ik niet gebeld worden?

  • 20 February 2016
  • 19 reacties
  • 296 Bekeken

Badge
Vandaag heb ik mijn simkaart overgezet in een nieuw toestel. Alles werkt, alleen kan ik niet gebeld worden.
icon

Beste antwoord door Angela 21 February 2016, 13:48

Bekijk originele reactie

19 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Hannie maliepaard,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat apart dat je niet gebeld kunt worden!

Voor de zekerheid heb ik een reset uitgevoerd op jouw simkaart. Hiermee wordt je opnieuw aangemeld op het netwerk. Ik wil je vragen om je telefoon uit te zetten en na 10 minuten opnieuw op te starten. Test hierna even of je gebeld kunt worden.

Lukt dit niet? Jammer! In dat geval wil ik graag weten of je wel kunt bellen, sms'en en eventueel internetten. Daarnaast ben ik benieuwd of je bovenin je scherm een half maantje ziet staan. Dit betekent dat jouw telefoon op 'niet storen' staat. Dan kun je inderdaad niet gebeld worden.

Houd je mij even op de hoogte?

Groetjes,
Angela
Badge
Hallo Angela.

Inmiddels kan ik weer gebeld worden. Bedankt voor je reactie en voor het resetten van mijn simkaart.

gr. Hannie
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Hannie,

Super! Fijn dat je dit nog even hebt laten weten. Ik vind het altijd prettig om te zien of een probleem daadwerkelijk opgelost is :)

Mocht je nog andere vragen hebben, laat je het dan weten?

Groetjes,
Angela
Hallo,

Sinds vandaag ook weer aan de slag met mijn telefoonnummer. Ik kan wel bellen, maar niet gebeld worden. Kan dit ook worden opgelost a.u.b.?

Dank en met vriendelijke groet,
Bas de Kort
Reputatie 7
Badge +10
Hoi bdkort1976,

Welkom op het Simyo Forum.

Goed dat je deze plek hebt gevonden om je vraag te stellen 🙂 Zojuist heb ik een reset uitgevoerd op de instellingen van je simkaart. Ik wil je vragen om jouw telefoon uit te zetten en na 10 minuten weer opnieuw op te starten. Zo wordt de reset volledig afgerond en meldt de simkaart zichzelf weer aan het op het netwerk. Uiteraard ben ik benieuwd naar het resultaat. Laat je weten of het gelukt is?

Mocht het nog steeds niet werken, dan wil ik je vragen om jouw simkaart te testen in een andere telefoon en een andere simkaart in de jouwe. Op deze manier kunnen we bepalen waar het probleem precies vandaan komt, namelijk de simkaart of de telefoon. Houd je ons op de hoogte?

Groetjes,
Angela
Reputatie 1
Badge +1
Ook ik heb problemen met bellen/gebeld worden naar bellen en ook internet doet het vaak niet.
Aan de telefoon ligt het niet want met mijn nieuwe telefoon hetzelfde probleem.
Ik Word zelden gebeld en afgelopen vrijdagnacht was ik onbereikbaar en heeft mijn vriendin een taxi moeten regelen.
Best vervelend dus.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Afentoe,

Wat vervelend dat jij vergelijkbare problemen hebt. Ik zie echter dat je deze vraag drie keer op het forum hebt gesteld.
Ik wil je vragen om het in de toekomst bij één topic te houden. Dit maakt het voor ons eens stuk overzichtelijker, en dit maakt dat je sneller wordt geholpen.

Ik las in dit topic dat er een nieuwe simkaart naar je onderweg is. Laat je ons weten of deze wel naar behoren functioneert?

Groetjes,
Sean
Hoi Angela,

Probleem is verholpen met deze reset.

Dank en met vriendelijke groet,
Bas de Kort
Reputatie 5
Badge +8
Dat is mooi Bas de Kort,

Bedankt voor je reactie, ik zal Angela op de hoogte brengen :)

Groetjes,
Sean
Badge
Ik heb hetzelfde probleem helaas. Kunt u mij helpen?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Meta1954,

Wat vervelend, zeg! Ik zie dat jij vandaag contact hebt gehad met de telefonische klantenservice, waarna mijn collega een reset voor je heeft uitgevoerd. Heeft dit geholpen? 🙂 Ik hoop 't wel!

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Badge
Ik heb nog steeds geen enkel streepje. Ik heb helaas geen extra telefoon om te kijken of hij het daar wel doet.
In de keuken heb ik 1 streepje. Het is erg raar.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi meta1954,

Is het mogelijk dat je jouw simkaart kan plaatsen in een toestel van een bekende of eventueel langs een KPN-winkel kan gaan om het testen met een toestel.

Ik zie dat je het specifiek over je huis hebt. Heb je dit probleem overal of enkel binnenshuis? Speelde dit probleem altijd al of is dit sinds kort?

Ik kijk uit naar je reactie.

Groetjes,
Ilias
Badge
Het is alleen in huis en de laatste maanden is dit probleem ontstaan. Daarvoor eigenlijk nooit.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Meta1954,

Wat een vervelende situatie. Mijn collega heeft contact opgenomen met onze netwerkspecialisten en zij adviseren het netwerktype 'GSM' te selecteren. Dit stel je in via Apps >Instellingen >Meer instellingen >Mobiele netwerken >Netwerkmodus.

Laat je ons weten of dit verschil maakt?

Groetjes,
Sean
Badge
Gedaan en nog steeds maar 1 en heel soms 2 streepjes. Ik wacht nog even af hoe het gaat als ik gebeld ben.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Meta1954,

Wat vervelend, zeg! 😞 Ik ben inderdaad benieuwd naar hoe het gaat als je gebeld wordt. Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Badge
Tot nu toe gaat het goed. Dank je wel.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi meta1954,

Mooi dat het tot nu toe allemaal goed gaat. Graag gedaan namens iedereen hier :)

Groetjes,
Caspar

Reageer