.

Beantwoord

Waarom kan ik met mijn nieuwe simkaart me niet aanmelden op een netwerk?

  • 12 February 2017
  • 6 reacties
  • 422 Bekeken

Ik heb net een nieuwe telefoon, de samsung galaxy a5 2017. Ik had eerder al een simkaart van Simyo in mijn oude telefoon, maar omdat er een nano-simkaart in de nieuwe telefoon moest, heb ik een vervangende simkaart besteld. Deze heb ik in mijn telefoon gestopt, maar nu kan ik niet bellen of sms-en, omdat er dan komt te staan dat ik niet kan aanmelden bij het netwerk. Ik heb al geprobeerd om mijn telefoon uit te schakelen om hem vervolgens weer aan te zetten, maar dat werkte niet.

Nu probeerde ik of mijn oude simkaart het nog deed in mijn oude telefoon, en dat is nu nog wel het geval. Ik snap niet goed wat hier aan de hand is. Kan het zijn dat mijn nieuwe simkaart nog niet helemaal geactiveerd is, ondanks dat ik daar wel een bevestiging van heb gekregen?
icon

Beste antwoord door Caspar 13 February 2017, 15:50

Bekijk originele reactie

6 reacties

Kijk eens op je MijnSimyo of je kan zien welke simkaart er actief is en of het mogelijk is de nieuwe simkaart alsnog / nogmaals te activeren.

https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_simkaart
Ray. Om MijnSimyo staat dat de nieuwe simkaart actief zou moeten zijn, maar hiermee kan ik niet aanmelden bij het netwerk. Inmiddels kan ik ook niet meer bellen / sms-en met mijn oude simkaart in mijn oude telefoon. Hierbij wordt ook aangegeven dat er niet meer aangemeld kan worden bij het netwerk.
Kun je jouw nieuwe simkaart in een ander toestel proberen en een andere simkaart (die wel werkt) van bijv. iemand anders in jouw nieuwe telefoon? Dit word een kruistest genoemd om te achterhalen waar het probleem kan liggen.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi marit1,

Welkom op 't forum :)

Wat vervelend dat je je vervangende simkaart nog niet kunt gebruiken. Ik zie dat je ondertussen al contact hebt gehad met onze klantenservice, klopt dat? De klantenservice medewerkster heeft een reset uitgevoerd. Heeft dit geholpen en werkt alles nu goed?

Ik hoor graag van je!

@Ray bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar
Ja, het is nu eindelijk gelukt! Super bedankt 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Marit1,

Wat goed om te zien dat het nu gelukt is! Fijn dat mijn collega van de telefonische klantenservice je verder heeft kunnen helpen. Mocht je nog eens hulp nodig hebben, dan zien we je graag terug op het forum :)

Groetjes,
Angela

Reageer