.

Beantwoord

Waarom is mijn simkaart geblokkeerd?

  • 28 January 2017
  • 9 reacties
  • 369 Bekeken

Mijn simkaart is geblokt. Terwijl ik nog bel minuten heb hoe kan dat
icon

Beste antwoord door Caspar 30 January 2017, 13:25

Bekijk originele reactie

9 reacties

Kun je iets duidelijker zijn? Je spreek over belminuten (abonnement) of bedoel je toch beltegoed (prepaid)?

Je spreek over geblokt maar je schrijft niet om wat voor blokkade het gaat.
Ik kan wel gebeld worden maar niet bellen heb een abonnement
Ik wil je best helpen maar met zulke sumiere info kan ik, of een ander niet zoveel.

Krijg je een melding ofzo? Hoogverbruik? Niet betaalde rekeningen?

Kortom, er kunnen veel redenen zijn.
Ik heb volgens hun hoogverbruik op mijn internet. Terwijl ik op de momenten dat internet is gebruikt volgens de factuur niet door mij is gebruikt.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Ciska 36,

Welkom op 't forum :)

Wat vervelend dat je hoogverbruik hebt en dat er zoveel internet is verbruikt. Internet kan ook verbruikt worden zonder dat je het door hebt. Dit kan bijvoorbeeld te maken hebben met bepaalde updates die draaien zonder dat jij aan je telefoon zit. Op deze manier kan er veel data worden verbruikt zonder dat je het door hebt!

Heb je wel een waarschuwing sms gehad? Wij sturen altijd een sms wanneer de internetbundel bijna op is (80%) en wanneer de internetbundel geheel op is (100%). Heb je deze sms'jes gehad op je telefoon? Ik raad je aan om deze sms'jes goed in de gaten te houden en niet te negeren.

@Ray bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar
Hallo,

Ja die heb ik gehad maar toen was het al te laat.
Badge +7
Hoi Ciska 36,

Wat vervelend dat je deze sms'jes te laat hebt gezien! Ik zie dat je op 28-1-2016 heel veel MB's hebt verbruikt in een periode van 2 uur. Ik kan me voorstellen dat je hierdoor de sms'jes te laat hebt gezien.

Om 9.13 uur was je internetbundel volledig verbruikt. Al het internetverbruik dat daarna heeft plaatsgevonden, is buiten de bundel komen te vallen. Internetten buiten de bundel kost € 0,15 per MB. De kosten kunnen hierdoor hoog oplopen. Op het moment dat we zien dat je binnen 24 uur meer dan € 100,00 buiten je bundel hebt verbruikt, blokkeren we uit voorzorg je simkaart zodat je niet nog meer kosten buiten de bundel kunt maken. Let hierbij er wel op dat je verbruik altijd met een vertraging bij ons binnenkomt, vandaar dat het bedrag buiten je bundel ook al hoger dan € 100,00 kan zijn. Jouw simkaart is om deze reden ook geblokkeerd voor uitgaande oproepen. Je kunt nog wel gebeld worden.

Ik kan jammer genoeg vanwege jouw privacy niet zien waar de MB's aan op zijn gegaan. Dit kun je wel terugzien in je telefoon. Deze blog legt uit hoe je dit per besturingssysteem kunt terugzien. Wordt het hiermee iets duidelijker voor je wat er heeft plaatsgevonden?

Als je je simkaart weer wilt gebruiken, kun je een aanbetaling doen via de link op Mijn Simyo. Zodra we de aanbetaling hebben ontvangen, wordt je simkaart meteen gedeblokkeerd.

Als je hier nog vragen over hebt, laat je dit dan weten?

Groetjes,
Samantha
Hallo Samantha,

Van iemand begreep ik al dat ik vanaf de nieuwe maand weer gewoon kan bellen. Erg vervelend maar het is zo als het is. Maar wat ik wel wil weten is of de belminuten xie ik nog over heb of die dan mee gaan naar de andere maand.
Badge +7
Hoi Ciska,

Het is inderdaad erg vervelend. Maar je hebt gelijk, als je bent geblokkeerd voor hoogverbruik wordt je simkaart gedeblokkeerd als de nieuwe maand in gaat. Dit omdat we dan niet meer hoeven te voorkomen dat je verdere kosten buiten de bundel maakt, want je nieuwe bundels zijn dan weer actief.

Je simkaart is vanmorgen door een collega weer gedeblokkeerd. Als het goed is kun je nu weer bellen, klopt dat?

Je resterende belminuten van de vorige maand gaan jammer genoeg niet mee naar deze maand. Je belminuten en MB's zijn bij ons altijd maar één maand geldig.

Als je hier nog vragen over hebt, hoor ik dat graag :)

Groetjes,
Samantha

Reageer