.

Beantwoord

Waarom is mijn nieuwe nummer op whatsapp nog actief?


Enige tijd geleden heb ik een prepaid nummer aangevraagd, het nummer waaronder nu ik ben ingelogd.Toen ik whatsapp installeerde, kwam er direct al een groep te staan waar ik lid van was (weliswaar was niemand onderdeel van die groep). Ook had ik direct een profiel foto, van iemand onbekend, netjes geposeerd dus een echt bedoelde profielfoto. De tekst erin was in het zweeds of noors, geen idee.

Ook staan er reeds 16 geblokkeerde nummers in whatsapp, die ik er zelf niet heb ingezet.

Daarnaast werd ik vanochtend ook nogeens gebeld, via whatsapp, door iemand met een nummer uit 0039xxxx (nummer eindigt niet 001 t/m 008, nummers waar op websites voor wordt gewaarschuwd dat het vanuit oplichting wordt gebeld).

In hoeverre ligt dit bij simyo of bij whatsapp, is dit nummer nog recent in gebruik geweest?
Alvast dank.
icon

Beste antwoord door Kevin 20 March 2019, 13:32

Bekijk originele reactie

12 reacties

Hoi Gelly009.

Goedemorgen en welkom op het forum! 😎

Het probleem is dat de vorige eigenaar van het nummer zich niet heeft afgemeld (wijziging nummer) bij Whatsapp op dat nummer.
Verwijderen account

Normaal gesproken zou het gebruikte nummer al gauw ruim een half jaar uit de lucht moeten zijn.

Friesian.
Dank, maar wat moet ik hier mee? Achter link staat informatie hoe het account te verwijderen, dat dan vervolgens niet meer te gebruiken is. Dat is niet handig, ik wil dit wel gebruiken.
Daarnaast duurt het het tot 90 dagen totdat alle info uit gelinkte accounts is verwijderd.

Deze pre paid kaart heb ik aangevraagd voor mijn zoon (van 9), ik heb dus geen zin dat dat telefoonnummer nog benaderd wordt op welke manier dan ook vanuit derden die nu niks meer te maken hebben met dit nummer. Lijkt me logisch, een kind van 9 kan daar nog niet goed mee omgaan.

Daarnaast begrijp ik niet goed hoe gebruikte nummers weer (te snel?) worden vrijgegeven. Als ik een nummer aanvraag verwacht ik een "ongebruikt" nummer te krijgen, of dat in elk geval minimaal een flink aantal jaren niet meer in roulatie was.

Hoe moeten we nu verder? Een nieuw nummer voor ons vrijgeven is geen probleem, dit huidige nummer is door ons nog nauwelijks gebruikt, wijzigen van nummer is geen issue.

of ligt dit geheel bij whatsapp, wat mij dan wel vreemd overkomt omdat blijkbaar iemand zich kan registreren met een ander telefoonnummer dan dat van deze sim.

Alvast dank.
Hoe moeten we nu verder? Een nieuw nummer voor ons vrijgeven is geen probleem, dit huidige nummer is door ons nog nauwelijks gebruikt, wijzigen van nummer is geen issue.


De reactie van een moderator afwachten. Die gaat met een passende oplossing komen. Zowel @Friesian en ikzelf zijn net als u klant.


Nummers worden altijd hergebruikt omdat er te weinig nieuwe nummers beschikbaar zijn. Dit gaat op zich altijd perfect maar soms gaat het ook wel eens mis, zoals bij u nu het geval is. Geen ramp, wel vervelend.

Simyo lost het op, graag uw geduld.

Fijne dag.
Beste Gelly.

Nogmaals het probleem ligt bij de vorige eigenaar, lees gebruiker.

Hier lees je over nummer wijzigen en van telefoon veranderen.
@Friesian Simyo moet eerst een nieuw nummer verstrekken. Alles wijst erop dat er een nummer is uitgegeven die pas onlangs uit de lucht is gegaan.

Nummer in Whatsapp wijzigen is nu geen optie omdat ze daar geen ander nummer voor heeft.
@Friesian Simyo moet eerst een nieuw nummer verstrekken. Alles wijst erop dat er een nummer is uitgegeven die pas onlangs uit de lucht is gegaan.

Nummer in Whatsapp wijzigen is nu geen optie omdat ze daar geen ander nummer voor heeft.

Okee, ik zie het ook! 🙂 Thnx @ Ray.
Helder, ik wacht, dank voor de informatie (wist even niet dat jullie ook "gewoon" gebruikers waren)
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Gelly009,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik zie dat Ray en Friesian al een hoop hebben uitgelegd. Bedankt mannen! Het klopt dat nummers worden hergebruikt, normaal gesproken zit hier een langere tijd tussen waardoor dit nummer niet meer bekend is bij de oude contacten en dan zou dit nummer ook niet actief zijn op Whatsapp. Helaas gaat dit weleens mis waardoor sommige mensen de vorige eigenaar nog proberen te bereiken.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je hier natuurlijk niet op zit te wachten voor je zoon! Ik wil dan ook voorstellen dat we het nummer kosteloos gaan wijzigen voor je. Zou je me willen laten weten of je hier akkoord mee bent en of dit meteen in orde gemaakt kan worden?

Groetjes,

Kevin
Beste Kevin, begrijpelijk, kan gebeuren.

Prima, om het nummer te wijzigen, je hebt mijn akkoord.
Ik neem aan dat adres e.d. wel bekend is, dus ik zie de sim wel binnenkomen. en evt. vragen via de mail.

Dank!
Reputatie 5
Badge +4
Hoi initcool,

Er is geen nieuwe simkaart nodig. Ik ga nu meteen het nummer wijzigen op zijn huidige simkaart. Ik zal jullie beide even een sms sturen met daarin het nieuwe telefoonnummer. Nadat zijn toestel even opnieuw is opgestart, zal hij bereikbaar zijn op dat nieuwe nummer. Je kunt vervolgens via Whatsapp het nummer wijzigen naar zijn nieuwe nummer zodat ook whatsapp weer werkt zoals gewoonlijk! :)

Groetjes,

Kevin
Ik zag het binnenkomen. Dank, ik ga opnieuw starten.
Reputatie 5
Badge +4
Helemaal goed! Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het natuurlijk graag! 😃

Groetjes,

Kevin

Reageer