.

Beantwoord

Waarom herkend mijn toestel mijn simkaart niet meer?

  • 24 November 2018
  • 3 reacties
  • 237 Bekeken

Een paar dagen terug herkende mijn Galaxy S6 mijn simkaart op eens niet meer. Ik heb hierop een nieuwe simkaart besteld en deze er zojuist in gedaan. Helaas kan ik nog steeds niet bellen, wat kan het probleem zijn? Als ik hem eruit haal en opnieuw erin doe moet de telefoon opnieuw opstarten, maar daarna geeft hij weer aan dat er geen sim is. Er wordt dus ook niet om een pincode gevraagd.

Mvg.
icon

Beste antwoord door Kevin 26 November 2018, 11:21

Bekijk originele reactie

3 reacties

Zo te lezen is de simkaart-lezer(reader) kaduuk..........kapot.

Voor de zekerheid even de sim in een andere telefoon testen
Maar ik verwacht dat een reparatie nodig is. Check wel of je garantie hebt.
Toevoeging: Als ik de simkaart erin stop zegt hij wel simkaart toegevoegd, en moet hij opnieuw opstarten daardoor. Als hij opnieuw is opgestart geeft hij echter aan dat er geen sim is. Haal ik hem er weer uit krijg ik de melding simkaart verwijderd en moet hij weer opnieuw opstarten.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Pam040,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat een rare situatie! Aangezien je dit probleem ook hebt met een nieuwe simkaart, verwacht ik dat dit een probleem in het toestel is. Zoals Friesian al aangaf, is het verstandig om eens een kruistest uit te voeren. Plaats je simkaart in een ander toestel om te zien of deze werkt. Probeer ook eens een andere werkende simkaart in je eigen toestel. Als de Simyo simkaart gewoon werkt in een ander toestel en je eigen toestel ook niet werkt met een andere simkaart. dan weten we zeker dat het aan het toestel ligt.

Een oplossing zou kunnen zijn om de simkaart iets te verdikken. Plak bijvoorbeeld een paar plakbandjes aan de achterkant van de simkaart. Zo zorg je ervoor dat er beter contact is met de simkaart-lezer. Als dit werkt, dan kunnen we je een iets dikkere simkaart opsturen en is het daarmee opgelost.

Wanneer de simkaart echt geen contact meer maakt, adviseer ik je echt om het toestel even na te laten kijken om te zien of dit nog op te lossen is.

@Friesian, dankjewel voor het antwoorden!

Groetjes,

Kevin

Reageer