.

Beantwoord

Waarom heb ik plotseling geen sms ontvangst meer?

  • 11 May 2016
  • 9 reacties
  • 2579 Bekeken

Hallo, ik heb een probleem wat al enige tijd aansleept. Opeens ontving ik geen sms meer terwijl dat altijd perfect verliep. Eerst heb ik mijn sim kaart in een ander toestel gezet en een sms gestuurd naar mijn toestel waar de boodschap werd ontvangen. Conclusie mijn toestel is ok. Dan heb ik een sms gestuurd naar het toestel waar mijn sim kaart in zat die de sms niet ontving. terwijl dat toestel altijd sms'jes ontving. Mijn conclusie is dan defect aan sim kaart. Op aanraden van de klantendienst heb ik de mailbox bijna leeggemaakt, het nr van de berichtencentrale gecontroleerd en gecontroleerd of de berichten in tekst werden doorgestuurd. Alles ok. Uiteindelijk een nieuwe sim kaart gekocht en geplaatst, geen sms ontvangst!!
Wat nu gedaan? Alle info is welkom.
icon

Beste antwoord door Caspar 12 May 2016, 10:48

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi Maro,

Welkom op het forum!

Wat vervelend dat je geen sms kunt ontvangen!

Kun je van meerdere mensen geen sms ontvangen of maar van één bepaalde persoon of zelfs één bepaalde provider (alle mensen met T-Mobile bijvoorbeeld). Het is belangrijk om dit te testen. Laat dus iemand die bijvoorbeeld T-Mobile heeft en iemand die KPN heeft naar jou toe sms'en en kijk welke wel aankomt. Of komen ze beiden niet aan? Probeer ditzelfde eens als je je simkaart in een ander toestel doet. Komen de sms'jes dan ook niet binnen in het andere toestel waar jouw simkaart in zit?

Ik heb ook contact gezocht met onze netwerkspecialisten, om te kijken of zij meer duidelijkheid kunnen geven. Ze hebben een test sms'je naar je toegestuurd, en kunnen zien dat het sms'je is afgeleverd op jouw toestel. Alles lijkt dus wel goed te werken. Ze konden zien dat je een Nokia gebruikt, klopt dat? Het komt vaker voor dat een Nokia telefoon geen sms'jes kan ontvangen door de overvolle mailbox, ondanks dat deze al geleegd is. Super raar natuurlijk! Een oplossing hiervoor is een reset van je toestel, dus je toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Let wel op dat je dan al je gegevens verliest, dus je zou het beste even een back-up kunnen maken van telefoonnummers en foto's etc.

Ik hoop dat je hier verder mee komt en ik hoop snel van je te horen!

Groetjes,
Caspar
Hi Caspar,

Sorry voor de late respons maar ik was enkele dagen offline wegens een sterfgeval in de directe omgeving.

De huidige situatie is de volgende;
De mailbox is praktisch leeg en de sim kaart is vervangen en geactiveerd.
De berichtencentrale staat op KPN met het nr. +31653131313.
Ik heb de test sms van KPN ontvangen en de telefoon is teruggezet naar de fabrieksinstellingen.
Ik heb sms'jes ontvangen van de operators Simpel en Vodafone.
Maar ik ontvang nog steeds geen sms'jes van Lycamobile en mijn kinderen uit België.

Mijn conclusie is dat de situatie is verbeterd maar nog niet zoals het was en moet zijn.
De telefoon en sim kaart zijn nu in orde maar de ontvangst van bepaalde operators en misschien zelfs
alle berichten van buiten Nederland zijn geblokkeerd.

Misschien is dit op te lossen door de netwerkspecialisten? Hopelijk gaat dit lukken.

Groetjes,
Maro.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Maro,

Wat goed dat je het bovenstaande hebt getest en duidelijk uitlegt wat er is gebeurd. Het is markant dat je geen sms'jes krijgt van Lyca nummers, want dit is nota bene via hetzelfde netwerk! Wat heel handig zou zijn bij het vinden van een oplossing, is dat jouw contactpersoon met Lyca mobiel een test sms'je stuurt. Dit test sms'je begin je met *0# (en hierna de sms). De verzender krijgt dan een afleverrapport, waar zeer nuttige informatie in staat. Wil je dat eens proberen?

Groetjes, Tiury
Hi Tiury,

Heb bovenstaand testje gedaan met *0# maar vind geen map met "afleveringsrapport" of iets dergelijks op die gsm.
In de map verzonden berichten vind ik wel de sms terug. Bij de serverberichten in instellingen staat de ontvangstoptie aan, ik veronderstel dat dit goed is. Verder geen info op dit vlak. Wat ook apart is dat toen mijn Simyo sim kaart in de gsm van mijn vrouw zat ik een sms kon versturen naar mijn gsm waar de Lyca sim kaart in zat. Waaruit blijkt dat de Lyca telefoon ok is.

Wat zou een volgende stap kunnen zijn?

Groetjes, Maro.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Maro,

Wat opmerkelijk dat je géén rapport hebt gekregen. Deze hoor je te krijgen vanaf het netwerk per sms. Het kan zijn dat hier vertraging in zit. Heb je 'm nog niet ontvangen?

Groetjes, Tiury
Hi Tiury,

Nee nog steeds niet ontvangen.

In plaats daarvan configuratie en websetting info ontvangen die we niet hadden gevraagd.

Ik heb de boodschap *0# opnieuw verstuurd maar geen reactie. De sms is verstuurd en zit in verzonden berichten.

Wie het snapt mag het zeggen.

Groetjes, Maro
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Maro,

Opmerkelijk dat je een verkeerd sms'je hebt ontvangen. Ik heb contact gehad met de netwerkspecialiste en die gaven aan dat het sms'je dan niet eens de telefoon heeft verlaten, als je geen sms terug hebt gehad. Dat is op zich al een vreemde boodschap.

Wat ik je wil vragen is om de Simyo simkaart eens in een andere telefoon te testen. Ontvang je dan wel sms'jes?

Groetjes, Tiury
Hi Tiuri,

Er is misschien wat verwarring ontstaan. Ik zal proberen alles nog eens op een rijtje te zetten.

Ik ben bij Simyo maar ontving na 19 april opeens geen sms meer. Ik heb mijn toestel gecheckt door de Lyca sim kaart
te gebruiken in mijn toestel waardoor ik kon versturen en ontvangen. Dus de Lyca sim kaart is goed.
Mijn sim kaart is gereset en uiteindelijk vervangen, mijn toestel op fabrieksinstellingen teruggezet zonder resultaat.

Ik ontving geen sms van Lyca hoewel het verzonden was. Boodschap "verzonden" op het scherm en in de map "verzonden boodschappen" van Lyca.

Als ik *0# test stuurde met de Lyca naar de Simyo ontving ik niets en op de Lyca kreeg ik geen verzendboodschap.
Als ik *0# test van Simyo naar Lyca stuur krijg ik direct een bestemmingsbericht en het bericht komt aan.

Het probleem zit dus, volgens mij, in de connectie tussen Lyca en het Simyo/KPN netwerk hoewel het goed is geweest.

Groetjes, Maro
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Maro,

Het is allemaal wat! Wat een ingewikkeld probleem.

De kruistest die je hebt gedaan wijst inderdaad uit de de simkaart het probleem niet kan zijn. Voordat ik opnieuw contact opneem met de netwerkspecialist van KPN, ontvang ik graag het 06-nummer van de Lyca simkaart. Deze kun je via een privébericht naar mij sturen. Als je op mijn naam klikt, komt de optie hiervoor in beeld.

Voor de volledigheid wil ik graag weten of dit het enige nummer is waarvan je geen sms'jes kunt ontvangen. Laat je het weten?

Groetjes,
Angela

Reageer