.

Beantwoord

Waarom doet mijn simkaart het niet meer?

  • 3 April 2017
  • 8 reacties
  • 2869 Bekeken

Goedemiddag,
Mijn simkaart werkt plotseling niet meer.
Opnieuw opstarten van de telefoon of de simkaart eruit en erin helpt ook niet...
Wat nu?

Groeten, Rob
icon

Beste antwoord door Jihane 4 April 2017, 10:24

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Robemalier,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat onhandig dat je je simkaart niet meer goed kunt gebruiken! Het is logisch dat je dat anders wilt zien. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je simkaart gewoon actief is. Ik heb dus een reset uitgevoerd op je simkaart, waarmee ik alle instellingen vernieuwd heb. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aan doen? Als het goed is, hoort alles dan weer te werken!

Wat gaat er zo fout? Zie je bijvoorbeeld dat je alleen noodoproepen kunt doen? Of kun je niet bellen en sms'en? Ik raad je aan, als de reset niet werkt, om je simkaart in een andere telefoon te stoppen en andersom. Zo kom je erachter waar de kern van het probleem zich bevindt.

Laat je me weten hoe dit loopt?

Groetjes,
Jihane
Hij doet 't weer!
Bedankt voor de hulp.

Gr, Rob
Badge +7
Hoi Robemalier,

Wat fijn dat je simkaart weer werkt 😃 Bedankt voor je update! Graag gedaan namens Jihane.

Als we je weer ergens bij kunnen helpen, laat je dit dan weten?

Groetjes,
Samantha
Ook nu krijg ik weer (bijna dagelijks) de melding "geen simkaart geplaatst".
De telefoon uit- en weer aanzetten helpt niet.
En ik heb ook geen oude telefoon om even de simkaart daarin te proberen...:(
ik heb een Samsung A5.
Wat nu?

gr, Rob
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Robemalier,

Wat vervelend om te zien dat het probleem weer terug is. Het is in dit geval toch wel makkelijk om je simkaart eens te testen in een andere telefoon. Dit mag ook gerust een telefoon van een familielid of van vrienden zijn. Het is ook makkelijk om eens aan andere simkaart in jouw telefoon te proberen. Zo weten we zeker dat het probleem daar niet zit. Laat je weten of je dit toch voor elkaar kunt krijgen?

Voor nu heb ik toch opnieuw een reset uitgevoerd op je simkaart. Wie weet ben je dan voor nu weer even geholpen 🙂 Wil je jouw telefoon uitzetten en na 10 minuten weer opnieuw opstarten? De reset kan dan doorgevoerd worden.

Houd je ons op de hoogte?

Groetjes,
Angela
ik zit met het exact zelfde probleem.
mijn S4 mini zegt: "geen sim kaart geplaatst."

kunt u mij verder helpen?

Mvg
M.H.
De reset lijkt geholpen te hebben...dank!
Badge +7
Hoi M.H.

Wat jammer dat jij hetzelfde probleem hebt! Helaas komt dit probleem met de S4 wel vaker voor. Dat komt omdat onze normale simkaarten net iets te dun zijn voor deze telefoon.

Ik zie dat je in een ander topic dit probleem ook al aangekaart hebt. Mijn collega Asma heeft inmiddels een dikkere simkaart naar je opgestuurd. Hopelijk gaat het met deze simkaart beter. Hou je ons op de hoogte?

@Robemalier, Dat is heel fijn om te horen. Graag gedaan :)

Groetjes,
Samantha

Reageer