Ik heb net een nieuwe SIMYO SIM kaart geinstalleerd. Dit is een dual card Yarvic model SMP40-200 Android phone.
De andere kaart is een Lebara kaart (UK).
Na installeren van de nieuwe SIMYO kaart werkte alles anvankelijk goed.
Onder SIM beheer komen zowel de Labara als de NL KPN kaart op. Beide kaarten stonden "Aan".
Na selecteren van het "NL KPN" veld komt een nieuw scherm op met vier velden:
- SIM-kaart bewerken
- Telefoonnummer
- Achtergrondkleur instellen
- Nummers weergeven
Onder "Telefoonnummer" werd vermeld "Niet ingesteld".
Ik wist niet precies wat de implicaties waren maar nam aan dat het telefoonnummer niet zou worden weergegeven waar dat normaal wel gedaan zou worden. Ik heb toen dit veld geselecteerd en het correcte telefoon nummer ingevuld.
Het KPN telefoonnummer werd daarna weergegeven onder het veld "Telefoonnummer".
Vervolgens heb ik onder SIM beheer de NL KPN kaart eerst uitgeschakeld en later weer geprobeerd aan te zetten. Tot mijn grote irritatie wil dat niet lukken. Iedere keer wanneer ik “NL KPN” selecteer (om het veld van “Uit” naar “Aan” te veranderen) krijg ik de vier boven beschreven vier velden, nu met onder “Telefoonnummer” weer de text “Niet ingesteld”. Als ik nu echter het juiste telefoon nummer invoer komt er een foutmeldingstext “Mislukt” op.
De NK KPN kaart blijft dus uitgeschakeld en communicatie met het KPN netwerk is niet mogelijk (Ja, ik heb dat geprobeerd!).
Heb ik per ongelijk informatie on de SIM kaart gewijzigd?
Hoe kan ik dit probleem oplossen?
Beste antwoord door Vince53
Bekijk originele reactie