.

Beantwoord

Waarom ben ik niet meer te verstaan sinds ik mijn nieuwe telefoon in gebruik heb genomen?

  • 7 January 2020
  • 6 reacties
  • 523 Bekeken

Sinds een week heb ik een iphone 7. Sindsdien ben ik niet of slecht te verstaan. Inmiddels heb ik ook contactloos betalen van de Rabobank geïnstalleerd. Ook dit werkt niet. Bellen via Whatsapp gaat wel. Voorheen zat de simkaart in een iphone 5s zonder problemen. 

icon

Beste antwoord door Tessanne 13 January 2020, 12:41

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Wat gebeurt er als je een andere simkaart in de iPhone 7 stopt?

Reputatie 6
Badge +6

Hoi RaymondD,

Wat vervelend dat je niet te verstaan bent sinds je je nieuwe toestel in gebruik hebt genomen. :slight_frown:

Zoals Ron H aangeeft, heb je al een andere simkaart in je toestel geprobeerd? En heb je onze simkaart nog eens in je oude iPhone gedaan om te zien of dat wel gewoon werkt? 

En wat bedoel je precies als je zegt dat contactloos betalen niet werkt? Krijg je je pasje wel op het scherm te zien als je je home button twee keer achter elkaar indrukt? 

Ik hoor het graag van je! :blush:

Groetjes, 
Bas

Hoi Bas,

Mijn simkaart terug in de oude telefoon werkte beter als in de nieuwe, maar niet zoals het hoort. Ook dit gesprek was hakkelig.

Vandaag een andere simkaart in de iphone 7 gestopt. Werkt prima, zonder problemen. Deze was ook van simyo.

Met contactloos betalen krijg ik het pasje op het scherm te zien. Als ik vervolgens de telefoon bij een betaalautomaat houdt gebeurt er niets. Ik heb diverse (af)standen geprobeerd bij diverse betaalautomaten, echter betalen lukte niet.

Gr.
Raymond.

Reputatie 4
Badge +4

Hey RaymondD,

 

Wat zuur dat het nog niet lukt. Ik heb voor nu je netwerkinstellingen voor je gereset. Wil je jouw toestel voor 10 minuten uitschakelen? Blijf je het hierna nog houden? Dan hoor ik graag waar je dit hebt. Binnen of buiten en in je eigen regio of ook daarbuiten.

 

Verder wordt het betalen met je mobiel geregeld door je toestel. Daarvoor kan je het beste contact opnemen met de fabrikant van je mobiele telefoon. Onze simkaarten zijn ontworpen om veilig mee te betalen. Maar de transactie zelf wordt gedaan door de NFC-chip in je mobiel en door de betaal- of bankier-app in je mobiele toestel.

 

Ik hoor graag wat hieruit komt.

 

Groetjes,

Ouael

Goedemorgen Ouael,

 

Het probleem is door reset niet opgelost. Blijf dezelfde problemen behouden, zowel binnen als buiten en ook in de eigen regio en daarbuiten.

Voor het probleem betreffende contactloos betalen heb ik inmiddels contact opgenomen met de leverancier van de telefoon.

 

Gr.

Raymond.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Raymond,

 

Vanmiddag heb ik contact voor je opgenomen met de Netwerk Specialist. Ik heb hun voor de zekerheid laten checken of er iets scheelt aan de zendmasten waar jij het meest mee verbonden bent. Met deze zendmasten is er niets aan de hand. 

 

De Netwerk Specialist gaf aan dat het handig is om de geluidsonderdrukking te checken in je toestel (iPhone 7). Geluidsonderdrukking vermindert de achtergrondgeluiden in je omgeving wanneer je met de telefoon tegen je oor een telefoongesprek voert, maar soms kan deze instelling voor problemen zorgen.

  • Tik in Instellingen  op 'Toegankelijkheid' > 'Audio/Visueel'.
  • Schakel 'Geluidsonderdrukking' in of uit.

 

Omdat je met een andere simkaart geen problemen had, wil ik toch voor de zekerheid ook een vervangende simkaart naar je opsturen. Dit is geheel kosteloos en je ontvangt de simkaart binnen 2 werkdagen. Je hoeft de simkaart alleen maar even te activeren op Mijn Simyo zodra je deze hebt ontvangen.

 

Ik hoor graag van je wat de uitkomst is zodra je de simkaart hebt ontvangen en uitgeprobeerd! 

 

Groetjes,

Tesssanne

 

PS: Mocht de vervangende simkaart nou niet werken, dan willen de Netwerk Specialisten graag een onderzoek voor je starten. Hiervoor hebben ze dan wel voorbeelden van de gesprekken  nodig waarbij je dit probleem ervaart. Met voorbeelden bedoel ik minimaal 3 gebelde nummers met exacte tijdstippen. 

Reageer