.

Beantwoord

vervangende simkaart (kleiner) na aanschaf ander mobiel. Wat gaat er mis in dit proces?

  • 23 October 2015
  • 4 reacties
  • 200 Bekeken

Badge
Niet zozeer een vraag maar een klacht. Weliswaar heeft de medewerker licht gebracht, maar jullie methode is zeer onduidelijk.
Heb 2 dagen geleden de nwe kaart aangevraagd, vandaag 23-10-2015 ontvangen.
Kaart uitgedrukt en gemonteerd, vervolgens ingelogd op Simyo en gekozen voor activeer nieuwe simkaart.

Dan verschijnt een invulscherm en daar tik ik het achtcijferig nummer in, en klik op de blauwe button 'activeer simkaart' en dan gebeurt er helemaal NIETS.
Dan zegt de kaart - bijlage bij de nieuwe simkaart - : op Mijn Simyo verschijnt nu een pincode en toets deze in op je telefoon wanneer deze daarom vraagt. Zei al : staat niets op het scherm. Neem dan contact op met simyo.n/service. Heel fijn, m'n oude
mobiel met oude pinkaart zegt : geen netwerk. Dan maar telefoon van mijn eega, ook bij simyo, verwarring bij medewerker en moet m'n hele doopceel lichten.

Uiteindelijk zegt deze dat er ook een mail komt, en inderdaad, de mail bericht nieuwe code en puk.

Tip : zet op die kaart dat op jullie scherm geen goeie gegevens komen, wacht op de mail. En neem ondertussen een aspirientje tegen de zenuwen want je hebt even NIETS. 😞
icon

Beste antwoord door Tiury 26 October 2015, 10:56

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Tja... ik begrijp je frustatie.
In deze tijd is het heel moeilijk om even zonder internet en bellen te zijn.
Maar gelukkig is het allemaal weer goed gekomen,
Wist overigens niet dat je van aspirientjes minder zenuwachtig wordt.:D
Goeie tip!

Succes verder met Simyo.

Misschien dat ze de procedure iets beter moeten toelichten op de website?
Badge
Eh nee, 't is iets anders : ik gebruik mijn mobiel niet voor internet en bel met slechts 100 minuten/sms'jes. Zeg maar 'mager'. Daarentegen onderhoud ik voor m'n werk vele websites en ben dus veel bezig met internet, ook als programmeur.
Maar als website-bouwer vind ik dat een website 100% duidelijk moet zijn, een bezoeker moet niet met een vraag blijven zitten. Dus ja, imho moet Simyo beter werk afleveren.
En nee, aspirine ( de echte uit de bast van de wilgeboom ) is prima tegen pijn maar helpt nergens tegen.

Een gebruiker van dat speeltje is niet dagelijks bezig met ultra kleine simkaartjes uitdrukken met kans op breuk, het monteren in een mobiel die wel groter wordt, maar de ruimte voor sim en memory-card steeds kleiner zonder dat je vingers ook kleiner worden, is geen sinecure.
Daarbij het is vrijdagnamiddag : wil je hulp ? Moet je niets verwachten van die helpteksten, die helpen niet tegen een "activeer je simkaart" en er komt geen nieuwe pincode uit. En je leest : bel 1200 , maar 1200 helpt niet meer, want de oude simkaart is al ( toch al reeds ) uitgeschakeld dus geen netwerk, en met email ben je 3 dagen kwijt, en ik wil alleen maar een werkende mobiel voor het geval dàt.

Wissel jij dagelijks die sim- en geheugenkaartjes ?

Met die fictieve wanhoop moet een webbouwer rekening houden, zoniet , dan verlies op een gegeven moment het vertrouwen van je klanten. Je ( zij!) moeten de klant willen begrijpen.
Reputatie 4
Badge +8
Ben het op veel punten volledig met je eens simbad!
De zaken, waar ik geen verstand van heb kan ik niet beoordelen natuurlijk.

Ik had overigens ook de zenuwen toen ik dat nano simmetje uit het grotere gebeuren drukte
afgelopen woensdag... Als dat maar goed gaat dacht ik.... Maar gelukkig ging het goed.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Sinbad,

Bedankt voor je duidelijke uitleg en feedback over het activeren van je simkaart 🙂.

Allereerst wil ik je vertellen dat we op het moment bezig zijn met het repareren van het activatie proces. Hier lijkt sinds kort inderdaad een schakel niet goed te gaan. Na het activeren van de simkaart (door het invullen van het simkaartnummer), hoort de pagina zichzelf te refreshen en weer terug te wijzen naar het kopje Instellingen > Simkaarten. Hierdoor zijn de juiste pin/puk code direct te zien.

Helaas gaat dit niet goed en is het nodig om even opnieuw in te loggen. Daarnaast versturen we inderdaad een e-mail ter bevestiging met de nieuwe pin/pukcode. Jammer dat je deze hebt gemist, dat had misschien een aspirientje gescheeld ;)

Over het bellen van 1200 en contact met onze klantenservice, kan ik zeggen dat het bij het activeren van je simkaart inderdaad een ongelukkige combinatie is als het niet lukt. Heb je een tweede telefoon of vaste telefoon, dan geven we ook aan op de klantenservice pagina dat je kunt bellen naar 0900-8090. Daarnaast had je kunnen mailen, want je krijgt binnen 3 dagen reactie. In het weekend is er een e-mail team actief, dus die zitten ook in het weekend klaar voor je vraag.

Groetjes, Tiury

Bedankt voor je reacties koorelle 🙂.

Reageer