.

Beantwoord

Vervangende simkaart activeren lukt niet. Hoe kan dit?


Ik heb al een simyo abonnement. Nu een nieuwe telefoon gekocht en daar moet een nanokaart in (oude kaart past niet).
Wil mijn nieuwe nanokaart activeren, zie echter alleen mijn oude kaart en geen optie "äctiveer je nieuwe simkaart".
Wie weet raad?
icon

Beste antwoord door Jihane 13 March 2017, 14:37

Bekijk originele reactie

25 reacties

Badge
ik heb mijn vervangende simkaart ontvangen en wil deze activeren maar op mijn simyo -instellingen -simkaart staat niet bij simkaart activeren wel staan er de gegevens van mijn oude simkaart
Ik probeer nu hetzelfde te doen. Activeer simkaart is nergens te bekennen..... Weet iemand waar we het kunnen vinden?
Badge
ik zit met precies hetzelfde en ben bang dat we tot maandag moeten wachten zodat we kunnen bellen met simyo, balen!
Ik heb ook dit probleem. Heb een pre-paid kaart en heb een nieuwe (nano) sim besteld. Had genoeg beltegoed en ook uit voorzorg €20 extra toegevoegd. Idd. balen. Ik kan mijn nieuw iPhone nu niet in gebruik nemen.
De link die jullie op je MijnSimyo pagina gebruikte om te nieuwe simkaart te bestellen moet nu veranderd zijn in de link om te activeren.

Dit is de directe link er naar toe >>>> https://mijn.simyo.nl/simkaart-activeren

Laten julie weten of het gelukt is?
probleem blijkt ingewikkelder:
Bij het invullen van het nummer wordt dat als onbekend niet geaccepteerd.
Dan houdt alles op tot de werkdag aanbreekt?
Ik heb het opnieuw geprobeerd. Maar krijg nu een melding dat het simkaartnummer ongeldig is.
Badge
ook bij mij staat er simkaartnummer ongeldig
bij mij ook activeer simkaart nergens te vinden, wat moet ik doen...................help
Een moderator zal hiernaar moeten kijken, geduld . Deze neemt contact met jullie op via dit topic. Op werkdagen binnen 24 uur. Het is weekend, misschien is/komt er eentje, afwachten.
Ik raad jullie aan geduld te betrachten, een moderator van Simyo is hierbij nodig. Reactie binnen 24 uur op werkdagen. Het is nu weekend, wie weet....
Bij mij de zelfde problemen. Inmiddels activering gevonden, maar ook een ongeldig simkaartnummer. Wat nu?
Hier ook hetzelfde probleem. De link naar de simkaart activering gevolgd, maar geeft onjuiste simkaartnummer aan.. En geen 'activeer je nieuwe simkaart' in instellingen te vinden..
Beste lezer, Ik heb een nieuwe telefoon en daarbij moest ik een nieuwe nano simkaart bestellen en deze via de site activeren. Daar gaat het mis ik kan namelijk onder geen enkele mogelijkheid de nieuwe simkaart activeren..? Gewoonweg omdat er op de site/pagina geen kopje aanmaken danwel activeren simkaart staat vermeld..

Kunt u mij helpen.! wat doe ik fout of zie ik over het hoofd..?

Vriendelijke groeten
André
André er zijn meer meldingen hierover op het forum, een moderator van Simyo zal zich melden.
Op werkdagen binnen 24 uur, misschien heb je geluk en reageert er eentje vandaag (weekend). Geduld.
Ook hier hetzelfde probleem, er is geen mogelijkheid de nieuwe sim kaart te activeren.
Oke! Dank je wel Friesian voor je reactie ... Even afwachten dus... @ Mubo succes !
"Het opgegeven simkaartnummer is onjuist" . Dat is wat ik te zien krijg.....dus dat schiet lekker op.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi allemaal,

Welkom op het Forum!

Ik vind het erg vervelend dat jullie je simkaart niet kunnen activeren. Kan mij voorstellen dat dit geen fijne situatie voor jullie is. Hiervoor onze excuses! :(

Op dit moment is het niet mogelijk om de vervangende simkaart te activeren via Mijn Simyo. Sommige klanten zien de optie 'Activeer vervangende simkaart' niet staan en andere klanten krijgen een foutmelding na invoering van het juiste simkaartnummer. Ik heb mijn collega's van de technische afdeling hiervan op de hoogte gesteld.

Het is helaas niet mogelijk om dit probleem vandaag al op te lossen. Maak jullie vooral geen zorgen, want morgen zullen mijn collega's van de technische afdeling het probleem zo snel mogelijk oplossen. Ik raad jullie aan om jullie simkaart morgen in de loop van de dag te activeren via Mijn Simyo onder het tabblad 'Instellingen' > 'Simkaart'.

Zodra het probleem is verholpen, zullen we jullie hiervan ook via deze topic op de hoogte stellen. Vinden jullie dat goed?

Ik heb jullie topic's trouwens samengevoegd, omdat dit veel overzichtelijker is. Hopelijk zijn jullie het met mij eens. :$

@ Ray en Friesian, erg bedankt dat jullie zo gauw konden reageren.

Groetjes,
Asma
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal!

Zoals beloofd, een update! De issue is intussen opgelost 🙂 Mijn collega van de technische afdeling is net langsgelopen om dit te vertellen. Ik ben blij dat het opgelost is, want nu kan iedereen vrolijk de simkaarten activeren. Dat doe je door in te loggen op Mijn Simyo en dan te surfen naar Instellingen > Simkaart. Merk je toch dat er iets niet lekker loopt, ondanks dat er een oplossing is? Dan kun je dat gewoon in dit topic plaatsen. Ik zal er dan naar kijken.

Nogmaals mijn excuses hiervoor!

Heel veel groetjes,
Jihane
Beste Jihane,

Net nogmaals geprobeerd om de sim te activeren. Maar helaas zie ik de button simkaart activeren nog steeds niet op de site staan

Mvg Ruud
Beste

het activeren is inmiddels gelukt.
Nu is alleen mijn simkaart nog geblokkeerd

m.v.g.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Liekels,

Wat goed dat het activeren gelukt is. Jammer dat je simkaart geblokkeerd is.

Ik heb je simkaart gelijk gereset. Hiermee worden alle instellingen opnieuw aangemeld op het netwerk. Doe zelf even je toestel uit en aan en kijk of het heeft geholpen.

Ik hoor graag je.

Groetjes,
Caspar
Beste Casper,

we hebben afgelopen maandagavond reeds telefonisch contact met jullie gehad en toen is alles opgelost.
Bedankt voor jouw reactie!

Mvg,
Lieke
Badge +7
Hoi Liekels,

Oooh wat fijn dat alles telefonisch is opgelost. Graag gedaan namens mijn collega's van de telefonie en Caspar :)

Groetjes,
Samantha

Reageer