.

Beantwoord

Hoe bestel ik een nieuwe simkaart?


Badge
Sinds vandaag heb ik een andere Samsung telefoon die een zgn. "Nano" kaartje gebruikt. Mijn oude telefoon had een "mini" Sd kaartje. Hoe kom ik nu aan het juiste kaartje?
icon

Beste antwoord door Jihane 24 April 2017, 12:42

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7
Heb je je huidige simkaart al goed bekeken? Als het een recente kaart is van laten we zeggen zo'n 1,5 jaar oud dan is de kans groot dat uit jouw kaart ook een nanosim valt te drukken.

Als dit niet het geval is dan moet je via je Mijn Simyo een vervangende (3-in-1) kaart aanvragen. De kosten hiervan zijn eenmalig EUR 5,00. De kaart heb je dan binnen enkele werkdagen in de bus.
Heb je je huidige simkaart al goed bekeken? Als het een recente kaart is van laten we zeggen zo'n 1,5 jaar oud dan is de kans groot dat uit jouw kaart ook een nanosim valt te drukken.

Als dit niet het geval is dan moet je via je Mijn Simyo een vervangende (3-in-1) kaart aanvragen. De kosten hiervan zijn eenmalig EUR 5,00. De kaart heb je dan binnen enkele werkdagen in de bus.


Ik probeerde dat net maar kreeg dat niet voor elkaar, ik zou overstappen naar Simpel met nummerbehoud, maar alles geannuleerd gisteren. Nu heb ik wel een nanokaartje nodig want vandaag een iphone 5s gekocht maar blijkbaar kan ik dat niet bestellen in mijn instellingen?
Reputatie 7
Heb je geprobeerd te bestellen via de Mijn Simyo app? Dat zal niet gaan. Je moet naar je Mijn Simyo op Simyo.nl.
Heb je geprobeerd te bestellen via de Mijn Simyo app? Dat zal niet gaan. Je moet naar je Mijn Simyo op Simyo.nl.

Dat had ik al gedaan, enige wat ik dan kan doen daar bij aanvraag nieuwe simkaart is een activatiecode intikken verder niets.
Reputatie 1
Badge +4
De meeste telefoonwinkels kunnen een SIMkaartje knippen naar nano. Dit is niet helemaal zonder risico. Een nieuwe bestellen kan altijd nog.
Een nieuwe bestellen kan dus niet
Reputatie 1
Badge +4
Waarom niet? Ik heb gewoon kunnen bestellen.
Waarom niet? Ik heb gewoon kunnen bestellen. Als ik dat wist zat ik niet op dit forum te reageren
Reputatie 1
Badge +4
Ga naar symyo.nl en log in met je telefoonnummer en wachtwoord
Ga naar INSTELLINGEN
Kies de tab SIMKAART
Kies VRAAG EEN VERVANGENDE SIMKAART AAN
enz.


Bij Vanguarde staat activeren i.p.v. bestellen. Dit kan er op duiden dat er ooit al eens een simkaart is besteld maar nooit is geactiveerd.

Dus dat word op een Simyo moderator wachten als je dat simkaartje niet meer hebt.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Lecoqsportif,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat tof dat je een nieuwe mobiel hebt 🙂 Je kunt gemakkelijk een nieuwe simkaart bestellen via Mijn Simyo > Instellingen > Simkaart. Sinds eind 2014 zijn al onze simkaarten 3-in-1, wat inhoudt dat je alle formaten (regulier, micro en nano) eruit kunt klikken. Een nieuwe simkaart kost € 5,- en komt binnen enkele dagen bij jou aan. Precies zoals RicoK omschrijft dus!

Ik zie dat het jou al gelukt is. Laat je 't ons weten als je nog andere vragen hebt?

@ Vanguarde, ook jou wil ik eerst verwelkomen op het Simyo Forum! Ik kan me goed voorstellen dat je ervan baalt dat je de besteloptie niet ziet! Ik heb je aansluiting erbij gepakt, en Ray heeft het correct: de reden dat je die optie niet ziet, is omdat jij in december 2015 een simkaart besteld hebt die je nooit hebt geactiveerd. Maar, vrees niet! Ik ga gewoon alsnog een nieuwe simkaart jouw kant op sturen. Je ontvangt 'm over enkele dagen :8 Je kunt deze simkaart dan activeren via Mijn Simyo > Instellingen > Simkaart. Laat je mij weten of je er dan uit komt?

@ Frenske, RicoK en Ray, dank voor jullie hulp allemaal :)

Groetjes,
Jihane

Reageer