.

Beantwoord

Van micro simkaart naar nano simkaart. Kan ik dat knippen?

  • 28 January 2015
  • 68 reacties
  • 41017 Bekeken

Ik ben al een tijdje klant van Simyo. Volgens jullie site kan ik de nano sim uit de micro sim drukken. 
Ik heb het geprobeert, maar het lukt niet. Volgens mij heb ik toch een oud type. 
Kan ik dit zelf doen? Met een schaar ofzo? Of kan ik naar een telecomshop gaan?
Ik wil de sim in een iphone 6 stoppen. 

Bas
icon

Beste antwoord door Charlene 29 January 2015, 11:53

Bekijk originele reactie

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

68 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hoi Yko,

Wat leuk dat je al zo lang klant van ons bent! Dat is goed om te zien. 😄

Het klopt dat als je een normaal simkaart formaat hebt je hier geen nano simkaart van kunt maken. Maak je vooral geen zorgen, ik zal je gratis een 3-in-1 simkaart toesturen. Deze nieuwe simkaart ontvang je binnen drie werkdagen op de adresgegevens die bij ons bekend zijn. Na ontvangt kun je 'm activeren via Mijn Simyo onder het tabblad Instellingen > Simkaart.

Gaat het lukken zo?

Groetjes,
Asma
Hoi Yko,

Wat leuk dat je al zo lang klant van ons bent! Dat is goed om te zien. 😄

Het klopt dat als je een normaal simkaart formaat hebt je hier geen nano simkaart van kunt maken. Maak je vooral geen zorgen, ik zal je gratis een 3-in-1 simkaart toesturen. Deze nieuwe simkaart ontvang je binnen drie werkdagen op de adresgegevens die bij ons bekend zijn. Na ontvangt kun je 'm activeren via Mijn Simyo onder het tabblad Instellingen > Simkaart.

Gaat het lukken zo?

Groetjes,
Asma


Dat gaat zeker goed komen, was al bijna in mijn normale simkaart die ik tot micro simkaart had geknipt naar nano gaan knippen. Wat goed dat een google zoekresultaat naar het simyo-forum leidde op de eerste pagina, niks kniphandleidingen, maar gewoon meteen duidelijkheid en het forum ontdekt. Bedankt voor de snelle reactie, ik wacht hem geduldig af. Of in ieder geval proberen. ;)

Groet,

Yoram
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Yoram,

Oh, wauw! Super leuk om te horen dat ons Forum zo goed te vinden is! Je kunt hier terecht voor al je telecom gerelateerde vragen. De moderators en forum-leden vinden het leuk om samen met je mee te denken. 😄

Heel graag gedaan! Ik wens je alvast een prettige dag toe.

Groetjes,
Asma
Ook ik wil graag gebruik maken van de service van aanvraag van nieuwe simkaart. Ben ook al sinds lange tijd bij jullie. Alvast bedankt. Groet Patrick
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Patrick0174,

Goed dat je ons hierover contacteert!

Ik zie inderdaad dat je al een lange tijd klant van ons bent. Dat is super leuk om te zien. 😄

Bij deze heb ik een vervangende simkaart voor je aangevraagd, welke je binnen drie werkdagen ontvangt. Na ontvangst kun je 'm activeren via Mijn Simyo onder het tabblad Instellingen > Simkaart.

Gaat het lukken zo?

Groetjes,
Asma
Beste Simyo,

Sinds vandaag heb ik een nieuwe telefoon waar ik heel blij mee was tot ik merkte dat ik een nano simkaart nodig had. vervelend, maar toen dacht ik nou ja niks aan de hand ik vraag gewoon een nano kaartje aan bij jullie aangezien ik al langere tijd klant ben. Maar toen schrok ik een klein beetje, dat jullie daar geld voor vragen. Wat is de reden en kan ik het kaartje dan niet zelf knippen?
Beste Simyo,

Ook ik heb vandaag mijn nieuwe telefoon ontvangen, waar een nano simkaart in moet.
Uit mijn huidige simkaart kan ik geen nano-simkaart drukken.
Hoe lang moet je al een abonnement bij Simyo hebben om in aanmerking te komen voor een gratis vervangende simkaart?

Groeten Robin
Reputatie 6
Badge +5
Hi Robi.n

Welkom op het Simyo Forum!

Wat mij betreft heb je lang genoeg een abonnement om gratis een nieuwe 3-in-1 simkaart te ontvangen. Ik heb deze zojuist voor je aangevraagd, binnen 3 werkdagen ligt de sim op je deurmat 😉 Als je verder nog vragen hebt dan hoor ik het graag!

Groetjes,
Niels
Hallo Niels,
net de gelukkige eigenaar van een nieuwe telefoon (tip check de black friday aanbiedingen). Aangezien ik lid werd van de club in 2011 (nou ja eigenlijk in 2006, maar daarna nog 1x een uitstapje gemaakt) is mijn sim kaart verouderd. Ik ben nog uit de tijd dat ik een 2-in-1 simkaart kreeg. Zien jullie kans om mij een nano te sturen?
Beste Simyo,
Vandaag een nieuwe telefoon ontvangen en de simcard past niet???? Halve avond zitten googelen, tips, filmpjes kijken en ik kan kiezen: of de simcard verknippen of de telefoon terugsturen. Kom ik een mededeling tegen van mn eigen simcard leverancier, Simyo. Ohjah natuurlijk, niet handig van mij om niet eerst naar mn eigen Simyo te gaan want een andere simcard is ook n oplossing en hier lees ik dat moderne cards in drie formaatjes uit een frame gedrukt kunnen worden. Dat las ik nog nergens.
De vraag: ik ben al ech lang lid van de club, kan ik ook voor n gratis card in aanmerking komen???

Groeten,
Aad.
Beste Simyo,

Ook ik ben de gelukkige eigenaar van een nieuwe telefoon, maar helaas past mijn verouderde simkaart niet, omdat ik er geen nano kaart van kan maken.
Hopelijk maak ik al lang genoeg gebruik van simyo om in aanmerking te komen voor een gratis vervangende simkaart.

Groetjes Nicole
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Dyna, Falcone en N.S.,

Allemaal welkom op het forum!

Iedereen een nieuwe telefoon!!! Woohooooooo. Gefeliciteerd allemaal.

Ik heb vervangende simkaarten naar jullie toegestuurd omdat jullie alle drie nog geen 3-in-1 simkaart hebben en al heel lang gebruik maken van een oude simkaart. Laten jullie het me weten als je nog verdere vragen hebt?

Groetjes,
Caspar
Hallo Simyo,

Ook mijn nieuwe telefoon met nano-simkaarthouder kan ik binnen enkele dagen thuis verwachten. Helaas zit er in mijn huidige micro-simkaart (een simkaart van vóór 30 oktober 2014) geen drukrand om er een nano-simkaart van te maken. Ook ik vraag me af of ik in aanmerking voor een vervangende 3-in-1 kaart.

Tevens de vraag of ik m'n huidige simkaart kan blijven gebruiken totdat ik de nieuwe activeer op mijnsimyo?

Groet,

Mike
Hoi Dyna, Falcone en N.S.,

Allemaal welkom op het forum!

Iedereen een nieuwe telefoon!!! Woohooooooo. Gefeliciteerd allemaal.

Ik heb vervangende simkaarten naar jullie toegestuurd omdat jullie alle drie nog geen 3-in-1 simkaart hebben en al heel lang gebruik maken van een oude simkaart. Laten jullie het me weten als je nog verdere vragen hebt?

Groetjes,
Caspar


Dank je wel Caspar.
En de nieuwe telefoon is trouwens geweldig.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Dyana,

Graag gedaan namens Caspar natuurlijk! 😃 Goed om te lezen dat je blij bent met je nieuwe telefoon, dat scheelt een boel!

@ Mike, welkom op het forum! Ik ga dat natuurlijk met alle liefde voor je uitzoeken. Stuur me vast even je postcode en huisnummer via een privébericht. Zo weet ik zeker dat de nieuwe simkaart wel naar het juiste adres wordt verstuurd. Gaat dat lukken? :)

Mochten jullie nog vragen hebben dan hoor ik dat graag!

Groetjes,
Els
Hoi Els,

Ik heb de adresgegevens naar je toegestuurd.
Alvast bedankt!

Groet,
Mike
Beste medewerk(st)ers van Simyo,
Ik loop tegen exact hetzelfde probleem. Sinds maandag heeft mijn zoon een nieuwe telefoon waar alleen een nano simkaart inpast. Helaas ook hier nog een oud type simkaart waar ik liever niet in ga knippen.
Wij zijn met het hele gezin al jaren tevreden klanten bij u en hoop dat u ons hierin tegemoet kunt komen en wij op dezelfde service mogen rekenen.
Met vriendelijk groet, Gebi
Reputatie 5
Badge +5
@ Mike, ik heb je bericht gelezen en heb daar op gereageerd. Heb je mijn reactie gelezen? :)

@ Gebi, leuk dat je zoon een nieuwe telefoon heeft! Hij zal natuurlijk niet kunnen wachten tot hij hem in gebruik kan nemen. Een nieuwe simkaart kost gewoonlijk €5,-. Graag wil ik iedereen dan nogmaals wijzen op mijn eerdere reactie op dit topic.

...ik snap dat je ook graag een gratis simkaart wilt ontvangen. Ik hoop echter dat je begrijpt dat deze voor ons ook niet gratis zijn. We betalen namelijk voor de productie, het aanvragen en het verzenden. Vandaar dat er dus kosten aan verbonden zijn.


Het is niet de bedoeling dat iedereen die hier om vraagt dan ook een gratis simkaart van ons ontvangt, anders zouden we hier natuurlijk in eerste instantie al geen kosten aan verbinden. We hebben de optie om een simkaart kosteloos toe te sturen, maar dit bekijken we per aansluiting specifiek. Er kan dan natuurlijk een uitzondering worden gemaakt. Kun je mij via een privébericht het telefoonnummer van je zoon, de postcode en het huisnummer ter controle toesturen? Dan ga ik kijken wat ik voor je kan doen.

Iedereen die in het vervolg een nieuwe simkaart nodig heeft raad ik aan om deze via Mijn Simyo bij Instellingen > Simkaart te bestellen. Op deze manier heb je hem zo snel als mogelijk in je brievenbus en kun je ook nog eens controleren of je adresgegevens nog kloppen. Wil je hier liever contact over met iemand van onze klantenservice? Neem hierover dan contact op via een van onze andere kanalen zoals Twitter, Facebook en klantenservice@simyo.nl. Ook kun je ons natuurlijk bereiken via 1200 of 0800 8007. :)

Groetjes,
Els