.

Beantwoord

Van micro simkaart naar nano simkaart. Kan ik dat knippen?

  • 28 January 2015
  • 68 reacties
  • 41018 Bekeken

Ik ben al een tijdje klant van Simyo. Volgens jullie site kan ik de nano sim uit de micro sim drukken. 
Ik heb het geprobeert, maar het lukt niet. Volgens mij heb ik toch een oud type. 
Kan ik dit zelf doen? Met een schaar ofzo? Of kan ik naar een telecomshop gaan?
Ik wil de sim in een iphone 6 stoppen. 

Bas
icon

Beste antwoord door Charlene 29 January 2015, 11:53

Bekijk originele reactie

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

68 reacties


@ TheAdder Jammer dat je geen 3-in-1 simkaart had. Zoals mijn collega al zei kan je deze altijd bestellen op je Mijn Simyo. De simkaart is er binnen enkele werkdagen. Bij Ook pech is het ook snel gegaan! Heb je hier nog vragen over?


Ja jammer, moet ik toch op zoek naar een andere aanbieder (was zo handig, de gekoppelde automatische opwaardering) 😢 😢
Reputatie 5
Badge +5
Hoi TheAdder,

Dat is zeker jammer! 😞 Wat ik met mijn eerdere reactie bedoelde is dat je bij ons sinds enkele jaren een 3 in 1 simkaart ontvangt als je een nieuwe bestelling plaatst of een vervangende simkaart via Mijn Simyo aanvraagt. Zoals Caspar ook aangeeft is dat bij Altijd Pech ook vrij rap gegaan. Mocht je je nog bedenken, dan kun je hem via Instellingen > Simkaart > Vervangende simkaart aanvragen een bestelling plaatsen.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Els
Ik begrijp uiteraard dat de simkaarten voor Simyo ook niet gratis zijn,maar ben mee eens dat de vaste klanten die jaren trouw blijven(en veel mensen klant maken) een beetje verwend moeten worden. Ik zit eigenlijk met hetzelfde probleem, binnenkort overweeg ik een Iphone te kopen en helaas is mijn lastste simkaart blijkbaar "te oud". Zelf knippen vind ik geen optie. Aangezien meeste providers een gratis vervangende simkaart bieden vind ik de kosten hier echt aan de hoge kant. Ik ben eigenlijk voor de rest echt tevreden en wil liever niet van provider wisselen,maar ik moet toegeven dat ik het wel overweeg. Nu heb ik jarenlang een perfecte abo voor een schijnbedrag dus ideaal 🙂 Hopelijk kan er iets aan gedaan worden voor de "volhouders"tussen ons,volgens mij ben ik vanaf het begin de klant alleen gewisseld tussen prepaid en abonnement. Groetjes!
Reputatie 7
Badge +10
Hi lieve Magdalena

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat leuk dat je een nieuwe telefoon aanschaft! Als jij een gratis, vervangende simkaart wilt, dan krijg je die ook van mij. Wil je 'm meteen? Zodra je reageert hierop, stuur ik je er eentje op, goed?

Groetjes,
Jihane
Hi lieve Magdalena

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat leuk dat je een nieuwe telefoon aanschaft! Als jij een gratis, vervangende simkaart wilt, dan krijg je die ook van mij. Wil je 'm meteen? Zodra je reageert hierop, stuur ik je er eentje op, goed?

Groetjes,
Jihane


Kijk het kan dus WEL, wat een service!
P.S. Zie vorige discussie's over vervangende simkaart......
Hi lieve Magdalena

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat leuk dat je een nieuwe telefoon aanschaft! Als jij een gratis, vervangende simkaart wilt, dan krijg je die ook van mij. Wil je 'm meteen? Zodra je reageert hierop, stuur ik je er eentje op, goed?

Groetjes,
Jihane[/quote]

Hai,Jihane
Ik was inderdaad benieuwd of ik een antwoord kreeg op mijn bericht en kijk eens!😂Ik weet nog niet goed WAAR ik moet reageren,hopelijk is mijn reactie zichtbaar. Ik vind het echt fantastisch. Uiteraard wil ik hem heel graag hebben,ook al heb ik hem nig niet meteen nodig. Ik las dat hij pas na de activatie bruikbaar wordt dus ik vind het echt een super geschenk😊Dankje wel!
Niet dat ik zeur, maar ik denk nog steeds dat deze optie (ook zonder smeken en zielig op de forum te doen😜) moet beschikbaar zijn voor de klanten die langer dan 5 jaar trouw blijven😉Fijne dag alle Simyogebruikers!
Reputatie 6
Badge +7
Hoi TheAdder en Magdalena,

Bij deze heb ik voor jullie beide een gratis vervangende simkaart aangevraagd. Jullie ontvangen 'm binnen drie werkdagen op de adresgegevens die bij ons bekend zijn. Na ontvangst kunnen jullie 'm (binnen twee maanden) activeren via Mijn Simyo. Ga hiervoor naar Instellingen > Simkaart.

Ik snap heel goed dat jullie graag een andere manier zien voor vaste klanten en het aanvragen van een (gratis) vervangende simkaart. Hierom zal ik dit op onze 'Wall of Change' plaatsen. Hopelijk komt hier gauw verandering in. Hartelijk dank voor jullie feedback! :D

Groetjes,
Asma
Hoi TheAdder en Magdalena,
Bij deze heb ik voor jullie beide een gratis vervangende simkaart aangevraagd. Jullie ontvangen 'm binnen drie werkdagen op de adresgegevens die bij ons bekend zijn. Na ontvangst kunnen jullie 'm (binnen twee maanden) activeren via Mijn Simyo. Ga hiervoor naar Instellingen > Simkaart.
Groetjes,
Asma


😂
Reputatie 6
Badge +5
Fijn om te lezen dat het nu is opgelost 🙂 Als jullie verder nog vragen hebben dan kunnen jullie die altijd stellen!

Groetjes,
Niels
Goede avond
Ik heb vandaag de mijne ontvangen,ontzettend bedankt daarvoor. Goed dat ik zojuist las dat het binnen 2 maanden geactiveerd moet worden want dat staat niet in de brief. Opzich begrijpelijk😉maar ik weet niet wanneer ik de telefoon thuis heb,goed excuus om een beetje vaart aan te zetten.
Gr.Magdalena


Hoi TheAdder en Magdalena,
Bij deze heb ik voor jullie beide een gratis vervangende simkaart aangevraagd. Jullie ontvangen 'm binnen drie werkdagen op de adresgegevens die bij ons bekend zijn. Na ontvangst kunnen jullie 'm (binnen twee maanden) activeren via Mijn Simyo. Ga hiervoor naar Instellingen > Simkaart.
Groetjes,
Asma


😂
@Magdalena er zijn meerdere telefoons. Zolang de sim maar op tijd actief is gemaakt op Mijn Simyo instellingen simkaart.
@Magdalena er zijn meerdere telefoons. Zolang de sim maar op tijd actief is gemaakt op Mijn Simyo instellingen simkaart.

Daar was ik al inderdaad van plan🙈
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Friesian en Magdalena,

Goede toevoeging, Friesian! :)

Groetjes,
Jihane
Zoals ik hierboven lees worden geen gratis nano kaarten meer verstuurd naar oude klanten die de oude formaat sim kaar hebben. Jammer. Ik ben sinds Januari 2014 client bij simyo en ik ga zeker geen 5euro betalen voor een nieuwe kaart. Bovendien ben ik door het zoeken naar een andere provider achter gekomen dat ik te veel betaal bij Simyo. Hadden jullie maar op de site gezet dat een nano kaart gratis is bij het eerste aan rag. Nog een min punt, als je een nieuwe kaart bestel bij simyo duurt het 3werkdagen. Bij een andere provider in de winkel zonder nr behoud heb ik de kaart hetzelfde dag. Ik heb voor vrijdag(ga op vakantie en mob is plotselling stuk) een nano kaart nodig in mijn nieuwe toestel. Hmmmm, wat is wijsheid?
Hmmmm, wat is wijsheid?
Geen idee, maar ik denk - is een gok - dat beseffen dat je niet alles kunt weten de basis is van wijsheid.

Wat betreft een vervangende simkaart, wacht eerst de reactie af van de moderator. Wees niet voorbarig, de moderator kan zeker welwillend zijn. En Simyo stuurt een 3 in 1 simkaart. De passende zit er dus bij...standaard, micro en nano.
Lees de info van de link maar alvast door, daar staat het een en ander in over wat en hoe als de simkaart is ontvangen.
Controleer wel even je mijn simyo adresgegevens.
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-wil-een-vervangende-simkaart-41?c=8

Wat betreft de Simyo prijsstelling, er bestaat zoiets als een onderzoeksplicht, iets wat je zelf zult moeten doen anderen doen het niet voor jou.

Behalve prijs speelt ook de kwaliteit van de service, kwaliteit netwerk. Kijk naar het totaalplaatje.
Is de simkaart niet op tijd binnen voor je, wat best zou kunnen, zijn er meer opties bijvoorbeeld prepaid bij een telefoonwinkel.

Fijne avond nog.

Groet,
Friesian
Beste Friesian, ik ben met je eens met wat betreft de prijsstelling. Ik had geen tijd voor dat. Maar ik dank simyo dat ze me van mij lui stoel hebben afgehaald. Anyway, ik praat makkelijk in het Engels. Simyo, a word of advice: Keeping your clients comfortable has a lot of business advantages!
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Nice,

Welkom op het Forum!

Al onze klanten krijgen standaard één gratis simkaart op het moment dat ze hun aansluiting aanvragen. Voor onze vaste klanten doen wij natuurlijk helemaal niet moeilijk over het aanvragen van een gratis 3-in-1 simkaart. Hierom heb ik er zojuist één voor je aangevraagd. Je ontvangt 'm (uiterlijk) binnen drie werkdagen. Ik kan helaas niet garanderen dat je 'm voor vrijdag binnen hebt, maar wij kunnen het toch proberen?

Overigens zijn wij een online bedrijf. Het is hierom dus ook onmogelijk om een simkaart af te halen bij een winkel. Normaal gesproken had ik je gevraagd om langs te komen als je in de buurt (Amsterdam Sloterdijk) zou zijn. Alleen hebben wij op dit moment even geen simkaarten op voorraad. Deze zijn nu in bestelling voor als één van onze klanten de simkaart met spoed nodig heeft.

Ik kan mij voorstellen dat wij niet de goedkoopste zijn, alleen vinden wij service nog belangrijker. Wel zie ik dat je abonnement nog goedkoper kan, want je hebt nog helemaal niet verlengd. Hierom heb ik je een verlengaanbod toegestuurd waarmee je € 11,- betaalt voor 300 belminuten en 1000 MB. Mocht je dit niet willen, dan is dat je goed recht natuurlijk. Het is altijd wel handig om even bij jezelf stil te staan of je nog goed zit. ;)

Ik hoor het graag van je, als je meer informatie wilt.

@ Friesian, bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Asma
Badge
Ook ik ben al een aantal jaren klant van Simyo en heb nu door de aanschaf van een nieuw toestel behoefte aan een nano- simkaart. Maar 5 euro daarvoor betalen.. Kan ik gratis een simkaart krijgen als trouwe klant zijnde?

Groetjes,
Benjamin
Goedemorgen,
Vandaag kom ik thuis een zie dat mijn nieuwe iphone binnen in! Helemaal geweldig ik wel hem gelijk opstarten en gebruiken maar kan niet verder omdat ik geen nano sim kaart heb..Ik Google en schijnbaar heb ik een te oud kaart.. Ik balen en ik wel en nieuwe kaart aanvragen bij de provider waar ik al heel mijn leven bij ben.En dan blijkt het dat ik 5 euro moet betalen daar vind ik erg jammer..Ik ben al heel lang bij jullie een dat wel ik graag nog even blijven. Mag ik als trouwe abonnement houdster ook een gratis sim kaartje?

Met vriendelijke groet,

Jana Broers
Reputatie 7
Badge +10
Hi Jana,

Welkom op het Simyo Forum!

Ah, wat leuk dat je een nieuw toestel hebt aangeschaft 😃 Ik zie dat je gebeld hebt met de klantenservice en dat mijn collega je een gratis, vervangende simkaart hebt toegestuurd. Je ontvangt 'm binnen enkele dagen.

Laat je het weten als je hier nog een andere vraag over hebt?

Groetjes,
Jihane
Ook ik ben al jaren klant en heb nog zo'n ouderwetse (niet 3-in-1) simkaart.
Ik stel het op prijs om net als de andere vaste klanten gratis een vervangende simkaart te ontvangen.
Alvast bedankt.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Femmie1310,

Welkom op het Forum!

Ik zie dat je inderdaad al een tijd klant van ons bent. Dat is leuk!

Bij deze heb ik een gratis 3-in-1 simkaart voor je aangevraagd. Je ontvangt 'm binnen drie werkdagen op de adresgegevens die bij ons bekend zijn. Hierna kun jij je simkaart activeren via Mijn Simyo onder het tabblad Instellingen > Simkaart.

Gaat het lukken zo?

Groetjes,
Asma
Goedenavond,

Ik heb sinds deze week een nieuwe telefoon waar alleen nog een nano sim card in past.

Ik ben inmiddels al weer een tijdje klant van Simyo en heb nog een oude sim card die niet kleiner kan dan micro. Heb ik net als anderen op dit forum ook recht op een gratis vervangende card?

Groetjes,
José
Reputatie 5
Badge +9
Hoi FamSleegers,

Welkom op 't forum :)

Leuk dat je sinds deze week een nieuwe telefoon hebt! Ik zie inderdaad dat je al heel lang dezelfde simkaart hebt. Geen zorgen, ik zal je een vervangende simkaart opsturen. Zoals je al eerder hebt gelezen kost het normaal € 5,00 maar omdat je zo een oude simkaart hebt, heb ik 'm gratis verstuurd!

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Caspar
Beste Simyo,

Ik heb ook een vervangende simkaart nodig. Van het grootste model heb ik toendertijd zelf een micro simkaart van gemaakt, maar ik heb nu een nano simkaart nodig. Wat ik begrijp is dit (i.t.t. normaal naar micro) niet mogelijk, omdat ik dan in het bronzen gedeelte ga snijden?
Voordat ik via mijnsimyo.nl een nieuwe simkaart aanvraag voor €5,-, is het voor mij als jarenlange klant ook mogelijk om de 3-in- simkaart kosteloos te onvangen? Vorige overstap van telefoon naar micro simkaart heb ik hem nog zelf geknipt (succesvol), maar van micro naar nano knippen is niet te doen begrijp ik? Ik wil graag een nieuwe (nano) vervangende simkaart, en denk dat ik als jarenlange klant ook in aanmerking kom voor een gratis vervangende simkaart (via mijnsimyo.nl is dit niet mogelijk zie ik?).
Mijn nieuwe telefoon heb ik al binnen, maar nu kan ik er nog niks mee helaas en ik durf het niet aan dit keer om mijn simkaart nog verder te gaan knippen. Kom ik in aanmerking voor de 3-in- simkaart?

Mvg,

Yoram