.

Beantwoord

Van micro simkaart naar nano simkaart. Kan ik dat knippen?

  • 28 January 2015
  • 68 reacties
  • 41018 Bekeken

Ik ben al een tijdje klant van Simyo. Volgens jullie site kan ik de nano sim uit de micro sim drukken. 
Ik heb het geprobeert, maar het lukt niet. Volgens mij heb ik toch een oud type. 
Kan ik dit zelf doen? Met een schaar ofzo? Of kan ik naar een telecomshop gaan?
Ik wil de sim in een iphone 6 stoppen. 

Bas
icon

Beste antwoord door Charlene 29 January 2015, 11:53

Bekijk originele reactie

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

68 reacties

Je kan het in een telefoon winkel laten doen maar als ze daar een fout maken is je sim kapot. 

Ik dacht voor €5,- kan Simyo je ook de juiste maat opsturen. 
Badge +8
Hoi bvdberg,

Welkom op het forum 🙂
Ik heb je topic even verplaatst naar het subforum Simkaart, zodat andere mensen met dezelfde vraag hem makkelijk kunnen vinden.

We versturen inderdaad sinds kort 3-in-1 simkaarten . Maar dat is nog niet zo lang, dus jij zult inderdaad nog een combi simkaart hebben (dat is een standaard en micro in 1).
Nu je een nanosim nodig hebt in je iPhone 6 bestel je dus het beste een vervangende simkaart via Mijn Simyo. Die kost je € 5, en heb je binnen 3 werkdagen in huis. Dan ben je ook zeker dat de contactpuntjes op de juiste plek zitten en je niks aan je toestel beschadigt met een geknipte sim :)

Laat je weten of je het kunt vinden?

Groetjes,
Charlene
Badge
Als ik vandaag zo'n 3 in 1 simkaart bij jullie bestel kan deze dan nog wel een paar dagen liggen zolang ik de oude nog gebruik?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Hylke,

Als je vandaag een nieuwe 3-in-1 simkaart bestelt, dan heb je deze al met 3 werkdagen in huis 🙂. Deze nieuwe simkaart kun je pas gebruiken als je 'm hebt geactiveerd. Totdat je dat hebt gedaan, gebruik je gewoon je oude simkaart.

Is mijn uitleg zo duidelijk 🙂?

Groetjes, Tiury
Badge
Ja super.
Bedankt!
Wat is dát klant onvriendelijk! Ik ben al jaaaarnelang klant van Simyo en heb zelf geen micro kaart, maar gewoon het oud formaat simkaart. En nu wordt ik dus gedwongen om een andere kaart te kopen. Ik kan natuurlijk ook overstappen naar een andere provider en wordt daar dan verwelkomt met én een welkoms beltegoed én een nano-simkaart.
Reputatie 7
Badge +6
Heb je het überhaupt gevraagd, of er iets te regelen valt omdat je al jaren klant bent?
Badge +7
Hoi FotoJoop,

Wat jammer dat je er zo over denkt! Omdat je inderdaad al jarenlang klant bent, hebben we inmiddels al gratis een nieuwe simkaart naar je opgestuurd. Deze heb je binnen 3 werkdagen thuis. Ben je nu weer happy?

Groetjes,
Samantha

@Ron H, Bedankt voor je hulp 🙂
Beste Samantha of andere moderator,

Ik loop tegen exact hetzelfde probleem aan als FotoJoop. Ook ik ben al jaren klant bij jullie en heb vandaag een ander toestel aangeschaft waar een nano simkaart in moet. Helaas ook hier nog een oud type simkaart waar ik liever niet in ga knippen.

Mag ik op dezelfde service c.q. coulance rekenen als FotoJoop?
Ik heb zelfs 2 abonnementen bij jullie lopen maar hoef voor het andere toestel nog geen nano kaart ;-)

Graag hoop ik op een positieve reactie.

Met vriendelijke groet,
Ton
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ton!

Welkom op het Simyo Forum!

Wat leuk dat je een nieuwe telefoon hebt. Daar hoort uiteraard een splinternieuwe simkaart bij. Weet je wat? Die krijg je gratis van mij 😉 Ik heb 'm meteen jouw kant opgestuurd. Binnen enkele dagen krijg je je simkaart binnen. Nadat je 'm geactiveerd hebt, kun je ermee aan de slag. Je krijgt dan ook een nieuwe pin- en PUK-code.

Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

Groetjes,
Jihane
Hoi Jihane,

Top service !!
Zie hem tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Ton
Reputatie 5
Badge +9
Hoi ToBe,

Graag gedaan namens Jihane! Laat je het weten als je verder nog vragen hebt?

Groetjes,
Caspar
Beste moderators,

Ook ik loop tegen exact dit probleem aan. Ik heb namelijk mijn nieuwe Moto G5 net vandaag ontvangen en kwam erachter dat mijn Simyo (micro-)SIM-kaart hier helemaal niet in past. Ook ik ben al jaren een tevreden klant van Simyo.

Verder heb ik een hoop telefoonnummers op mijn SIM-kaart staan. Is er een manier om deze over te zetten naar een andere SIM-kaart?

Met vriendelijke groet,
Bas
Ik zou, als jarenlange klant, ook graag gebruik maken van deze prima regeling. Kan ik erop rekenen dat de combi-sim kosteloos wordt opgestuurd?

Mvg,
Andy
Heb ik net een nieuwe besteld. Had het dus ook kosteloos moeten vragen.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi AndyB en BZS008,

Sorry voor de late reactie op jullie berichten. Ik zie nu dat jullie reacties per abuis niet automatisch waren opgenomen in ons systeem waardoor deze er doorheen geglipt zijn. Nogmaals mijn excuses! Hebben jullie inmiddels al een nieuwe simkaart besteld? Ik hoor het graag!

@ harm65, ik snap dat je ook graag een gratis simkaart wilt ontvangen. Ik hoop echter dat je begrijpt dat deze voor ons ook niet gratis zijn. We betalen namelijk voor de productie, het aanvragen en het verzenden. Vandaar dat er dus kosten aan verbonden zijn.

Laten jullie het weten als er nog vragen zijn? :)

Groetjes,
Els
Hoi AndyB en BZS008,

Sorry voor de late reactie op jullie berichten. Ik zie nu dat jullie reacties per abuis niet automatisch waren opgenomen in ons systeem waardoor deze er doorheen geglipt zijn. Nogmaals mijn excuses! Hebben jullie inmiddels al een nieuwe simkaart besteld? Ik hoor het graag!

@ harm65, ik snap dat je ook graag een gratis simkaart wilt ontvangen. Ik hoop echter dat je begrijpt dat deze voor ons ook niet gratis zijn. We betalen namelijk voor de productie, het aanvragen en het verzenden. Vandaar dat er dus kosten aan verbonden zijn.

Laten jullie het weten als er nog vragen zijn? :)

Groetjes,
Els


Hoi Els,

Ik als trouwe Simyo-klant heb precies hetzelfde probleem als de gebruikers in dit topic. Vandaag mijn Moto G5 binnen, maar geen passende simkaart van Simyo. Zou ik er ook 1 toegestuurd kunnen krijgen?
Reputatie 5
Badge +9
Hoi rosakraft,

Welkom op 't forum :)

Zoals je hierboven al hebt gelezen kost een vervangende simkaart € 5,00. Dit komt simpelweg door het feit dat simkaarten voor ons ook niet gratis zijn. Daarom zijn er kosten aan verbonden.

Ik zie dat jij al een hele tijd klant bent. Ik heb je daarom als uitzondering een vervangende simkaart gratis opgestuurd. Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Caspar
Ik begrijp dat een simkaart geld kost, en je kan discuteren of dit 5 euro moet zijn, echter het is de vraag waarom Simyo voor "vaste klanten", ik ben ondertussen ruim 7 jaar bij jullie, geen uitzondering maakt.
Je kan in "het systeem" eenvoudig zien hoe lang iemand klant is, en voor de klantvriendelijkheid zou het dan netjes zijn alle vaste klanten gelijk te behandelen. Al hoewel jullie er niets aan kunnen doen dat Apple en Co. "constant" andere sim kaartjes bedenkt, zou ik dat toch als positieve service zien.

Een tevreden beller, toch ik een smartphone kreeg met een "verkeerde" simkaart 😉
Ook ik ben er ingestonken. Vandaag een nieuwe smartphone gekocht en toen ik thuiskwam bleek dat er geen micro simkaart maar een nanosimkaart in moet. Nu weet ik helaas uit ervaring dat Simyo niet reageert op e-mails als je in de problemen zit, dus ik hoop van iemand te horen hoe ik een nanosimkaart kan bestellen en gaat dat dan samen met nummerbehoud?????
Reputatie 5
Badge +5
Hoi TheAdder en Ook pech,

@ The Adder, ik snap je punt. Helaas biedt ons systeem deze automatische controle niet. Daarnaast is het geen standaard service dat we de simkaarten automatisch voor alle klanten of langdurige klanten aanbieden via Mijn Simyo. Uiteraard snap ik dat je baalt als je door een nieuwe telefoon wordt verplicht om een nieuwe simkaart te gebruiken. Bij Simyo krijg je sinds enkele jaren een 3 in 1 simkaart, hierbij kun je het gewenste formaat uit de kaart klikken nadat je deze hebt geactiveerd. Als je de andere formaten bewaard, dan kun je hem altijd nog in andere type toestellen gebruiken die om een ander formaat simkaart vragen.

@ Ook pech, krijg je geen reactie per e-mail? Dat is inderdaad wel vreemd. Uiteraard negeren wij klanten die een e-mail over hun problemen niet standaard, we helpen iedereen met een vraag natuurlijk graag. Wanneer heb je precies een vraag gesteld per e-mail? Dan zoek ik graag voor je uit wat er precies is gebeurd met het antwoord. Je kunt via Mijn Simyo gemakkelijk een nieuwe simkaart bestellen bij Instellingen > Simkaart. Zodra je deze activeert, via diezelfde pagina, wordt je eigen telefoonnummer hierbij overgezet. Je hoeft hiervoor dus niet apart nog een verzoek voor nummerbehoud in te dienen.

Hebben jullie hier nog vragen over?

Groetjes,
Els
Mijn man ne in waren in juni in Duitsland. Daar was ik onbereikbaar, ik had geen netwerk. Mijn man had ook een probleem, maar dat werd opgelost. Hem werd zelfs telefonische gevraagd of alles in orde was.
Helaas is mijn man licht dementerend en was hij niet alert genoeg om te zeggen dat zijn probleem wel was opgelost, maar het mijne niet.
Ik heb in de periode 27-5 tot 10-6 zeker vijf mailtjes naar Simyo gestuurd, die geen van allen werden beantwoord.
Hetzelfde probleem deed zich opnieuw voor toen wij afgelopen week weer in Duitsland waren. Ik heb het probleem toen voorgelegd bij een Duitse provider, die het heeft onderzocht en mij aanraadde contact op te nemen met mijn provider omdat er volgens hem iets niet goed was wat moest worden omgezet.
Gezien de eerdere ervaringen had ik daar geen zin meer in. Ik besloot een nieuw toestel te kopen en eind van het jaar mijn abonnement bij Simyo op te zeggen. Toen bleek dat ik voor het nieuwe toestel een nanokaartje nodig had, heb ik dat afgelopen zaterdag besteld. Ik hoop écht dat dat binnen drie werkdagen wordt afgeleverd en dat die bestelling niet weer de mist in gaat, want ik wacht op een langdurige ziekenhuisopname en dan ben ik niet bereikbaar. Ik heb namelijk in Nederland op veel plaatsen óók geen bereik.......
Ik bedoel in de eerste regel natuurlijk: 'mijn man en ik'........
Hoi TheAdder en Ook pech,

@ The Adder, ik snap je punt. Helaas biedt ons systeem deze automatische controle niet. Daarnaast is het geen standaard service dat we de simkaarten automatisch voor alle klanten of langdurige klanten aanbieden via Mijn Simyo. Uiteraard snap ik dat je baalt als je door een nieuwe telefoon wordt verplicht om een nieuwe simkaart te gebruiken. Bij Simyo krijg je sinds enkele jaren een 3 in 1 simkaart, hierbij kun je het gewenste formaat uit de kaart klikken nadat je deze hebt geactiveerd. Als je de andere formaten bewaard, dan kun je hem altijd nog in andere type toestellen gebruiken die om een ander formaat simkaart vragen.

Hebben jullie hier nog vragen over?

Groetjes,
Els


Zoals je uit mijn mail kan lezen heb ik dus geen 3 in 1 simkaart dus gaat je advies, om de andere formaten te bewaren, helaas niet op. Jammer dat jullie je zo opstellen, en begrijpen doe ik dat ook eigenlijk niet. Ga nu maar op zoek naar alternatieven, wel jammer.....

Een iets minder tevreden beller, met een smartphone met "verkeerde" simkaart 😟
Reputatie 5
Badge +9
@ Ook pech, ik zie dat de simkaart binnen is en al is geactiveerd! Dat is dus redelijk snel gegaan. Jammer dat de e-mails niet beantwoord zijn. Ik denk dat er iets fout is gegaan, want we beantwoorden altijd de e-mails van onze klanten. Gelukkig weet je het forum ook te vinden, dus als er de volgende keer wat is, weet je ons te vinden!

@ TheAdder Jammer dat je geen 3-in-1 simkaart had. Zoals mijn collega al zei kan je deze altijd bestellen op je Mijn Simyo. De simkaart is er binnen enkele werkdagen. Bij Ook pech is het ook snel gegaan! Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Caspar