.

Beantwoord

Telefoon 'ziet' simkaart niet meer en ik heb sms'jes van Ben ontvangen. Hoe kan dat?

  • 17 January 2017
  • 5 reacties
  • 141 Bekeken

Ik heb het vermoeden dat iemand iets met mij telefoon heeft gedaan. Ik heb 2 smsjes van provider Ben gehad, terwijl ik daar geen abonnement of wat dan ook heb afgesloten/aangevraagd.
Sindsdien krijg ik bij het aanzetten van mijn telefoon de melding 'Geen SIM-kaart - alleen noodoproepen'. Wat kan ik doen?
icon

Beste antwoord door Samantha 18 January 2017, 13:14

Bekijk originele reactie

5 reacties

En waar gingen die smsjes van Ben over?
Een sma dat ik 'zodirect de instellingen voor internet en/of mms zou ontvangen. En direct daarna een mms met een te downloaden document met daarbij aangegeven dat het document na een uur zou verlopen. Dit zag ik pas later, dus dat was al verlopen.
Heb je trouwens bericht van Simyo gehad? Want het kan niet zomaar zijn dat iemand namens jou een contract afsluit met nummerbehoud. Ze zouden dan ook je simkaartnummer moeten hebben, een kopie van je legitimatie etc.
Geen bericht van Simyo
Badge +7
Hoi IH1980,

Welkom op het Simyo forum :)

Wat een vreemde situatie zeg! Ik zie dat je nummer nog steeds actief en wel bij ons is. Je nummer is dus niet ineens overgezet naar Ben. Al vind ik het wel heel raar dat je de melding 'Geen simkaart' krijgt als je de telefoon aanzet. Kun je nog wel bellen en sms'en?

Ik wil graag onderzoeken wat er aan de hand is. Wil je daarom je simkaartnummer sturen in een privébericht?

Groetjes,
Samantha

@Raytje, heel erg bedankt voor je hulp! 🙂

Reageer