.

Beantwoord

telefoon verloren, kan ik mijn nummer actief houden?

  • 10 November 2018
  • 3 reacties
  • 401 Bekeken

Ik ben helaas mijn telefoon kwijtgeraakt en ben bezig om een nieuwe uit te zoeken. Dit lukt niet binnen de gestelde termijn en mijn vraag is of u mijn nummer langer vast kunt houden.
icon

Beste antwoord door Ron H 10 November 2018, 17:48

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Alle eerst zou ik je aanraden je simkaart de blokkeren in mijn simyo daar kun je tevens ook een nieuwe simkaart bestellen.
Weet overigens niet precies wat je bedoelt met lukt niet binnen de gestelde termijn.
Reputatie 7
Badge +9
Als u een prepaid aansluiting heeft en moet bellen/SMSen/data moet verbruiken om uw nummer te behouden kunt u ook opwaarderen om uw aansluiting te behouden.

Misschien dat het aanvragen van een nieuwe simkaart ook al genoeg is om uw aansluiting te behouden. Dat kost immers ook beltegoed. (Ik weet alleen niet zeker!)

Een moderator zal waarschijnlijk maandag hier ook reageren.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi hendrikes,

Wellkom op het Forum!

Balen dat je je telefoon bent kwijt geraakt. Zoals Ron H het al aanraadt, is het beter om je simkaart te blokkeren. Dit heb ik nu voor je gedaan. Zo weten we zeker dat niemand gebruik kan maken van je simkaart. Ik zie je dat je inmiddels al een nieuwe hebt aangevraagd. Deze ontvang je binnen drie werkdagen.

Je hebt een prepaid aansluiting. Om dit actief te houden, is het belangrijk dat je 1x in een half jaar met je simkaart belt of sms't. Het opwaarderen van het beltegoed en het aanvragen van een nieuwe simkaart, houdt je nummer ook actief.

Mocht je nog vragen hebben, weet je ons te vinden!

@RonH Bedankt voor je antwoord!
@Groentjuh Het klopt dat het aanvragen van een vervangende simkaart een nummer ook actief houdt. Dit is zo omdat er dan beltegoed wordt afgeschreven. Bedankt voor je antwoord!

Groetjes,
Ashweeta

Reageer