Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Vraag

Technische dienst het hele weekend niet aanwezig

  • 13 november 2020
  • 7 reacties
  • 279 Bekeken

Vrijdag 13 november mijn nieuwe telefoon binnen . Ik denk even regelen of ik mijn e-sim over kan laten zetten naar mijn nieuwe telefoon piece of cake dacht ik .

Helaas vanaf 12:00 uur  tot en met 19:57 aan de telefoon en op het laatst op de chat omdat iedereen al naar huis was geprobeerd het voor elkaar te krijgen. Maar helaas  de laatste medewerker van Simyo vertelde mij doodleuk dat ik maar tot maandag moest wachten totdat de technische dienst er weer zou zijn.

Het probleem is dat ik dat nummer van Simyo als zakelijk nummer moet gebruiken (ja ook op Zaterdag) maar dat gaat helaas niet door .

Is het niet ronduit triest dat een provider als Simyo niet eens een technische dienst heeft die op in ieder geval op een Zaterdag waarvoor  honderdduizenden mensen ook gewoon  een werkdag is om die service te kunnen te verlenen.

Het lijkt mij toch niet dat Simyo in de coronatijd geen mensen kan krijgen, dat balletje gaat niet op denk ik met zoveel werkzoekende.

In ieder geval heel triest voor mij als klant en mijn klanten en ik denk nog wel met vele  andere.

 

Simyo krijgt van mij dan ook de LODEN BADGE voor geen goede service verlenen.

 


7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Er zijn providers, die wel 24/7 volledige klantenservice hebben. Maar ja, daar zie je ook vaak ook weer hogere maandbedragen.

Beste Groentjuh

Dat heeft toch niks met de prijs te maken.

Halve dag aan de lijn zitten zonder oplossing en dan doodleuk te horen krijg dat de technische dienst er Maandag weer is.

Groentjuh had in mijn schoenen gestaan dan had je niet zo’n reactie gegeven.

Ik heb dit extra nummer voor mijn klanten snappie en als ik had geweten dat de service halfbakken zou zijn had ik zeker voor een 24/7 provider gekozen zoals jij schetst maar lost niet het probleem op.

 

@tunkeboon Simyo is een consumenten aanbieder die prijstechnisch een budget provider genaamd kan worden en daar is de back office ook op ingericht.

Dus geen 24/7 klantenservice en al zeker geen technische dienst alleen in noodgevallen oproepbaar als het netwerk zou uitvallen, komt uit de breedte of de lengte het moet betaald worden, zal jij als ondernemer toch ook moeten weten lijkt me.

Dat jij je verbinding zakelijk wilt gebruiken kan natuurlijk, maar ja als er iets mis gaat heb jij een probleem, wil je een betere service en garantie zal je een zakelijk abbo af moeten sluiten met dito voorwaarden op bereikbaarheid, en dat kost wel wat meer dan Simyo aanbied.

Doornekamp33

Ik ga een beetje met je mee met prijs kwaliteit verhouding. Maar als je ook goed leest was ik van Vrijdag(werkdag) 12:00 tot en met 20:00 uur bezig met verschillende medewerkers van Simyo Waar de technische dienst  ook kon inspringen naar mijn inziens en  waar op de laatste medewerker zei via chat dat deze ook mij niet kon helpen en Maandag maar weer contact moest opnemen. Dus of het nu zakelijk of voor consumenten is je hebt het hele weekend geen contact.

 

Klopt dat je het hele weekend geen contact hebt, maar dat is bij meer providers zo, voor meer mogelijkheden betaal je zo het dubbele, als ik kijk naar mijn eigen behoeften zeker bij KPN zelf, daarom zit ik bij Simyo.

En mocht er een probleem komen zal ik het moeten accepteren dat er gewoon minder mogelijk is om contact op te nemen.

Rare is, de enige keer dat ik in het verleden contact heb opgenomen met een probleem was dit snel verholpen, waarom jij zolang bent bezig geweest is een raadsel voor mij, als je om 12 uur belt zou het mijn inziens om 12.30 bij de technische dienst kunnen liggen, of ze er dan gelijk aan beginnen is een tweede, er zal ongetwijfeld een werk voorraad liggen waardoor je onderop een stapel komt.

En het kopje zakelijk haal ik aan omdat jij hem zakelijk gebruikt, dus een mogelijkheid van uitval kan hebben zonder dat er compensatie of snelle oplossing tegenover staat(consumenten voorwaarden zijn nu eenmaal heel karig), maar het is wel goedkoper dan een gegarandeerde zakelijk abbo, dat is een keuze die ik je niet kan geven, wat is die zekerheid je waard in de maand.

En die mogelijkheid van een zakelijke verbinding heb je bij Simyo nu eenmaal niet, daar zul je elders voor moeten zijn.

@Doornekamp33 

Nou zijn we bij dat punt dat het zeker raar is dat er in welgeteld 7 uur tijd op een werkdag dat ik heb gecommuniceerd heb met verschillende Simyo medewerkers, die overigens wel netjes terugbelde om iets uit te proberen het maar niet lukte om het voor elkaar te krijgen. En de technische dienst wie het meeste knowhow moet hebben geen één keer aan de lijn kreeg.

GR. André

 

Reputatie 6
Badge +5

Hoi Tunkeboon,

 

Super vervelend dat het op deze manier gelopen is, het is zeker niet gebruikelijk dat je de hele werkdag bezig bent met de klantenservice zonder oplossing. Het klopt daarin tegen wel dat de collega's van de technische dienst op elke werkdag werken en niet in het weekend. Als er misschien iets is waar ik je bij kan helpen, kun je me een privébericht sturen met het probleem en adresgegevens. Wellicht kan ik je toch nog verder helpen, ik ben morgen ook 2 uurtjes aanwezig.

 

Groetjes,

Daisy

Reageer