.

Beantwoord

Simkaart wordt niet herkend in Samsung s4. Kan ik een dikkere simkaart krijgen?


Badge
Heb ook hetzelfde probleem als vele anderen dat in de s4 mijn simkaart niet wordt herkend. Is overigens twee jaar wel goed gegaan maar sinds een dag of tien heb ik dit probleem herhaaldelijk gehad " simkaart verwijderd opnieuw opstarten ".. Zou u mij een dikkere simkaart toe kunnen sturen? Heb wel twijfels of dit de oplossing is want heb ook al een stukje papier tussen simkaart en simkaartlezer gedaan. Maar ik moet ergens beginnen he. Of hebt u een andere / betere suggestie?
icon

Beste antwoord door Samantha 12 June 2017, 13:33

Bekijk originele reactie

17 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Die dikkere simkaart is denk ik het beste wat je kunt proberen. Ander toestel is wel erg rigoreus als je verder tevreden bent over te toestel.
Of hebt u een andere / betere suggestie?
Een simkaart adapter zou ook een oplossing kunnen zijn.
Normaal gesproken kun je zelf een vervangende simkaart bestellen via mijn simyo, instellingen, simkaart.
https://forum.simyo.nl/simkaart-86/simkaart-38739
**Dubbel**

Je wilt een dikkere sim een moderator pikt je topic vanzelf op, houd rekening met levertijd. (3 dagen, al gauw)
Een adapter kun je zelf in de winkel halen is ook wat dikker. Daarom mijn eerder advies.

Suuk 6.
Badge
Badankt voor het advies maar ik heb geen idee hoe ik een adapter zou moeten plaatsen.
Badge +7
Hoi BaJo,

Welkom op het Simyo forum :)

Wat vervelend dat jij ook problemen met je simkaart ervaart in je Samsung Galaxy S4! Het klopt dat hier vaker problemen mee zijn. Dat komt omdat onze simkaarten vaak net iets te dun zijn voor de deze telefoons, waardoor ze los kunnen komen te zitten.

Ik zie dat je inmiddels al contact hebt gehad met onze telefonische klantenservice. Zij hebben een dikkere simkaart naar je opgestuurd. Is het probleem met deze simkaart opgelost?

Groetjes,
Samantha

@wimj12 en Friesian, Heel erg bedankt voor jullie hulp en tips 🙂
Badge
Dank voor de reactie. Heb vanochtend de simkaart geplaatst. Tot nu toe nog geen foutmelding maar dat zegt op zo ook weer niet zoveel. Storing kan zich namelijk een aantal keren op een dag voordoen maar kan ook wel eens 24 uur duren. Dus ik wacht maar even af maar heb goed hoop dat het nu goed is.

Nogmaals bedankt en ook Frisian bedankt voor de feedback.
Badge
Helaas helaas, gisterochtend nieuwe ( dikkere ) simkaart geplaatst om 10:00 uur. Gisteravond 20:30 en 21:00 en 23:00 uur weer dezelfde melding. Iemand nog een tip?
Badge +7
Hoi BaJo,

Hmmm, dat is wel heel stom. De Samsung Galaxy S4 en Simyo-simkaarten blijven geen fijne combinatie.

Je kunt nog proberen om een plakbandje te plakken over de gehele achterkant van je nieuwe simkaart. Als dit ook niet werkt, ben je wat mij betreft vrij om over te stappen naar een andere provider. Beter een nieuwe provider dan een nieuwe telefoon, zullen we maar zeggen. Als je naar een andere provider wilt, kun je dat hier aangeven. Dan stuur ik je instructies hoe je zo snel mogelijk over kunt stappen.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Samantha
Badge
Plakbandje al geprobeerd maar helpt ook niet. Ben bang dat andere provider ook niet helpt. Heb op diverse fora van andere providers hetzelfde probleem gezien, o.a. Telfort, KPN, en t-mobile. Dus het probleem zit hem blijkbaar bij Samsung. Wel vreemd dat ik nergens een echte oplossing zie. Heb Samsung ook al benaderd maar die geven ook geen uitsluitsel.
Badge
Bedoel, als er zoveel mensen bij meerdere providers last hebben van hetzelfde probleem, en al zo lang, dan zou er toch Inmiddels wel een oorzaak en oplossing voorhanden moeten zijn. Maar dat zal wel te simpel gedacht zijn.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi BaJo,

Erg vervelend dat het probleem blijft bestaan!

Ik zie dat je ook een andere topic hebt geopend. Hier had ik aangeraden om een kruistest uit te voeren. Zo weet je namelijk zeker dat het hier niet aan ligt.

Het kan natuurlijk ook aan je eigen telefoon liggen. Het is wel erg opvallend als hier zoveel klachten over zijn. Dit is dan wel iets wat Samsung zou moeten oplossen. Helaas kunnen wij hier geen oplossing voor vinden. :(

Ik adviseer je om de volgende keer één topic te openen. Dit is namelijk veel overzichtelijker!

Laat je het weten als je hier meer vragen over hebt?

Groetjes,
Asma
Badge
Hallo Asma. bedankt voor je reactie. De tip om één topic te openen omdat het dan overzichtelijker is begrijp ik maar heb ik ook al van Friesian en Samantha gehad. Ook heb ik al uitgelegd waarom ik twee topics heb opgestart. De uitleg vind je hieronder nogmaals.

" Bedankt voor de reactie. Snap dat het de voorkeur heeft 1 topic op te starten. Als beginnend simyaan meen ik ergens gelezen te hebben dat ik een reactie kon verwachten binnen 24 uur. Toen ik dit niet kreeg dacht ik dat er iets was fout gegaan / mijn vraag er was doorgeslipt. Dus opnieuw geprobeerd. Snap dat het niet de bedoeling is maar ook weer niet zo heel erg vreemd gedacht voor een beginnend simyaan denk ik."

Ook de conclusie dat het probleem niet bij Simyo ligt / niet door Simyo opgelost kan worden had ik al getrokken. zie tekst hieronder.



" Plakbandje al geprobeerd maar helpt ook niet. Ben bang dat andere provider ook niet helpt. Heb op diverse fora van andere providers hetzelfde probleem gezien, o.a. Telfort, KPN, en t-mobile. Dus het probleem zit hem blijkbaar bij Samsung. Wel vreemd dat ik nergens een echte oplossing zie. Heb Samsung ook al benaderd maar die geven ook geen uitsluitsel.
Groeten van Bauke. "

Hoe dan ook bedankt voor de hulp.

Groeten van Bauke.
Reputatie 5
Badge +9
Het BaJo,

Jammer dat het plakbandje niet heeft geholpen.

Het probleem komt inderdaad bij meerdere providers voor en daarom ligt het aan het toestel. Ook wij vinden het heel jammer dat er geen oplossing voor gevonden kan worden door Samsung. Ik wil je in ieder geval bedanken voor je begrip.

Heb je hier verder nog vragen over?

Groetjes,
Caspar
Badge
De enige echte oplossing voor dit probleem is een board swap. Alle andereoplossingen zijn lapmiddelen die hooguit kort werken. Gr Bauke
Badge +7
Hoi BaJo,

Daar ben ik ook bang voor. Lijkt me alleen niet echt een goedkope oplossing, maar je kunt het proberen natuurlijk. Of heb je dat al gedaan?

Groetjes,
Samantha
Badge
Ja dat is al gebeurd, gelukkig nog onder garantie. Is een heel gedoe geweest. Heb de factuur gevonden maar daar stond geen imei- of serienummer op, is volgens garantievoorwaarden vereist. Heeft wat voeten in de aarde gehad meer tenslotte " gewoon " opgestuurd en gerepareerd weer terug gekregen zonder kosten. Valt me dan weer niet tegen van Samsung. Zelfs de oude batterij voor een nieuwe vervangen en helemaal nagekeken. Ben blij mee, toestel doet het nog goed.
Reputatie 7
Badge +10
Hi BaJo,

Wat fijn dat het allemaal zo goed is opgepakt 😃 Werkt het nu wel weer?

Laat je het weten als je nog een andere vraag hebt?

Groetjes,
Jihane

Reageer