.

Beantwoord

Simkaart werkt niet. Welk nummer moet ik nu bellen voor de klantenservice?


Ik zou heel graag telefonisch contact hebben, maar aangezien mijn simkaart niet werkt kan ik niet naar 1200 bellen.
Kan ik naar een ander nummer bellen?
icon

Beste antwoord door Anonymous 6 August 2015, 21:59

Bekijk originele reactie

14 reacties

😞 Zou heel erg flauw zijn als ik zou zeggen nee omdat de sim niet werkt.

Maar er is hoop....🆒

Bel ons
Kom je er echt niet uit? Dan kun je ons bellen. We zijn elke werkdag bereikbaar van 9:00 tot 17:30 uur.

1200 (gratis vanaf je Simyo nummer)
0900-8090 (35 cent per gesprek)
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Roshdi,

Wat vervelend dat je simkaart niet werkt. Gelukkig heeft Friesian je al voorzien van het alternatieve nummer als je geen 1200 kunt bellen. Is het inmiddels gelukt om ons te bereiken 🙂?

Groetjes, Tiury

Bedankt voor het antwoord Friesian!
Badge +1
Ik zit nu met hetzelfde probleem, net terug van 3 weken Amerika. Heb een andere sim gehad daar, maar nu de originele er weer ik, maar pakt geen netwerk. Hele nacht toestel uit geweest, maar nog steeds niets. Kunnen jullie eens kijken wat dit kan zijn, of opnieuw mijn sim aanmelden

Erik
Badge +1
Net mijn simkaart in een andere telefoon gedaan en de klantenservice gebeld. Deze hebben de kaart gereset en opnieuw aangemeld.
Vreemd dat 3 weken geleden de kaart het nog deed en nu, terug van de vakantie is het over. Ook in Amerika kunnen bellen, met een amerikaanse sim.

Erik
Reputatie 4
Badge +10
Hoi ErikM1972,

Op het forum streven we er naar om je vraag binnen één dag te beantwoorden. Als je graag eerder een reactie wilt, kun je inderdaad ook bellen (of twitteren) met onze klantenservice.

Heel apart dat je daarna niet meer met je eigen simkaart kon bellen in je telefoon. Ik zie in je gegevens terug dat je onze klantenservice hebt gebeld. Heeft de reset geholpen?

Mijn collega Mounia heeft ook genoteerd dat je simkaart wel werkt in een andere telefoon. Het probleem lijkt hierdoor te liggen aan je eigen telefoon. Daarbij heb ik even gevraagd aan mijn collega's van de Backoffice of het ook goed staat in het achterliggende systeem. Je gegevens zijn hier goed aangemeld :)

Ik vraag mij dus af of je inmiddels weer kan bellen via je eigen telefoon. Anders hoor ik graag of je een bepaalde melding krijgt wanneer je belt of het KPN netwerk handmatig selecteert.

Laat je het weten?
Badge +1
Helaas, na een complete reset, nogsteeds geen verbinding

Erik
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Erik,

Wat vervelend dat het nog steeds niet werkt. Je hebt aangegeven dat jouw simkaart welk werkt in een andere telefoon. Kun je ons vertellen of je een specifieke foutmelding te zien krijgt zodra je probeert te bellen? Heb je het netwerk van KPN al eens handmatig geselecteerd?

Groetjes,
Angela
Badge +1
Heb zoiezo geen mogelijkheid om te bellen. Simkaart doe ik erin, zet de telefoon aan en dan wil hij gaan zoeken naar netwerk. Daar geeft hij al een foutmelding dat dit niet lukt. Handmatig zie ik simyo en kpn staan, maar dan nog helpt het niet door bijvoorbeeld simyo aan te klikken.
Probber het nu nog eens en krijg NL KPN en Vodafone NL en klik KPN aan. Bezig met registreren, en dan, kan geen verbinding maken met dit netwerk.

Ook staat er in de status balk een driehoekje, Geen service, Geselcteerd netwerk (simyo) niet beschikbaar

Erik

PS: voorkeur staat op 4G, maar gebruik ik momenteel even niet. Zet ik hem op 3G en laat ik hem zoeken krijg ik gelijk de melding, fout tijdens zoeken naar netwerk, ook op 2G doet hij dit.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi ErikM1972,

Ik zie dat je gisteren een gesprek van 50 seconden hebt gevoerd en dat je ook een aantal keer verbinding met het netwerk hebt gehad. Kan ik er daarom van uit gaan dat het probleem is opgelost?

Groetjes, Tiury
Badge +1
Helaas Tiury,
daar kun je niet vanuit gaan. Heb mijn simkaart momenteel in een ander toestel zitten. Kaartje zit nu in mijn "oude" HTC one, in mijn Nexus 6 zit er totaal geen leven in

Erik
Reputatie 6
Badge +10
Hoi ErikM1972,

En daar werkt je simkaart dus wel in, dus er is niks mis met je simkaart of de instellingen daarvan. Dan heb ik het gevoel dat je telefoon volledig is geconfigureerd voor het Amerikaanse netwerk, door de Amerikaanse simkaart. Heb je de telefoon als eens opnieuw teruggezet naar fabrieksinstellingen? Doe daarvoor wel een backup van je foto's e.d.

Groetjes, Tiury
Badge +1
Als je 4 reacties terug had gekeken Tiury, had je gezien dat een reset ook niet heeft geholpen. Ook de nano simkaarten liggen hier in mijn omgeving niet voor het oprapen.

Erik
Denk dat het inderdaad aan je Nexus ligt. Probleem ligt vermoedelijk in je Simkaartslot / lezer.
Reputatie 7
Badge +10
Het blijft erg lastig Erik! Ik kan uit jouw reacties niet opmaken of je ook al een andere simkaart in jouw telefoon hebt getest. Zodra dit gedaan is, kunnen we precies zien of het probleem daadwerkelijk bij jouw telefoon ligt.

Groetjes,
Angela

Reageer