.

Beantwoord

Simkaart werkt niet in nieuwe telefoon. Hoe kan dit?

  • 21 February 2017
  • 7 reacties
  • 3166 Bekeken

Recentelijk kocht ik een refurbished smartfoon met een micro simkaart. Alles werkte prima. Toe kreeg ik een nog nieuwere 2de hands smartfoon die los (zonder abonnement) gekocht was. Ik heb de simkaart overgezet en hij doet niets alleen noodoproepen. Simkaart weer terug gezet in oude smartfoon, werkt wel, maar inkomende gesprekken worden meteen doorgesluisd naar de voicemail en er wordt niet meer naar de inlogcode gevraagd. Wie weet wat hier an de hand is? Waarom werkt de kaart niet in de nieuwe foon?
icon

Beste antwoord door Asma 22 February 2017, 11:10

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hoi saskia.delver,

Welkom op het Forum! Leuk dat jij je vraag hier stelt. ☺

Wat gek dat jij je simkaart niet kunt gebruiken op je nieuwe telefoon. Snap heel goed dat dit niet fijn voor je is!

Als je telefoon een simlock heeft, dan krijg je meestal een foutmelding. Voor meer informatie over deze foutmelding die je krijgt, kun je klikken op deze link. In jouw geval krijg je de melding 'Noodoproepen'. Het lijkt er dus op dat je simkaart geen contact maakt met je telefoon.

Om dit probleem voor je te verhelpen, heb ik je simkaart voor je gereset. Ik zou je graag willen vragen om je telefoon uit en aan te zetten, zodat je simkaart zich met de juiste instellingen registreert op ons netwerk.

Ik ben erg benieuwd of het uitkomst zal bieden voor dit probleem. Kun je mij hiervan op de hoogte houden?

Groetjes,
Asma
Beste Asma,
De telefoon reageert helemaal niet. Er wordt doorgegeven dat hij geblokkeerd is door puk, en dat ik contact moet opnemen met de serviceprovider. Hij reageert ook niet op de pukcode.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi saskia.delver,

Balen dat jij je telefoon nog niet kunt gebruiken!

Begrijp ik het goed dat je simkaart wel werkt in je oude telefoon? Om je beter te kunnen helpen, zou ik je graag willen vragen om een andere simkaart in je nieuwe telefoon te plaatsen. Op deze manier kunnen we namelijk achterhalen waar hier precies misgaat.

Laat je mij weten wat hiervan de uitkomst is?

Groetjes,
Asma
Beste Asma,
De oude telefoon werkt ook niet op de simkaart. Dus ik denk dat het aan de kaart ligt.
Saskia
Reputatie 5
Badge +9
Hoi sasika.delver,

Wat jammer dat de simkaart nu ook niet op de oude telefoon werkt.

Ik heb even je aansluiting erbij gepakt en zie dat mijn collega je al een vervangende simkaart heeft opgestuurd. Kun je me laten weten of dat heeft geholpen?

Groetjes,
Caspar
Beste Asma en Caspar,
Vanmorgen de nieuwe simkaart ontvangen. Hij werkt perfect. Heel hartelijk bedankt.
Met vriendelijke groet, Saskia Delver
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Saskia,

Wat fijn dat je dit nog even laat weten 🙂 Dan blijven wij niet in spanning zitten! Uiteraard ben ik blij voor je dat de simkaart die je hebt ontvangen perfect werkt. Mocht je nog eens vragen hebben, dan zien we je graag terug bij ons op het forum.

Groetjes,
Angela

Reageer